گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

کشاورزان و دامداران هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

مدل‌ها نشان می‌دهد که از اواخر وقت امشب با ورود سامانه بارشی فعال از سمت مرز‌های غربی در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، تهران و قم بارش برف و باران و وزش باد شدید در مناطق غربی و جنوب غرب پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات البرر و زاگرس عمدتا به شکل برف خواهد بود، افزود: روز پنج شنبه بارش در شمال غرب، سواحل مرکزی و غربی خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی از شدت بیشتری همراه خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: روز جمعه از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا حدودی کاسته می‌شود، اما در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز پدیده خاصی در پایتخت نداریم، گفت: طی روز‌های پنج شنبه، شنبه و یکشنبه احتمال بارش برف و باران وجود دارد.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی در شمال کشور احتمال آبگرفتگی مزارع و باغات وجود دارد، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به پاکسازی راه آب مزارع اقدام کنند.

حقیقت ادامه داد: گلخانه داران شمال شرق کشور در دامنه‌های البرز و مناطق شمال غرب و غرب مرتب سازه‌های گلخانه‌ای خود را بررسی کنند و در صورت سوراخ بودن پوشش نایلونی هر چه سریع‌تر آن را ترمیم کنند.

به گفته وی، طی ۲ روز آینده دامداران از رفتن به ارتفاعات و چرای دام اجتناب کنند و استخر‌های پرورش ماهی حاشیه زاگرس از اب رودخانه‌ها تغذیه نکنند.