گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

مهاجرت کاری به ترکیه + شرایط، هزینه ها و مراحل


در آخرین سال ها؛ ترکیه به دلایلی مانند موقعیت جغرافیایی مناسب و نزدیکی به ایران، مقصدی محبوب برای ایرانیان مقیم بوده است. اکثر مهاجران ترکیه را پله ای برای ورود به کشورهای اروپایی می دانند و می خواهند به عنوان اولین مقصد مهاجرتی خود وارد این کشور شوند.

بنابراین افراد زیادی به دنبال لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه هستند و می خواهند بدانند مهاجرت کاری به ترکیه چگونه امکان پذیر است؟ اگر برای کار در ترکیه نیز درخواست می دهید؛ در این مقاله سایت گروه وکلای استهباناتی با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کار در ترکیه به شما بگوییم.

شرایط و هزینه ها در ترکیه + مهاجرت کاری 2023

ترکیه از نظر فرهنگی اشتراکات زیادی با ایران دارد و در سال های اخیر ایرانیان زیادی برای کار وارد این کشور شده اند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم مهاجرت کاری به ترکیه برای ایرانیان بسیار مناسب است و مهاجران می توانند از این کشور به عنوان پلی برای رسیدن به سایر کشورهای اروپایی استفاده کنند. یکی از سوالاتی که اغلب مهاجران می پرسند این است که چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم ,و نحوه دریافت ویزای کار ترکیه چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید شرایط و لیست مشاغل مورد نیاز را بدانید. مشاغل زیادی در ترکیه وجود دارد که کارشناسان می توانند در آن کار کنند. ترکیه در چند دهه اخیر با بحران های اقتصادی زیادی مواجه بوده و با وجود کاهش ارزش پول ملی خود، همچنان در بین 20 کشور قدرتمند جهان از نظر اقتصادی قرار دارد. یعنی حتی اگر پس از مهاجرت به ترکیه تمایلی به مهاجرت به کشورهای اروپایی نداشته باشید، این کشور محیط بسیار مناسبی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و زندگی است.

یکی دیگر از دلایل علاقه افراد به یافتن شغل و اطلاع از وضعیت کار در ترکیه این است که افرادی که برای اشتغال به این کشور می آیند می توانند از تمامی امکانات بهداشتی به صورت رایگان استفاده کنند. در مرحله اول و قبل از اقدام برای ویزای کار ترکیه باید از شرایط کار در ترکیه و انواع کارهای موجود در این کشور آگاه باشید. در این زمینه افراد می توانند کار از منزل در ترکیه، کار در رستوران ها، بیمارستان ها، هتل ها و سایر مکان ها را انتخاب کنند.

انتخاب شهر مناسب نیز بسیار مهم است. بسیاری از افراد به دنبال شغل شبانه در استانبول هستند، اما خوب است بدانید که شرایط کاری بهتری در شهرهای دیگر ترکیه وجود دارد که می توانید به عنوان یک مهاجر از آن استفاده کنید. اگر می خواهید از شرایط و ضوابط ثبت شغل در ترکیه و هزینه آن مطلع شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سفر به ترکیه برای کار

تمامی افرادی که می خواهند با حقوق بالا در ترکیه کار کنند نیاز به ویزای کار و مجوز کار دارند. در واقع شهروندان جمهوری ترک قبرس شمالی در این زمینه معاف هستند و این افراد می توانند بدون مجوز کار در ترکیه کار کنند. عموماً شهروندان سایر کشورها پس از یافتن شغل مناسب در این کشور باید ویزای کار ترکیه را دریافت کنند. پس از اخذ ویزای کار و ورود به ترکیه، مهاجر باید برای مجوز کار اقدام کند.

مجوز کار توسط وزارت کار و تامین اجتماعی صادر می شود و پس از صدور به متقاضیان امکان مهاجرت به ترکیه داده می شود. مجوز کار معمولاً یک سال اعتبار دارد و پس از سال اول، متقاضی می تواند مجوز را برای دو سال تمدید کند. پس از این دوره دو ساله، می توانید مجوز خود را برای سه سال دیگر تمدید کنید. کسانی که مجوز کار خود را به مدت هشت سال تمدید می کنند دیگر نیازی به تمدید آن ندارند و می توانند به طور نامحدود در کشور کار کنند.

قانون کار در ترکیه به گونه‌ای تدوین شده است که از کارگران و بخش‌های ضعیف‌تر حمایت می‌کند. از طرفی وجود مشاغل مختلف به افراد زیادی اجازه کار در این کشور را می دهد اما بهترین تصمیم برای مهاجرت کاری به ترکیه این است که قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت ترکیه هماهنگ کنید تا درخواست شما رد نشود. شرایط کار در ترکیه در سال های اخیر برای ایرانیان مناسب بوده است. اما با افزایش تعداد مهاجران، صدور مجوز کار در ترکیه دشوار است و از سوی دیگر، یافتن کار می تواند کمی دشوار باشد. البته هنوز در این کشور مشاغل زیادی برای مهاجران وجود دارد.

برای مثال افراد می توانند با کار در بیمارستان های ترکیه به ترکیه مهاجرت کنند. جالب است بدانید یکی از دغدغه های اصلی اکثر مهاجران اخذ تابعیت کشور مقصد از طریق مهاجرت کاری است. در واقع آنها معمولاً می خواهند پس از کار در یک کشور اقامت و تابعیت کشور مقصد را کسب کنند. وضعیت ترکیه نیز به همین منوال است و مهاجران به دنبال راهی برای اخذ اقامت این کشور از طریق کار هستند.

آخرین شرایط مهاجرت کاری و اقامتی ترکیه

همانطور که گفتیم افرادی که برای مهاجرت کاری در ترکیه اقدام می کنند باید پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما بتوانند ویزا و مجوز کار دریافت کنند. امکان تمدید ویزای کار برای دو یا سه سال دیگر وجود دارد. افرادی که قصد اخذ تابعیت و اقامت ترکیه و اقامت در این کشور را دارند باید از طریق ویزای کار ترکیه وارد این کشور شده و در نهایت برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند.

مشخص نیست که رفتن به ترکیه و گرفتن ویزای کار در مقایسه با سایر کشورهای این کشور متفاوت است. دلیل اصلی این است که کارگران خارجی و کارفرمایان ترکیه ای در فرآیند درخواست ویزای کار درگیر هستند، متقاضی باید به محض دریافت کار درخواست را ارسال کند. طبق گفته اداره مهاجرت ترکیه، متقاضی باید حداقل دو ماه قبل از رفتن به ترکیه و یک ماه قبل از رویداد برای این نوع ویزا اقدام کند.

کار موقت در ترکیه

کسانی که برای کار در ترکیه با محل خواب اقدام می کنند و یا می خواهند از شرایط کار در ازمیر ترکیه مطلع شوند باید توجه داشته باشند که یکی از مهمترین موارد برای امکان کار در ترکیه گرفتن مجوز کار است. به طور کلی دو نوع مجوز کار در این کشور وجود دارد که در حالت اول به فرد اجازه کار موقت داده می شود. این مجوز تا 6 سال قابل تمدید است

کار دائم یا مستقل در ترکیه

کسانی که از طریق کار به ترکیه مهاجرت کرده اند، پس از 5 سال کار مداوم و ارائه سابقه بیمه، امکان دریافت مجوز کار دائم در این کشور را دارند. بنابراین مهاجران خارجی ابتدا باید مجوز کار موقت بگیرند و بعد از 5 سال برای اجازه کار دائم اقدام کنند. این قانون برای همه مشاغل از جمله کار در هتل ترکیه یا کار در کشتی ترکیه اعمال می شود.

کار با کارت فیروزه

کارت فیروزه یا تورکواز کارت یک کارت اقامت دائم ترکیه است که به عنوان بخشی از برنامه جذب کارگران ماهر به ترکیه صادر می شود. فیروز کارت مزایای زیادی برای دارندگان آن خواهد داشت. به عنوان مثال فردی که کارت فیروزه ای می گیرد پس از سه سال می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. به طور کلی فیروز کارت سیستمی جدید برای اعطای اقامت ترکیه است که به تازگی توسط مقامات این کشور پیاده سازی شده است.

اغلب کارت فیروزه ای یا کارت فیروزه ای را می توان توسط کارشناسان حرفه ای در موضوعات مختلف، سرمایه گذاران، صادرکنندگان، محققان و افراد فعال در زمینه تبلیغات تهیه کرد. افرادی که تمایل به اخذ مجوز کار در ترکیه دارند در صورت داشتن شرایط اخذ فیروز کارت می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وکیل مهاجرت شاغل در ترکیه استباناتی

برای افرادی که می خواهند با کار در شهر وان در ترکیه زندگی کنند، یکی از فرصت های شغلی موجود، کار آزاد یا سیاه پوست در ترکیه است. فریلنسینگ زمانی است که افراد به طور مستقل با شرکت ها، سازمان ها یا مشتریان کار می کنند. برای این نوع کار، مهاجر باید مجوز کار بگیرد.

به طور کلی اگر قصد دارید برای کار به ترکیه بروید باید با یک وکیل مهاجرت تجاری مشورت کنید زیرا مهاجرت کاری به هر کشوری از جمله ترکیه مشکلات و حساسیت های خاص خود را دارد و اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارید. آی تی. زمینه، ضرر مالی و ممکن است با از دست دادن زمان مواجه شوید. ما در موسسه مهاجرتی استهباناتی تیمی از وکلای برتر مهاجرتی را گرد هم آورده ایم تا در مواقع نیاز بهترین و دقیق ترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ترکیه

برای دریافت ویزای کار ترکیه صرف نظر از نوع کار و با توجه به رشته تحصیلی خود فرم آنلاین ویزای کار را پر کنید. در مرحله بعد باید مدارک درخواستی اداره مهاجرت این کشور را تهیه و ارسال کنید. مهمترین مدارک برای اخذ ویزای کار ترکیه عبارتند از:

فرم درخواست ویزای کار تکمیل شده است

دو قطعه عکس پاسپورت

پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

از هم جدا شوید

مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی

قرارداد کار با کارفرما یا کارفرما

بیمه

اثبات توانایی مالی، از جمله صورت حساب بانکی

بلیط هواپیما برای مهاجرت به ترکیه

پس از تهیه و ارسال مدارک، متقاضی باید برای مصاحبه به سفارت ترکیه مراجعه کند. در مصاحبه سفارت این کشور معمولاً کارگزاران در مورد دلایل مهاجرت به ترکیه سوالاتی را مطرح می کنند.

مهاجرت کاری به ترکیه و دریافت ویزای همراه

یکی از دغدغه های افراد جویای کار در استانبول برای ایرانیان این است که بتوانند همسر و فرزندان خود را به ترکیه بیاورند. این افراد پس از یافتن کار در ترکیه و در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای ویزای همراه اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که ویزای همراه ترکیه فقط به افراد زیر 18 سال و همسر متقاضی تعلق می گیرد. به این ترتیب همسر متقاضی قادر به کار در ترکیه خواهد بود. علاوه بر این، کودکان زیر 18 سال فرصت تحصیل در ترکیه را دارند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و میزان حقوق در این کشور

برای کسانی که به دنبال راه هایی برای مهاجرت به ترکیه و یافتن کار در ترکیه به عنوان کارگر عادی هستند، اطلاع از میزان دستمزد و حقوق افراد بسیار مهم است. در این بخش همچنین قصد داریم تا شما را با محدودیت های دستمزد در این کشور آشنا کنیم. البته به طور کلی حقوق و درآمد افراد در هر کشوری از جمله ترکیه بسته به نوع کار و مهارت آنها متفاوت است. اما به طور کلی میزان دستمزد در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها کمتر است.

حداقل دستمزد در ترکیه طبق قانون کار این کشور 2550 کو است. حداقل دستمزد در این کشور برای سال جدید 520 لیر نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اگر حداقل دستمزد این کشور را به یورو تبدیل کنیم تقریباً 500 یورو می شود که در مقایسه با دستمزد مردم کشورهای دیگر ناچیز است. در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل را مشاهده می کنید:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد