گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

خیزش عملکردی گروه بانک پارسیان در 6 ماهه سال 99 در مقایسه با 6 ماهه 98

بانک پارسیان با ارائه صورت های مالی شش ماهه از عملکرد درخشان گروه بانک در سال سخت اقتصادی پرده برداری کرد.
بانک پارسیان

کسب 31 هزار میلیارد ریال سود تلفیقی تنها در نیمی از سال

بررسی صورت های مالی بانک پارسیان نشان می دهد که سود خالص تلفیقی این بانک در نیمه نخست امسال با رشد حدود 2120 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از 31 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، سود خالص تلفیقی بانک در شش ماهه منتهی به پایان شهریور امسال بالغ بر 31 هزار و 218 میلیارد و 796 میلیون ریال بوده که نشان دهنده افزایش 2120 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. آن گونه که صورت های مالی منتشر شده نشان می دهد سود خالص تلفیقی بانک در نیمه نخست سال گذشته بالغ یک هزار و 405 میلیارد و 938 میلیون ریال بوده است.

بانک پارسیان برای حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته سهامداران با اقدامات ارزشمندی همچون؛ توسعه سبد محصولات، پیگیری مستمر معوقات، افزایش میزان سپرده‌های جاری، افزایش منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و غیره توانست خیزشی بلند در راستای بهبود شرایط این بانک و حرکت به سوی دستیابی به سود با کیفیت و پایدار بردارد.

بانک پارسیان در راستای واگذاری دارایی ها و املاک مازاد اقدام به عرضه شرکت های اپال کانی پارس و لیزینگ پارسیان در بورس با ارزش بازار حدوداً 300 هزار میلیارد ریال کرده است که برای سهامداران ارزش افزوده ایجاد نموده و قدم محکم و مثبتی برداشته شد. همچنین انتظار می رود طی چندماه آتی شرکت فولاد سبزوار نیز در بورس عرضه شود که مجموعه این عوامل آینده ای روشنی را برای سهامداران بانک نوید می دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما به طور کلی با توجه به قیمت خام بلیط ، مالیات ها و هزینه سوخت محاسبه می شود. این نکته را مد نظر بگیریم که این قیمت هزینه تمام شده بلیط نیست و عوامل دیگری در آن دخالت دارد ، که در این مقاله قصد داریم به آن پردازیم پس همراه ما باشید .

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما به طور کلی با توجه به قیمت خام بلیط ، مالیات ها و هزینه سوخت محاسبه می شود. این نکته را مد نظر بگیریم که این قیمت هزینه تمام شده بلیط نیست و عوامل دیگری در آن دخالت دارد مثل:

  • یکی از معیار های مد نظر ایرلاین ها برای قیمت گذاری افزایش و کاهش تقاضا خرید بلیط می باشد. ایرلاین ها بررسی می کنند در چه تاریخی مردم بیشتر سفر می کنند و بر همین اساس و زیاد شدن تقاضا قیمت ها را تعیین می کنند.
  • از دیگر موارد ، مد نظر گرفتن فاصله مبدا و مقصد است که هر چه مسافت بیشتر باشد هزینه بلیط نیز بیشتر میشود.
  • نوع خدمات هر شرکت هواپیمایی ، صندلی که انتخاب میکنیم و میزان بار مجاز هر مسافر روی هزینه نهایی بلیط شما تاثیرگذار است.

به طور کلی 2 نوع بلیط هواپیما داریم شامل:

  • بلیط سیستمی : پرواز هایی هستند که بصورت کامل برنامه ریزی شده اند و در زمان مشخص و مسیر مشخصی توسط شرکت هواپیمایی انجام می شود و تمام صندلی های این پرواز توسط شرکت هواپیمایی به فروش میرسد که مسافر میتواند از ماه ها قبل بلیط خود را خریداری کند.
  • بلیط چارتری : به پرواز هایی گفته می شود که درصدی از از ظرفیت مسافرین یا تمام ظرفیت مسافرین را آژانس هواپیمایی با عقد قراردادی از یک شرکت هواپیمایی پیش خرید یا اجاره کرده که به آن آژانس هواپیمایی چارترکننده و به بلیط هایی که از طریق چارتر کننده به فروش می رسد بلیط چارتری گویند.

عوامل موثر بر تعیین نرخ بلیط سیستمی :

مسیر و مسافت :

مسیر پرواز که نیازی به توضیح ندارد و طبیعتا هر چه مسیر بیشتر باشد هزینه بلیط بیشتر است.         

کلاس پرواز :

به طور کلی 3 نوع کلاس پرواز وجود دارد

اول کلاس پرواز اکونومی و دوم بیزینس کلاس و سوم فرست کلاس می باشد که تفاوت قیمت زیادی در این سه نوع کلاس پروازی وجود دارد.

اکونومی بخش عمومی هواپیما میباشد که به بخش اقتصادی نیز شناخته میشود و امکانات برای همه مسافران به یک اندازه ارائه می شود از فاصله و نوع صندلی ها گرفته تا سرو غذا و سرویس بهداشتی عمومی ...

دومین بخش بیزینس کلاس می باشد که در جلوی بخش اکونومی واقع شده و دارای امکانات بیشتری نسبت به این بخش می باشد. صندلی ها به صورت ردیف مجزا می باشد و فاصله بیشتری از هم دارند. همچنین امکان انتخاب غذا، رسیدگی بیشتر مهمانداران به مسافر، اینترنت و تلویزیون و .... دارا می باشد. قیمت بلیط این کلاس از اکونومی بیشتر است.

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

سومین بخش فرست کلاس هواپیما می باشد که در جلوی بخش های قبلی قرار گرفته است و بسیار گرانتر از بخش های بیزینس و اکونومی است. لوکس ترین قسمت هواپیما با امکانات فوق العاده از جمله ریموت کنترل ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی اتوماتیک و قابل تنظیم ، منو غذای باز و ... که بیشتر سرمایه داران بزرگ خریدار این بلیط ها هستند.

شایان ذکر که تعداد بسیار محدودی از ایرلاین ها قسمت فرست کلاس را در هواپیما های خود در نظر گرفته اند

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

شناسه نرخی :

زمانی که بلیط هواپیما را تهیه می کنید عنوان شناسه نرخی یا کلاس نرخی در بلیط با حروف انگلیسی مشخص شده است.که یکی از عوامل اختلاف قیمت در بلیط ها می باشد. این شناسه فقط برای بلیط های سیستمی در نظر گرفته شده تا بلیط با قیمت های متفاوتی ارائه شود و بلیط های چارتری ازاین قاعده مستثنی می باشند. شرایط در داخل هواپیما بر همه مسافران یکسان بوده و یکی از تفاوت های شناسه نرخی مختلف قوانین کنسلی بلیط است که ایرلاین ها برای بلیط های ارزان قیمت تر درصد جریمه بیشتری را در نظر می گیرند.

لازم به ذکر که در پرواز های سیستمی قیمت بلیط برای کودکان 30 تا 50 درصد کمتر از بزرگسال و برای نوزاد فقط هزینه بیمه در نظر گرفته می شود ولی در بلیط چارتری قیمت بلیط کودک اختلاف زیادی با بزرگسال ندارد .

در این جا باید بگوییم که بلیط های ارزان قیمت و لحظه آخری فقط شامل بلیط های چارتری می باشد که چارتر کننده به دلیل خالی بودن صندلی ها بلیط ها را با تخفیف بیشتری ارائه میدهد ولی در بلیط های سیستمی بلیط لحظه آخری نداریم.

پیشنهاد ما به شما :

اگر بخواهیم تمام مطالب را جمع آوری کنیم می توان بگوییم چنانچه قصد خرید بلیط دارید کلیه ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما را چک کنید و اگر قصد سفر گردشگری دارید و ساعت و زمان خاصی را مد نظر ندارید حتما با کارمندان آژانس هواپیمایی مشورت کنید زیرا زمان های پر تقاضا بلیط ها قیمت بیشتری به خود می گیرد همچنین میتوانید بلیط های لحظه آخری را نیز در نظر بگیرید. مسافت، مالیات و سوخت هواپیما از یک طرف، نوع بلیط خریداری شده در هر زمان و نوع کلاس های پروازی می توان قیمت های متفاوتی از یک بلیط هواپیما به شما ارائه می شود.

ما سایت آراچارتر را به شما معرفی می کنیم تا به راحتی بتوانید تمامی پرواز های موجود در یک مسیر را با یکدیگر مقایسه کنید و با تماس با پشتیبانی 24 ساعته بهترین مشاوره را خرید بلیط هواپیما بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

علت بروز سردرد‌های روزانه و شیوه کنترل آن‌ها را بشناسیم

در این گزارش با علت سردرد‌های روزانه و راهکار‌های خانگی برای درمان آن‌ها آشنا می‌شویم.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هر از چندگاهی احساس سردرد کاملاً طبیعی است. مشکل از جایی شروع می‌شود که سردرد‌های روزانه به یک امر عادی تبدیل شده، شروع به تداخل در فعالیت‌های روزمره شما کنند. سردرد زمانی مزمن تلقی می‌شود که به طور مرتب آن را تجربه کنید. ممکن است دردتان خفیف تا شدید باشد یا اصلا برطرف نشود. در این گزارش با علت سردرد‌های روزانه و درمان آن‌ها آشنا می‌شویم.

سردرد پیچیده‌تر از آن است که اکثر مردم تصور می‌کنند. انواع مختلفی از سردرد‌های مزمن وجود دارد که هر یک از آن‌ها علائم خاص خود را داشته و به درمان‌های مختلفی نیاز دارند. برای کنترل بهتر آنها، مهم است که درک بهتری از انواع سردرد‌های روزانه داشته باشیم. در اینجا سه ​​نوع اصلی سردرد و نحوه درمان آن‌ها بیان شده است.

۱. سردرد‌های تنشی مزمن

سردرد‌های تنشی مزمن رایج‌ترین نوع از سردرد‌های روزانه است که افراد تجربه می‌کنند. این نوع سردرد روزانه به دلیل انقباض عضلات پیشانی اتفاق می‌افتد، که ممکن است منجر به درد مبهم و دردناک در دو طرف سر شود. سردرد‌های تنشی از نظر درد خفیف تا متوسط ​​هستند و در زندگی روزمره اختلال ایجاد نمی‌کنند. سر و صدای زیاد، بو و صفحه آبی روشن دستگاه‌ها همگی می‌توانند منجر به سردرد تنشی شوند. حتی دهیدراته شدن بدن هم می‌تواند یک دلیل بروز این نوع سردرد‌های روزانه باشد. در روز مقدار کافی آب بنوشید و به طور مرتب وقفه‌های کوتاه از کار داشته باشید تا از این سردرد جلوگیری شود.

۲. میگرن مزمن

سردرد‌های میگرنی معمولاً فقط در یک طرف سر احساس می‌شوند. افرادی که از این نوع سردرد‌های روزانه رنج می‌برند، معمولاً دردی مثل ضربات چاقو را تجربه می‌کنند، که ممکن است روز‌ها بماند. سردرد میگرنی همچنین حساسیت به نور، صدا و بو را افزایش دهد. این نوع سردرد به طور کلی یک اختلال اپیزودیک است و حتی می‌تواند به دلیل چندین عامل سبک زندگی مانند استفاده بیش از حد از دارو‌های سردرد تجویزی یا بدون نسخه (OTC) ایجاد شود. برای مدیریت این نوع از سردرد‌های روزانه، فرد باید بداند که چه چیزی باعث تحریک سردردش می‌شود و سعی کند از آن‌ها جلوگیری کند.

۳. سردرد کافئین

همانطور که از نامش پیداست، سردرد کافئین در اثر مصرف بیش از حد کافئین ایجاد می‌شود. محتوای کافئین موجود در قهوه بر جریان خون در مغز ما تأثیر می‌گذارد. مصرف بیش از حد آن در روز می‌تواند باعث سردرد کافئین شود و ترک ناگهانی آن نیز می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد و سردرد‌های روزانه ایجاد کند. افرادی که میگرن مکرر دارند، دردشان بیشتر به دلیل کافئین تحریک می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، کافئین را در حد متوسط ​​مصرف کنید.

انتهای پیام/

مشتریان جدی برای لژیونر ایرانی

به نقل از سایت فوت نیوز بلژیک، باشگاه اندرلشت که در سپتامبر 2020 نتوانست مجید حسینی را جذب کند تصمیم گرفته تا دوباره تلاش خود برای جذب این مدافع ترابزون‌اسپور ترکیه در نقل‌وانتقال‌های تابستانی 2021 به کار گیرد.

بر اساس این گزارش؛ قرارداد مجید حسینی با ترابزون‌اسپور ترکیه رو به پایان است و طرفین برای تمدید آن به بن‌بست رسیدند. ترابزون‌اسپور مایل به حفظ این بازیکن است اما چند تیم دیگر از جمله شارلوای بلژیک، المپیاکوس یونان، سمپدوریای ایتالیا و برخی تیم‌های سوپرلیگ ترکیه خواهان جذب حسینی هستند.

قابلیت شارژ سریع باتری های موبایل

چند سال پیش قبل از معرفی مدل های جدید موبایل ها توسط کمپانی های سازنده، یکی از سوال هایی که بین کاربران زیاد رد و بدل می شد این بود که آیا قابلیت شارژ سریع دارد یا نه.

در اوایل معرفی این تکنولوژی، فقط باتری گوشی های رده بالا و پرچم دار مانند باتری سامسونگ  s6 edgeاز شارژ سریع پشتیبانی می کردند. اما امروزه به دلیل استقبال کاربران شاهد استفاده از این ویژگی تقریبا در تمام موبایل ها هستیم.

در صورتی که باتری موبایلتان دیگر قابلیت گذشته رو نداشت ما خرید باطری اورجینال سامسونگ از فونی شاپ مرجع لوازم جانبی موبایل را به شما پیشنهاد میکنیم.

شارژ سریع یا Fast Charging

در تکنولوژی شارژ سریع، شارژر جریان بیشتری به باتری موبایل ارسال می کند و توان باتری بیشتر شده است. در نتیجه اگر موبایلی در دو ساعت کاملا شارژ می شد حالا در یک ساعت و حتی کمتر شارژ می شود.

باتری های موبایل نمی توانستند به اندازه ای بزرگ و پرظرفیت باشند که انرژی مورد نیاز را برطرف کنند. پس بخاطر همین کمپانی ها بجای بالا بردن بازده باتری به سمت سریع تر شارژ کردن آن رفتند.

میزان ظرفیت باتری های لیتیومی با اندازه آن رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچقدر ظرفیت آن زیاد شود اندازه آن نیز افزایش پیدا می کنند. بنابراین باتری با ظرفیت بیشتر نیازمند فضایی بیشتر برای قرار گرفتن است و به دلیل محدودیت اندازه تلفن های همراه، کمپانی ها فست شارژ را ارائه کردند تا موبایل شما بتواند در کمترین زمان بیشترین شارژ را داشته باشد. اما با توجه به پیشرفتی که در سایر سخت افزار های این گجت ها به وجود آمده پیشرفت باتری ها خیلی به چشم نمی آید.

آسیب شارژ سریع به باتری

بزرگ ترین دشمن باتری گرما است. اگر شما به مدت یک سال دمای باتری را در ۳۰ درجه سانتیگراد نگه دارید عمر مفید آن ۲۰ درصد کم خواهد شد. و اگر این دما را به ۴۰ درجه تغییر دهید، در یک سال ۴۰ درصد از عمر مفید آن کم خواهد شد.

یکی از مشکلات شارژ سریع تولید گرماست که می تواند در بلند مدت باعث کاهش عمر باتری شود.

در اوایل معرفی این تکنولوژی باتری هایی مانند باتری سامسونگ هنگام شارژ سریع بسیار گرما تولید می کردند که نتیجه آن تخریب آهسته باتری بود. اما حالا یکی از پیشروان این زمینه سامسونگ است که سعی دارد تا جای امکان این تکنولوژی را بهینه سازی کند.

البته باید این نکته را هم بیان کنیم که استفاده از شارژر مناسب بسیار در بازده و عمر باتری تاثیر دارد. متاسفانه  بسیار زیادی از فروشندگان بدون توجه به این موضوع شارژر های ارزان و بی کیفیت به کاربران عرضه می کنند. از روی ظاهر شارژر خیلی نمی توان در مورد اورجینال بودن یا نبودن آن قضاوت کرد.

کمپانی ها برای آسیب ندین (کمتر آسیب دیدن) باتری راهکاری پیدا کردند.

ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که موبایلتان هنگام شارژ شدن، از صفر درصد تا ۵۰ درصد را در زمانی بسیار کوتاه طی می کند اما سرعت آن بعد از ۵۰ آهسته آهسته کم می شود.

در طراحی اینگونه شارژر ها بستری فراهم شده که به بعد از رسیدن به یک درصد خاص شدت جریانی که وارد گوشی می شود مانند جریان شارژر های معمولی است و با استفاده از این راهکار شرکت های تولید کننده توانستند بازده و عمر باتری ها را افزایش دهند.

چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است؟

اگر به تازگی گوشی خود را خریده اید جای نگرانی نیست و مطمئن باشید موبایل شما از این قابلیت پشتیبانی می کند. تقریبا تمام گوشی های جدید از جمله گوشی های شرکت سامسونگ و شیائومی دارای تکنولوژی فست شارژ هستند.

برای اطمینان نیز می توانید آداپتور شارژر را چک کنید. باید روی آن علامت رعد و برق و یا نوشته شارژ سریع باشد. البته باید بدانید داشتن علامت رعد و برق برای اطمینان کافی نیست. چرا که بسیاری از شارژر های بی کیفیت موجود در بازار فقط ظاهرا فست شارژ هستند. این شارژرها نه تنها باعث کاهش عمر باتری می شوند بلکه ممکن است باعث منفجر شدن آن نیز بشوند!.

جمع بندی

به طور کلی تکنولوژی شارژ سریع یا فست شارژ بسیار کاربردی است و کمپانی هایی مانند اپل نیز در حال استفاده از آن هستند.