گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

راهنمای انتخاب اسم برای برند

در سال‌های گذشته اعتقاد بیشتر مردم بر این بوده که پیدا کردن یک شغل دولتی کاملا ایده‌آل است و بسیاری از افراد تلاش خود را می‌کردند تا در یک شرکت دولتی شروع به فعالیت بکنند، اما امروزه دیدگاه افراد تغییر کرده است و بیشتر افراد سعی دارند تا وارد حوزه خود اشتغالی شوند.

برخی از افرادی که تمایل دارند به صورت خود اشتغال فعالیت کنند، ترجیح می‌دهند برند و نشان تجاری اختصاصی خود را داشته باشند. مقوله برندینگ یک مسئله پیچیده و دشوار است و کسانی که قصد این کار را دارند باید خود را برای سختی‌های مسیر آماده کنند. یکی از بخش‌های بسیار مهم و قابل توجه در زمینه ثبت برند، انتخاب یک نام مناسب برای برند است.

 

ویژگی‌های اسم یک برند

حتما بسیاری از برندها را مشاهده کرده‌اید که نام آن‌ها در میان مردم بسیار محبوب و به یادماندنی است و محصولات این برندها نیز از شهرت بسیار خوبی برخوردار هستند. برای انتخاب اسم یک برند هیچ فرمول خاصی وجود ندارد اما به طور کلی با رعایت برخی از نکات می‌توانید یک نام جذاب و مانا برای برند خود انتخاب کنید. حال در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

۱- یک نام راحت انتخاب کنید

همواره سعی کنید نامی که برای برند خود استفاده می‌کنید راحت باشد، یعنی افراد به راحتی بتوانند آن نام را تلفظ کنند و یا درباره آن در موتورهای جستجوگر، جستجو کنند. سعی کنید از نام‌های استفاده کنید که تنها یک تلفظ داشته باشند تا سبب ایجاد اشتباه در بین مردم نشود. و با مزایای ثبت شرکت در ایران آشنا شوید.

۲- یک نام با معنی انتخاب کنید

نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنید به نحوی ارزش برند شما را نشان می‌دهد، برای اینکه نام انتخابی بهترین تاثیر را در میان مشتریان بگذارد باید با نوع فعالیت شرکت شما هماهنگ و متناسب باشد.

۳- یک نام متفاوت انتخاب کنید

برخی از صاحبان شرکت‌ها تصور می‌کنند که اگر نامی مشابه نام شرکت‌های موفق را برای برند خود استفاده کنند ایده خوبی است، در حالی که این موضوع کاملا برعکس است همواره سعی کنید یک نام متفاوت نسبت به رقبا و جذاب از دید مشتریان برای برند خود استفاده کنید.

۴- یک نام با قابلیت ثبت انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورها به هنگام انتخاب نام برند این است که حتما باید قابل ثبت باشد، بنابراین پیش از شروع فرایند انتخاب نام برند نسبت به تمام قوانین مربوط به ثبت قانونی اسم برند اطلاعات کافی کسب کنید.

۵- یک نام با قابلیت بصری انتخاب کنید

اگر در کنار نام برند خود از علائم و تصاویر مناسب استفاده کنید می‌توانید برند خود را در ذهن مشتریان ماندگارتر کنید.

 

نحوه انتخاب اسم برند

برای اینکه یک اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنید روش‌‌های مختلفی وجود دارد، امروزه برخی از وب خارجی به همین منظور طراحی شده‌اند و معدن نام‌های گوناگون و متنوع برای برندها هستند، البته ممکن است ترجمه این نام‌ها در فارسی معنای خاص و جالبی نداشته باشد.

راه دیگری که می‌توانید از طریق آن اسم برند خود را انتخاب کنید این است که به سراغ نام‌هایی با پشتوانه فلسفی بروید. یعنی ابتدا هویت اصلی برند خود را به طور کامل تشریح کنید و بر همین اساس یک اسم برای برند انتخاب کنید.

یک راه دیگر برای انتخاب نام کمک گرفتن از دوستان، همکاران و آشنایان است، زمانی که چندین ذهن برای انتخاب یک اسم مناسب درگیر باشد مسلما نتیجه بهتری نیز حاصل می‌شود.