گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

عمده تسهیلات بانک کشاورزی به صنایع کشاورزی است

در زمینه پرداخت تسهیلات کشاورزی ما محدودیتی نداریم و در تمام حوزه ها پرداخت تسهیلات انجام می شود.

وی گفت: اما این عدم محدودیت در ارائه تسهیلات به این معنی نیست که بانک ما اولویت بندی ندارد بلکه ما اولویت بندی هایی داریم برای پرداخت تسهیلات به طور مثال مکانیزاسیون کشاورزی، طرح های صنایع تبدیلی تکمیلی، طرح های دانش بنیان و طرح های دامپروری و دام داری در اولویت های ما هستند.

او اظهار کرد: البته این موضوع را باید تاکید کنم که طرح هایی که برای ما توجیه اقتصادی ندارد برایشان تسهیلات در نظر نمی گیریم؛ به طور مثال در طرح های تبدیلی صنایع مرغداری پرداخت تسهیلات داریم اما برای صنعت مرغداری به صورت انفرادی که اشباع شده است تسهیلات در نظر نمی گیریم.

این مقام مسئول گفت: در خارج از طرح‌های کشاورزی ما یک سری سپرده گذار‌هایی داریم که کشاورز نیستند و از افراد عادی جامعه هستند که به این افراد هم با توجه به سپرده گذاریشان تسهیلات رفاهی اختصاص میدهیم که این تسهیلات شامل ۱۰ درصد از منابع ما است و ۹۰ درصد منابع بانک ما به بخش‌های مختلف کشاورزی تعلق دارد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی تقسیم بندی هایی داریم که بخش زراعت، بخش باغات، بخش دامداری، بخش صنایع تکمیلی، بخش خدمات کشاورزی مثل کلینیک ها و تعمیرگاه های ماشین های کشاورزی داریم که این ها هم زیر مجمو عه هایی دارند که شامل دریافت تسهیلات می شوند.

پویا فرد گفت: در حال حاضر بیشترین بخش اعطای تسهیلات از نظر تعداد به بخش زراعت تعلق دارد، ولی از نظر مالی بیشترین هزینه تسهیلات متعل به صنایع است البته این موضوع به این معنی نیست که پرداخت تسهیلات همیشه به این شکل است.   هر سال بیش از یک میلیون فقره وام پرداخت میکنیم و ۸۰ درصد از این تسهیلات زیر ۵۰۰ میلیون ریال است.