گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

بهترین کتری برقی نو با کیفیت ایرانی و خارجی


اجاق های برقی ترند جدید در لوازم آشپزخانه هستند. این زندگی امروز است و مردم هر روز به سر کار می شتابند. کتری برقی یک روش ساده و آسان برای گرم کردن آب بدون استفاده از اجاق گاز در سریع ترین زمان برای تهیه چای ارائه می دهد. ژنراتورهای جدید از برندهای داخلی و خارجی در بازار موجود است، با وجود تنوع زیاد ژنراتورهای برق با برندهای مختلف، دانستن مزایای بهترین برندهای ژنراتور برق اولین نکته مهم برای خرید یک ژنراتور برق خوب است. . .

چه مدل های دیگ بخار وجود دارد؟

دو نوع کتری وجود دارد: کتری خانگی و مسافرتی که هر کدام از مواد مختلفی ساخته شده اند. همین نوع مصالح ساختمانی تاثیر بسزایی در طراحی، کیفیت و دوام این محصولات دارد. بنابراین برای خرید کتری ابتدا باید نوع استیل، شیشه ای یا پلاستیکی آن را مشخص کنید.

دیگ فولادی برقی

دیگ های برقی استیل (فلزی) از بهترین نوع فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. دوام بیشتری نسبت به بهترین انواع قناری برقی موجود در بازار دارند. در مقایسه با مدل های دیگر دیگ های برقی با کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری نیز دارند.

کتری شیشه ای

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر زیبایی همیشه به کیفیت محصول نیز اهمیت می دهید، کتری های برقی شیشه ای خوب قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارند. که می تواند برای یک آشپزخانه مدرن مدرن ایده آل باشد.

کتری برقی پلاستیکی

کتری های برقی ساخته شده از پلاستیک از نظر ظاهری کتری برقی معمولی محسوب می شوند. با قیمت پایین تری نسبت به دو مدل دیگر آنها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که می خواهند یک کتری برقی ارزان بخرند. البته این کتری های برقی عملکرد گرمایش آب خوبی دارند و می توانند مانند دو مدل قبلی آب را سریع گرم کنند.

کتری برقی شیشه ای بهتر است یا استیل؟

زودپزها از مواد مختلفی ساخته می شوند. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. کتری های فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر حرارت هستند و عمر مفید بیشتری دارند. قوری های شیشه ای ظاهر شیک و زیبایی دارند، بسیار شیک هستند، اما قوری های شیشه ای به دلیل نوع موادی که از آن ساخته شده اند آسیب پذیر هستند و احتمال شکستن یا آسیب دیدن آنها بیشتر است.

بهترین مارک کتری برقی چیست؟

مدل های برقی لوازم خانگی قدرتمند و بزرگ ایرانی و خارجی مانند فیلیپس، شیائومی، بوش، پارس خسار، سونی، ماکسی، وگاترونیک و وگاتی با متریال های مختلف در سبک های مختلف ساخته می شوند. ویژگی های منحصر به فرد یک برند واحد.

کتری های برقی با برندهای مختلف در بازار موجود است. پیشنهاد می کنم با انتخاب بهترین مدل کتری برقی از برند معتبر و مورد اعتماد، کتری برقی با کیفیت و امکانات کاربردی تهیه کنید. البته کتری های برقی برند اصلی باید قیمت بالاتر و ارزش خرید بالاتری داشته باشند. 9 مدل از برندهای پرفروش کتری برقی موجود در بازار را به همراه مشخصات آن ها برای سهولت خرید در اختیار شما قرار داده ایم. در نهایت می توانید با بررسی مشخصات هر مدل ارائه شده بهترین برند کتری برقی را با توجه به انتظارات خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: https://www.entekhabcenter.com/electric-kettle-price

بازیگر نقش جواد جوادی در بچه مهندس 4 کیست؟ + بیوگرافی

یوگرافی محمدرضا رهبری و همسرش را به همراه سوابق هنری تصاویر شخصی و ماجرای آشنایی و جالب ازدواج با همسرش را به همراه پیج اینستاگرام اش در ادامه به مناسبت حضور در سریال بچه مهندس ۴ در این بخش از مجله جوان ایرانی مشاهده کنید.


بیوگرافی محمدرضا رهبری

آقای محمدرضا رهبری بازیگر عرصه فیلم سینما و تئاتر ایران در پنجمین روز از دی ماه سال ۱۳۶۱ در شهر تهران دیده به جهان گشوده است .


رهبری فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی می باشد.


زندگی شخصی

متأسفانه سال ۱۳۸۶ پدر خود را از دست داد و دارای یک خواهر به نام مهسا می باشد.


آغاز فعالیت بازیگری

وی به سبب علاقه بسیار زیادی که در زمینه گویندگی و مجری و بازیگری داشت به طور حرفه‌ای در سال ۱۳۸۱ و فقط ۲۰ سال سن داشت در کلاس‌های بازیگری آقای امین تارخ شرکت کرد.


و توانست نخستین کار هنری خود را با تئاتر شروع کند سرانجام توانست به سبب علاقه‌ای که به حرف های مجری گری داشت در سال ۱۳۸۴ در برنامه‌ای به نام موج نو تاکسی نخستین بار اولین تجربه هنری خود را در قاب تلویزیون ایران به عنوان مجری برنامه به دست آورد.


و بعد از آن توانست در سریال میوه ممنوعه در سال ۸۶ نخستین تجربه بازیگری خود را کسب کند و بعد از آن در سریال پرستاران حضور پیدا کرد.


ازدواج و همسر

وی در سال ۱۳۹۶ در بهمن ماه با خانم ندا دیبا ازدواج کرد.


بازیگر نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس ۴

فصل سوم بچه مهندس که با همکاری روزبه حصاری در نقش جواد جوادی پیش رفته بود اما برای فصل چهارم این مجموعه وی با عوامل این سریال به توافق نرسید همین شد که فرصت به محمدرضا رهبری رسید که در این فصل در مجموعه بچه مهندس ۴ در نقش جواد جوادی به ایفای نقش بپردازد.


اینستاگرام محمدرضا رهبری

صفحه رسمی ایشان به نشانی mohmmadrezarahbari فعال است.

بازیگر نقش جواد جوادی در بچه مهندس 4 کیست؟ + بیوگرافی


اصول مهم آموزش صدا برای صحبت کردن


متخصص بودن در هر زمینه ای به تلاش و پشتکار نیاز دارد، و اگر به سخنرانی عمومی علاقه دارید، برای بهتر شدن در آن باید چند نکته را در نظر بگیرید. ارتباط مستقیمی با افزایش کیفیت صدا دارد که به تنفس کمک می کند. بعد از تمرین برای تقویت و رشد صدای خود باید صدای خود را تمرین کنید تا صدایتان بلند نباشد و عمیق شود و در نهایت با استفاده از عضلات گلو صدای خود را تقویت کنید. همه این نمونه ها در وب سایت چکاوا به تفصیل آمده است. اگر آرزو دارید گوینده شوید، باید صدای خود را در این زمینه بهبود بخشید. متخصص شدن در هر کاری نیازمند تمرین است. صحبت کردن نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اجرای بهتر، باید تمرین کنید و صدای خود را تقویت کنید، حتی اگر تجربه کافی داشته باشید.

در این مقاله در مورد بهبود صدا و عملکرد گفتار صحبت می کنیم.

پس از تمرین و تقویت صدای خود، مراقبت از دهان و صدای خود بسیار مهم است. اگر یک سخنران حرفه ای هستید، دهان شما نه تنها ابزاری برای صحبت کردن است، بلکه ابزاری برای کار شما نیز هست. برای آشنایی با اصول آموزش صدا با ما همراه باشید.

ورزش هایی برای تقویت گلو

حنجره قوی و صدای قوی چیست؟

صدای قوی، صدای بلند یا توانایی فریاد نیست، بلکه صدایی است با حنجره و پایه و قدرت بالا.

یعنی پس از اتمام برنامه، توانایی و «دستگیری زودرس» خود را از دست ندهد.

برخی افراد پر سر و صدا، پر سر و صدا و با صدای بلند هستند، اما پس از مدتی استفاده از لارنس، صدای آنها نمی تواند با برنامه هماهنگ شود. از طرفی افراد دیگری هم هستند که صدایی کم دارند و صدای کمی دارند اما صدایشان خیلی قوی است و صدایشان ضعیف نیست.

آنچه مهم است توانایی یک گوینده برای حفظ قدرت در حنجره از ابتدای برنامه تا پایان آن است. گوینده باید بتواند به تنهایی یک برنامه کامل را اجرا کند. البته باید گفت که این ویژگی پس از سال ها تجربه و اجرای برنامه به دست می آید. داشتن حنجره قوی به عوامل زیر نیز بستگی دارد، از جمله:

ساختار فیزیکی، شکل جمجمه، شکل قفسه سینه، شکل حفره بینی و دهان و غیره.

درست نفس بکش

یکی از مهمترین اصول آموزش صدا برای صحبت کردن، تنفس خوب است. رشد صدا ارتباط مستقیمی با کیفیت تنفس دارد. تنفس صحیح و زمینی صدا را لذت بخش تر می کند. همانطور که می دانید تارهای صوتی که صدا تولید می کنند در واقع ماهیچه های کوچکی هستند. این ماهیچه ها مانند سایر قسمت های بدن را می توان با ورزش تقویت کرد. با تمرین عضلات گلو و گردن، صدا می تواند قوی تر شود.

اگر تمرین بازو دمبل باشد، تمرین گلو خواندن است.

صدا را زیاد کن

مراحل آموزش صوت و گفتار:

1. ابتدا در مکانی ساکت بنشینید و عضلات خود را شل کنید.

2. سپس نفس عمیق بکشید و حرف "الف" را در پایین ترین نقطه تکرار کنید و تا زمان انقضا ادامه دهید.

3. دوباره نفس بکشید و تا جایی که امکان دارد ریه ها را پر از هوا کنید و تا زمانی که بازدم تمام شود «آه» بگویید.

4. این تمرین را بدون توقف به مدت پنج دقیقه تکرار کنید.

برای شروع این تمرین وقت بگذارید و از پایین ترین موقعیت شروع کنید. اگر احساس می‌کنید گلویتان واقعاً داغ می‌شود، حالا حرف «الف» را با صدای بلندتر بنویسید. به همین ترتیب، این تمرین را در زمین های بالاتر ادامه دهید. این تمرین باید با حوصله و دقت انجام شود، زیرا بلوغ و رشد صدا به تمرین در رجیسترهای پایین بستگی دارد. پس از یک ربع ساعت تمرین، زمانی که گلوی شما به خوبی گرم شده است، اکنون می توانید بدون آسیب رساندن به گلو، یک اجرای عالی انجام دهید.

نکاتی که باید در هنگام تمرین به آنها توجه کرد

اگر هنگام ورزش گلویتان می سوزد، می سوزد یا سرفه می کند، عجله دارید!

در چنین مواقعی به صفحه قبلی برگردید و تکرار کنید.

اگر شدت سوزش و سرفه زیاد است، ورزش را برای مدتی متوقف کنید.

هرگز برای پر کردن ریه های خود از هوا عجله نکنید.

ابتدا معده را پر از هوا کنید، سپس سینه را پر کنید، این کار را خیلی آهسته انجام دهید.

سپس شکم و سینه خود را تا حد امکان با هوا پر کنید.

سعی کنید پرده های پایین را در داخل خانه و پرده های بالایی را در فضاهای باز مانند کوه ها و دشت ها تمرین کنید.

اگر بتوانید پس از برنامه کوهنوردی از لانژهای بالای سر استفاده کنید، بسیار مفید خواهد بود، زیرا کوهنوردی ظرفیت هوایی ریه ها را افزایش می دهد.

این تمرینات را حداقل برای یک یا دو ماه به طور منظم انجام دهید تا صدای شما صاف تر و کمتر خش می شود.

آموزش صدا

پس از انجام تمرینات تقویت صدا و تمرین، باید تمرینات صوتی  گوینده رادیو  را نجام دهید که باعث افزایش و بازتولید صدا می شود. صدای بلند صدایی است که کل فضا را احاطه کرده و از همه جهات به طور مستقیم و یکسان شنیده می شود
  
به چنین صدایی "زنگ" می گویند.

برای افزایش صدا مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا راحت بنشینید و عضلات خود را شل کنید.

2. سپس کلمات قدیمی مانند ((منگ، هنگ، زنگ،...)) را که با "نگ" ختم می شود، بگویید.

مراقب باشید دهان خود را با زبان نبندید و کلمات را به آرامی بیان نکنید.

3. یک شعر بیست بیتی را با کمترین صدای ممکن بخوانید و پس از چند دقیقه استراحت تکرار کنید.

حرف "ر" را در "rrrrrrrrrr..." تقویت و گسترش دهید.

برای اینکه صدا طنین انداز شود علاوه بر تمرینات ذکر شده موارد زیر را انجام دهید:

نفس عمیق بکشید و ریه ها و شکم خود را با هوا پر کنید تا کاملا باد شوند.

سپس در حالی که به آرامی بازدم را انجام می دهید، آهسته و پیوسته بگویید: «آه، آه، اوه، اوه، اوه...».

بهتر است تا حد ممکن آهسته بازدم کنید.

فک پایین را شل کنید و نفس های کوتاه و سریع از طریق دهان بکشید و به تدریج سرعت تنفس را افزایش دهید. به طوری که می توانید صدای نفس کشیدن را روی سقف دهان خود بشنوید مطمئن شوید که از طریق دیافراگم نفس می کشید و هوا را مانند یک پمپ به داخل و خارج شکم خود می کشید.

با این تمرین عضلات فک پایین، گلو و شکم تقویت می شوند.

ماهیچه های خود را شل کنید و نفس عمیق بکشید تا قفسه سینه پر از هوا شود (فشاری در قفسه سینه شما وجود ندارد). سپس شمع یا کاغذ نازک را جلوی دهان خود بگیرید و مرتباً هوا را روی سینه خود باد کنید تا شمع یا کاغذ نسوزد.

با این تمرین، ظرفیت هوایی ریه ها افزایش می یابد و صدای شما نیز افزایش می یابد. این کار را چهار بار در روز انجام دهید و در نهایت پاهای قوی خواهید داشت.

در حین انجام این تمرین، چانه خود را به سمت قفسه سینه خود بکشید تا وزن سر روی چانه شما بیفتد.

دهان خود را باز و بسته کنید تا سرتان به سمت بالا و پایین حرکت کند. چند دقیقه با دهان خود در حالت نیمه باز استراحت کنید.

دست خود را زیر چانه خود قرار دهید (وضعیت مشاهده) و وانمود کنید که چیزی می جوید و دهان خود را باز و بسته کنید. این کار را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید و در حین انجام آن استراحت کنید.

این تمرین و تمرین قبلی باعث تقویت عضلات فک، شقیقه و گلو  برای گویندگی پیغامگیر زهرا شیراحمدی می شود. این تمرین به شما کمک می کند حروف را بهتر بخوانید.

ضعف عضلات فک و گردن از تلفظ واضح هجاها جلوگیری می کند و منجر به خستگی زودرس فک و دهان می شود.

شعر یا متن را ابتدا با نوک زبان و سپس آرام با ته زبان بخوانید. دهانت را مانند غار کن و صدایی بلند بده.

این کار ماهیچه های زبان را تقویت می کند و صدا را بلندتر می کند.

بخشی از خواندن و صحبت کردن به زبان بستگی دارد و با تغییر موقعیت دهان صدای صحیح و صدای مورد نیاز را تولید می کند.