گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

مشکل بلیچینگ دندان و راه حل آن


عوارض سفید کردن دندان چیست؟

امروزه داشتن دندان های سفید، تمیز و زیبا آرزوی همه است، یکی از راه های رسیدن به آن آرزو داشتن دندان های سفید است. عوارض سفید کردن دندان اغلب یکی از مشکلات روحی داوطلبان این داروها و بهترین راه است.

این مشکل افراد را برای انجام این روش دچار تردید کرده است در ادامه به عوارض این درمان می پردازیم تا بتوانید در مورد انجام آن تصمیم آگاهانه بگیرید.

سفید کردن دندان چگونه کار می کند؟

اگر دندان‌های شما به دلیل سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، الکل یا قهوه تغییر رنگ داده‌اند، بلیچینگ یکی از بهترین راه‌ها برای سفید کردن و سفید کردن آن‌ها است.

برای انجام این عمل ماده خاصی روی دندان ها قرار می گیرد. سپس این مواد به دندان ها نفوذ کرده و آنها را سفید می کند.

این روش را می توان در کلینیک دندانپزشکی و در منزل انجام داد. البته از آنجایی که دندانپزشک از ابزارهای قوی تری استفاده می کند، اثربخشی این روش بیشتر است.

مسواک زدن چه عوارضی دارد؟

مشکلات سفید کردن دندان

همانطور که گفتیم برای آلودگی از مواد خاصی استفاده می شود. این مواد که به عنوان مواد پاک کننده استفاده می شوند، می توانند مشکلاتی مانند آسیب به دندان ها، لثه ها و حساسیت دندان ها را ایجاد کنند.

اثر سفید کننده می تواند پایدار یا ناپایدار باشد، بنابراین توصیه می کنیم آن را به کلینیک دندانپزشکی تهران چیل بسپارید.

همچنین لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از مراکز اقدام به فروش محصولات پاک کننده دندان بدون تجویز دندانپزشک می نمایند.

از آنجایی که این مواد معمولاً در دسترس نیستند، مراقبت از دندان دشوارتر می شود. در ادامه، شایع ترین عوارض جانبی را بررسی می کنیم.

1. حساسیت دندان بعد از عمل

یکی از شایع ترین عوارض سفید کردن، حساسیت دندان است.

استفاده از مواد شیمیایی دندان های شما را در طول این درمان یا مدت کوتاهی پس از آن حساس می کند.

زمانی که دندان های شما بسیار حساس است، هنگام مصرف نوشیدنی های سرد و گرم احساس درد می کنید که قطعا بسیار آزاردهنده است.

بنابراین، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولاً دندان های حساسی دارید، حتماً دندانپزشک خود را در جریان آن قرار دهید. زیرا با این کار پزشک متوجه می شود که از کدام مارک و غلظت استفاده کند.

2. تحریک بافت لثه پس از سفید شدن

از دیگر عوارض سفید کردن دندان ها می توان به تحریک بافت نرم لثه اشاره کرد.

تحریک بافت نرم عرق، که به سوختگی شیمیایی معروف است، گاهی اوقات به دلیل موارد خاصی ایجاد می شود.

موادی که در کلینیک های سفید کننده استفاده می شود بسیار قوی هستند، بنابراین به محض تماس لثه ها را سفید می کنند.

البته باید گفت هر ناحیه ای که با این مواد تماس پیدا کند ملتهب و قرمز می شود. به طور کلی این عارضه جای نگرانی ندارد و پس از چند ساعت برطرف می شود.


چگونه می توان اثر سفید کردن دندان را کاهش داد؟

اگر به این روش توجه کافی داشته باشید، می توانید عوارض را به حداقل برسانید. چنین مراقبتی شامل موارد زیر است.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید و سفید شدن آن طولانی مدت باشد.

تمام دستورالعمل های دندانپزشک را دنبال کنید.

از خوردن و آشامیدن غذای سرد و گرم خودداری کنید.

مصرف غذاهای حاوی اسید سیتریک را کاهش دهید.

نتیجه

همانطور که گفتیم این روش درمانی و زیباسازی بسیار محبوب است اما نباید عوارض آن را دست کم گرفت. با رعایت این نکات می توانید دوره نقاهت راحتی داشته باشید و از نتیجه نهایی این درمان لذت ببرید.


مشاهده ادامه: https://drsheidaclinic.com/teeth-bleaching/

وظایف متخصص پوست چیست و کجا می تواند کار کند؟


متخصص پوست پزشکی است که در درمان بیماری های پوست، مو و ناخن و نواحی از بدن که دارای غشاهای مخاطی هستند (مانند دهان، بینی و داخل چشم) متخصص است. برخی از شایستگی های مهم بهترین متخصص پوست و مو به شرح زیر است:

تشخیص و درمان بیش از 3000 بیماری پوست و مو، از جمله سرطان پوست، اگزما، آکنه و عفونت ناخن.

کمک به افزایش سلامت و شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن مراجعه کننده مانند تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست، لایه برداری آکنه، جوانسازی پوست پس از جراحی سرطان پوست. جراحی صورت برای درمان چاقی

متخصص پوست بیماران در هر سنی از نوزاد تا بالای 100 سال را درمان می کند. متخصصین پوست می توانند در کلینیک های زیبایی کار کنند.

وظایف متخصص پوست و مو چیست؟

متخصصان این حوزه بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن را تشخیص، درمان و پیشگیری می کنند. در این زمینه همکاری های مختلفی از جمله پوست و زیبایی لیزر، کاشت مو و پوست (ارزیابی میکروسکوپی و تفسیر بیماری های پوستی) وجود دارد.

1. دکتر پوست:

تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن.

2. آسیب شناسی پوست:

بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن را با آزمایش و آنالیز نمونه ها در زیر میکروسکوپ تشخیص دهید.

با. جراح پوست:

او برای بیماری های پوست، مو و ناخن جراحی انجام می دهد.

4. جراحی زیبایی:

به درمان پوست، مو و ناخن با توجه بیشتر به صورت بیمار و انجام جراحی چشم اشاره دارد.

1 - وضعیت کاری:

متخصص پوست، مو و زیبایی

2- تعریف کار:

روش های درمانی خاص و توانایی تشخیص و درمان بیماران

3- طبقه کاری (گروهی):

از نظر پزشکی

4- شرح وظایف و وظایف اصلی شغل:

ویزیت بیماران پوست و مو و تشخیص و درمان بیماران با دارو یا جراحی و...

متخصص پوست و مو

5- اهمیت و ضرورت کار:

با توجه به افراد یا بیماری های پوستی، سرطان پوست و حساسیت افراد به ویژه خانم ها به سلامت پوست و مو، این رشته پزشکی بسیار مطلوب و ضروری به نظر می رسد.

6- تحصیلات مورد نیاز برای استخدام:

دانشجویان علاقه مند پس از 7 سال تحصیل در رشته پزشکی عمومی می توانند در آزمون دوره تخصصی پزشکی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته پوست و مو شرکت کرده و در رشته پوست و مو برای تکمیل تحصیلات تکمیلی نمره قبولی کسب کنند.

7- مهارت بررسی موقعیت شغلی; تجربه و آموزش خاص

فرد پس از گذراندن 7 یا 8 سال تحصیلات عالی در دانشکده های پزشکی، پس از گذراندن این دوره تخصصی مهارت های پوست و مو، نیاز به تخصص یا فوق تخصص در این زمینه دارد.

8- شرایط محیط کار:

مراکز پزشکی و بیمارستان ها - مطب خصوصی

9- ابزار و وسایل مورد نیاز کار:

تجهیزات مورد نیاز برای جراحی به ویژه دستگاه های لیزر درمانی مانند دستگاه میکرودرم ابریژن

10- خصوصیات بدنی و توانایی های بدنی لازم برای انجام کار:

هیچ ویژگی جسمانی خاصی برای این کار لازم نیست، اما پزشک باید از سلامت جسمانی و مقاومت در برابر خستگی برخوردار باشد.

11- بیماری در محل کار:

به گفته این جراح، تغییر شکل دست یا چشم در کار پزشک اختلال ایجاد می کند، اما ممکن است یک تغییر شکل ساده سطحی نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: https://pezeshke-shahr.com/پوست-و-مو/متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز/

اطلاعاتی در مورد انواع میز ناهار خوری


میز ناهارخوری یکی از نقاط مهم مورد توجه هر خانواده است زیرا محل تجمع هر خانواده است و تأثیر مهمی در روابط بین افراد یک خانواده دارد. طراحی، انتخاب رنگ و ماندگاری میز ناهارخوری با دقت فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان انکار کرد که ظاهر میز ناهارخوری بر فضای خانه تاثیر می گذارد. میز ناهارخوری با کیفیت ارزان را از میزهای ایران تهیه کنید.

انواع میز ناهار خوری

مدل میز ناهارخوری چوبی در انواع مختلف در بازار موجود است که می توانید با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود مناسب ترین آن را انتخاب کنید. اگر فضای منزل شما کوچک است می توانید برای منزل خود میز ناهار خوری کمجا که ما در مدل های مختلف تولید می کنیم خریداری کنید. آیا بودجه میز ناهارخوری شما تنگ است؟ باز هم گزینه هایی برای شما وجود دارد،

به جای چوب طبیعی می توانید از ام دی اف و تخته سه لا استفاده کنید که قیمت مناسب و استحکام خوبی دارند. اما اگر بودجه بالایی دارید، میز ناهار خوری از چوب گردو، افرا و ساج بهترین انتخاب برای شماست. برای درک ویژگی های میزهای غذاخوری سلطنتی این مقاله را بخوانید.

ست میز ناهارخوری

یکی از مهم ترین دغدغه های هر بانوی ایرانی تطبیق وسایل منزل با یکدیگر است و در این میان نمی توان منکر اهمیت میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل شد. از آنجایی که میز ناهارخوری مورد توجه و استفاده مداوم و روزانه از آن است، علاوه بر استحکام و زیبایی آن، هماهنگی با سایر وسایل منزل ضروری است. بهترین راه برای تطبیق آن با میز ناهارخوری مبلمان است.

اگر فضا و چیدمان منزل شما ساده است، توصیه می کنیم از یک میز ناهارخوری مدرن استفاده کنید تا هماهنگی و هماهنگی با سایر مبلمان خود داشته باشید. اگر از مبلمان سلطنتی و مجلل استفاده می کنید، میز کلاسیکی که از چوب طبیعی ساخته شده و روی آن قرار می گیرد، می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته یک میز چوبی ساده تقریباً با هر چیدمانی مناسب است. مدل ها و انواع میز ناهارخوری سلطنتی در اینجا نوشته شده است.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

در انتخاب رنگ میز ناهارخوری بسیار دقت کنید. سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که ماندگاری داشته باشند و در روز اول زیبایی خود را از دست ندهند. به روانشناسی رنگ ها توجه کنید، از رنگ های پایه مانند آبی، زرد یا قرمز استفاده کنید، ماندگاری زیادی دارند و از مد نمی افتند. تا حد امکان از رنگ هایی مانند سبز پرهیز کنید، آنها کوتاه مدت هستند. علاوه بر دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ میز نیز بر روحیه افراد ساکن در خانه تاثیر می گذارد زیرا در طول روز از آن بسیار استفاده می شود.
https://www.amazon.com/Wooden-Dining-Table/s?k=Wooden+Dining+Table

میزی را متناسب با فضا انتخاب کنید

میز ناهارخوری علاوه بر زیبایی باید با اندازه فضای مورد استفاده همخوانی داشته باشد. اگر فضای میز کوچک است، میز گرد می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد زیرا علاوه بر فضای کوچک، افراد بیشتری می توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند. در صورتی که میز مستطیلی به دلیل زاویه دار بودن این ویژگی را ندارد و افراد کمی به طور همزمان از میز استفاده می کنند.

در واقع اگر یک میز ناهارخوری مربع شکل با فضای کوچک در خانه می خواهید، مدلی تاشو را پیشنهاد می کنیم که کار با ابعاد آن فضا بسیار راحت باشد تا به چنین فضایی نیاز نداشته باشید. مدل های قدیمی منو فکرش را بکنید اما اگر خواستید با حرکات ساده میز را باز کنید و بعد از غذا تکرار کنید.

مهمترین نکته در انتخاب میز

اگر در انتخاب میز تمام مشکلات زیبایی و مالی را در نظر بگیریم، مهم ترین نکته استحکام و دوام میز است. اگر می خواهید با وجود سر و صدای بسیاری از مهمانی ها و بچه های کوچک سال ها از میز خود استفاده کنید، باید استحکام میز، نحوه عملکرد قطعات و نحوه اتصال پایه ها به بالای میز را در نظر بگیرید. و مهمتر از همه جنسیت جدول. به تابلوی استفاده شده دقت کنید. تانیل چوب 

سعی کنید میز را با پایه مستقیم و به صورت دستی به صفحه اصلی میز متصل کنید، از حمل و نقل آسان در جعبه استفاده کنید و نیازی به سفت کردن مداوم میخ های میز ندارید. میزهایی که قطعات آن با پیچ وصل شده اند به مرور زمان شل می شوند و باید پایه های میز را چک کنید و پیچ ها را مرتباً سفت کنید.

مواد میز ناهارخوری را که با آب و هوا و آب و هوای محل زندگی شما مطابقت دارد، امتحان کنید. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، به هیچ وجه نباید از میزهای فلزی استفاده کنید. تا آنجا که ممکن است چوب باعث کاهش سایش میز می شود. میز ناهار خوری چوبی تانیل چوب

ریاضی چیست؟


ریاضیات به طور کلی به عنوان مطالعه ساختار، تغییر و قوانین فضا تعریف می شود. به طور غیر رسمی، مطالعه اعداد و اشکال است.تعریف ریاضیات با گسترش دامنه ریاضیات و تفکر ریاضی تغییر کرده است.

ریاضیات زبان مخصوص به خود را دارد که به جای کلمات و علائم نگارشی از اعداد و نمادها استفاده می کند. از دیدگاه یک متفکر، این مطالعه بدیهیات ساختارهای تعریف شده فردی با استفاده از منطق و نمادسازی ریاضی است.

اولین اعداد ثبت شده خطوطی بودند که روی چوب کشیده می شدند، به اصطلاح خطوط چوبی، این خطوط در گروه های کوچک دو یا پنج نفره کشیده می شدند. در نهایت به این گروه ها نمادهای ویژه (5، 2 و ...) اختصاص یافت. ) و یک ماشین حساب ایجاد کرد.

ریاضیدانان نمادهای خاص را جایگزین کلماتی مانند جمع و برابری کردند و برای بیان مفاهیم جدید کلمات خاصی اختراع کردند.

گاهی علم اعداد نامیده می شود; گاهی علم فضایی، گاهی علم کمی; گاهی اوقات ارزش های مرتبط و منفصل را علم می نامند. ما ریاضی هستیم، حسابی هندسه، جبر و اقدامات متقابل مورد بحث قرار می گیرد. هرکدام. .

ساختارهای خاصی که در ریاضیات مورد بررسی قرار می‌گیرند، اغلب منشأ خود را در علوم طبیعی و فیزیک به طور کلی دارند، اما از آنجا که ریاضیات می‌تواند کلیات یکپارچه‌کننده برای زیرشاخه‌های متعدد ارائه دهد، ریاضیات ساختارهای علی را که کاملاً ریاضی هستند بررسی می‌کند. - زمینه ها یا ابزارهای مفید برای محاسبات عمومی. در نهایت، بسیاری از ریاضیدانان، ریاضیات را به عنوان هنری برای پیشرفت علم، صرف نظر از تجربی یا کاربردی بودن، به دلایل کاملاً علمی بسته به مطالبی که مطالعه می کنند، می بینند.

حساب علم اعداد است. کلمه انگلیسی count از کلمه یونانی به معنی عدد گرفته شده است.

در آغاز شهرنشینی، انسان گوسفندان، گاوها و سایر حیوانات خود را با انگشتانش می شمرد. در واقع عددی که برای شمارش اعداد 0 تا 9 استفاده می شود از کلمه لاتین انگشت گرفته شده است.

بعدها، انسان با ایجاد علامت روی چوب یا درخت، اشیاء را می شمرد. اما این روش خیلی زود جای خود را به استفاده از نمادها برای هر عدد داد.

هندسه مطالعه انواع اشکال و خواص آنهاست. همچنین مطالعه روابط بین اشکال، زوایا و فواصل است. |

آیا این علم در چند جمله قابل ارائه است؟ بدون شک ورود به علوم پایه به ویژه ریاضیات که یکی از همه علوم است، کار بسیار دشواری است. زیرا این علم از یک سو ذهنی و انتزاعی و از سوی دیگر عملی است و بنابراین تعریف باید کلی باشد تا همه ابعاد دانش ریاضی را در برگیرد.

"علم ریاضی ثبت رسمی پدیده های طبیعی است که در گیاهان و سایر موجودات می بینیم. علم ریاضی این پدیده ها را سازماندهی و سازماندهی می کند و همچنین آنها را بهبود می بخشد."

ریاضیات علم نظم است و موضوع آن جستجو، توصیف و درک نظم در موقعیت های به ظاهر پیچیده است و ابزار اصلی این علم مفاهیمی است که به ما اجازه می دهد تا این توالی را توصیف کنیم.

دکتر دیبایی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت معلم تهران نیز در مقدمه این علم می گوید:

«علم ریاضی مشروعیت بخشیدن به اعمال طبیعی است که در گیاهان و سایر حیوانات می بینیم. علم ریاضی این اعمال و توسعه را طبقه بندی و مشروعیت می بخشد.

استاد ریاضیات دکتر ریاضیدان نیز در مقدمه این علم می گوید: ریاضیات علمی است که علوم دیگر را الگوبرداری می کند». یعنی زبان رایج سایر نظریه های علمی، علم ریاضی است و علم امروز اگر نتوان آن را با زبان ریاضی بیان کرد، علم نیست.

برخلاف تصور برخی افراد، ریاضیات مجموعه‌ای از فرمول‌ها و قواعد نیست که بتوان آن را در همه جا و همیشه به کار برد، بلکه ریاضیات به معنای درک یک مسئله و تفکر صحیح برای رسیدن به پاسخ است. صبور و پیگیر باشید. ساعت ها به مسائل ریاضی فکر کنید و در نهایت آنچه را که برای حل آنها با ابتکار و خلاقیت نیاز دارید پیدا کنید.

مقدمه ای بر گرایش های ریاضی:

ریاضیات یک علم کهن است و یکی از هوشمندانه ترین و در عین حال علمی ترین تلاش های بشر از بدو پیدایش بوده است. یعنی از سال 1800 قبل از میلاد، زمانی که بابلی ها در مورد سیستم اعداد تحقیق کردند، ریاضیات به عنوان ابزاری روزانه برای نقشه برداری، سفر و ساختن ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار گرفت.

امروز هم همین‌طور است و شاید به همین دلیل است که در رشته ریاضی با دو گزینه مواجه هستیم: ریاضی محض و ریاضی، اما آیا می‌توان این دو مقدار را کاملاً از یکدیگر جدا کرد؟ فقط یک فعالیت ذهنی است و هیچ و استفاده نمی کند و علاوه بر استفاده از ریاضیات به بررسی نحوه استفاده از ریاضیات در زمینه های مختلف علم و فناوری و به نظر یک دانشمند برجسته می پردازد. هارولد هاردی، ریاضیدان انگلیسی، فقط برای زیبایی باید خوانده شود. از ریاضیات (ریاضی محض) و این علم ارزش علمی ندارد؟

باید گفت که امروزه چنین دیدگاهی پذیرفته نیست، اما ملموس ترین شاخه های ریاضیات مانند هندسه، نظریه اعداد و منطق نیز از ارزش علمی بالایی برخوردارند، به طوری که ریاضیات را نمی توان به دو قسمت تقسیم کرد. دو گرایش ناب و کاربردی.

ویژگی ها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در ریاضیات:

ریاضیدانان کاشفانی هستند که جرات نمی دانند. او عاشقی است که با عشق فراوان پا به وادی ناشناخته می گذارد و با تلاشی تحسین برانگیز و به کمک ابزار رهایی خود تاریکی راه را روشن می کند و راه را برای دیگران هموار می کند. به همین دلیل، ریاضیدانان ابتدا باید شهامت قدم گذاشتن در وادی ناشناخته ها را داشته باشند. همین طور مشکل دانش ریاضی را با حوصله، ابتکار و خلاقیت حل کند.

ریاضیات و زندگی

علم لقمه ای از سفره طبیعت می گیرد. و ریاضیات بر اساس ضرورت و تجربه. ریاضیات بازتاب دنیای واقعی در ذهن ماست. به عقیده برخی، ریاضیات زیباترین زبانی است که طبیعت و روابط بین رویدادهای طبیعی را توصیف می کند.

سیلوسترو می گوید: ریاضیات مطالعه شباهت ها در تفاوت ها و تفاوت ها در شباهت ها است.

دلیل اصلی موفقیت ریاضیدانان در علم آفرینی، سخت گیری، نابخشودن اشتباهات کوچک است که دانشی بسیار زیبا و عمیق بشری به شمار می رود. منطق و هنجارهای آنها؛ جدیت خلاقیت، قوی با تفکر انتها به انتها. برای شکستن همه جاه طلبی ها و شجاعت ها. ما می توانیم تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم ریاضیات را در هر بخشی از زندگی که با کنجکاوی و توجه نگاه کنیم، ببینیم. به عنوان مثال، دانشمندان اخیراً این مشکل را کشف کردند: "یکی از حشراتی که در برگ درختان لانه می کند، نحوه عملکرد آن بر اساس یک فرمول پیچیده ریاضی است."

در سطح عمومی ریاضی راه های زیادی برای باز کردن ذهن خود داریم که یکی از مهم ترین آنها مطالعه ریاضیات از جمله ریاضیات است.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد خانواده‌هایی که حداقل یکی از شرکای آن‌ها ریاضیات خوانده است، نسبت به سایر خانواده‌ها احتمال طلاق بسیار کمتری دارند.

زیبایی ریاضیات کجاست؟

در واقع کل رشته ریاضی پر از زیبایی و هنر است. زیبایی ریاضیات را می توان در نحوه بیان موضوع، نحوه نگارش و ارائه آن در استدلال های منطقی، در رابطه با زندگی و واقعیت، در داستان پیدایش و توسعه آن و در موضوع مشاهده کرد. خود . فقط ریاضی یکی از راه های شناخت زیبایی ریاضیات (مخصوصاً هندسه) این است که بدانیم چگونه پیشرفت و توسعه می یابد. یکی دیگر از جنبه های زیبایی ریاضیات این است که با تجرید کامل خود، بر همه دانش ها حاکم است و علاوه بر قوانین خود، به عنوان ابزار قدرتمندی برای دانش طبیعی و اجتماعی عمل می کند که انسان آن را تیز، پیشبرد، تفسیر و خدمت می کند. آنها

هسته اصلی ریاضی در همه دروس علمی، چه اقتصاد و چه نجوم، شناخت ساختار ریاضی است، بد نیست سخنرانی استاد فضل الله رضا در مورد ریاضیات جدید را بخوانید.

در ریاضیات مدرن، برخلاف ریاضیات قرون گذشته، زیبایی کم و بیش با اندازه تخیل و بسط پرش هنگام ارائه قضیه فیثاغورث به محقق اسلامی، مربع طول سنجیده می شود. وتر یک مثلث قائم الزاویه برابر است با مجموع مجذورات طول آن دو ضلع دیگر وجود دارد.

معلوم است که او چنان مسحور زیبایی این واقعیت جهانی شده بود که دستور داد شکل مثلثی را روی بازویش حک کنند.

AA + Ba = چیزی

این نظریه در قرن بیستم از گوشه باریک مثلث، مانند شعر نابی که سخنوران بزرگ ایران در قرن‌ها پیش خلق کرده‌اند، پدیدار شد و به حوزه‌ای بسیار وسیع‌تر و مشترک علم و صنعت تعمیم یافت. تعمیم این قضیه، قضیه فضاهای هیلبرت است که به نام ریاضیدان بزرگ آلمانی نامگذاری شده است. در قرن نوزدهم معرفی شد تا بتوان برای هر X در فضای هیلبرت نوشت و تصاویر را در امتداد محور اصلی نوشت.

X=x k e k =( x,e)e k

=

اگرچه تعیین معیارها از منظر زیبایی شناختی دشوار است، اما از نظر بحث در خلاصه ها، می توان گفت که زیبایی این موقعیت گسترده از زیبایی موقعیت محدود فیثاغورث بیشتر است. . به فضایی با ابعاد بی نهایت فرمی داده می شود که دیگر تصویر ساده ای در ذهن ما نیست و روی پیراهن هیچکس چاپ نمی شود.

در دنیای انتزاعی مبنایی برای دانش واقعی و هنر ناب وجود دارد، لمس و برخورد با احساسات گاهی ممکن و ممکن است، اما همیشه لازم نیست. نقشه برداران مثلث و خط کش و دوربین را برای توصیف باغ و خانه تعریف می کنند اما در مناطق 1000 بعدی دیگر از این خطوط و دوربین ها استفاده نمی شود.

مرجع مقاله: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-riazi/hesaban-11/

آهنگ جدید بابک جهانبخش به نام «میترسم»

متن آهنگ میترسم بابک جهانبخش

می ترسم از این حالت چشمات
می خندی و این اصل حرفت نیست
سرما زده چشمای زیباتو زوده عزیزم فصل برفت نیست
می ترسم از این حالت چشمات
نباشی قلبم تنها میمونه
دلواپسم کمتر نگاهم کن
داری به چی می خندی دیوونه
می ترسم از این حالت چشمات
سردی وجودم منقبض میشه
احساس من یخ می زنه مثل نسلی که داره منقرص میشه
با هر نگاهت مطمئن میشم
دنبال تو روح از تنم میره
تو تا کجا می خندی اینجوری
من تا کجتا گریه م نمی گیره
با اینکه تلخه رفتنت اما پای تصمیم تو مردونه میشینم
آینده ی من با تو روشن بود آیندمو بی تو نمیبینم
حرفی ندارم رسم عشق اینه
از خواب من رویامو میگیری
بی دقدقه آروم و با لبخند
میری همه دنیامو میگیری