گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

بازاریابی و تبلیغات شبکه های اجتماعی و اهمیت آن در رونق کسب و کار


علاقه به استفاده از شبکه های اجتماعی، آن را به پدیده ای خاص در روزگار ما تبدیل کرده است. پدیده و ابزاری که باعث گسترش ارتباطات و دوستی ها بین افراد می شود و در کنار آن زمینه و بستری مناسب و پرمخاطب برای تبلیغات کسب و کارها به وجود آورده است. شبکه ها و رسانه های اجتماعی و چگونگی حضور در آنها و  نیز بازاریابی، تبلیغات به ویژه تبلیغ پاپ آپ ایتا و افزایش ممبر در ایتا جزو موضوعات مهمی است که در این یادداشت به زبان ساده به آن اشاره می کنیم.

برای فعالیت جدی در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید

ماهیت شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن در مقایسه با رسانه های سنتی تفاوت های زیادی را نشان می دهد. به طور کلی بازاریابی و تبلیغات در سوشیال مدیا هزینه پایین تر و مخاطبان بیشتری دارد.
با تبلیغات در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کانال خود کنید و با آنها تعامل داشته باشید، و هر چه بیشتر بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید، قادر خواهید بود تا فروش خود را افزایش دهید. ایتا یک پیامرسان بومی با میلیونها کاربر فعال می باشد.
در صورتی که قصد دارید کار بر روی ایتا را شروع کنید، توصیه می شود نام و آدرس مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید. تصویری جذاب و مرتبط برای کانال خود آپلود کنید.
با نوشتن توضیحاتی مختصر و مفید درباره کانال و فعالیت هایتان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب کانال خود را به دیگران معرفی کنید، تا مخاطبان در چند ثانیه اطلاعات مفیدی در مورد کانال و کسب و کارتان بدست آورند.
توصیه می کنیم به این پرسش اساسی فکر کنید که چه انگیزه ای سبب شده که شما تصمیم به راه اندازی کانال در ایتا بگیرید و بر اساس هدف خود محتوای مورد نیاز کانال را منتشر کنید به این علت که اصولا محتوای و مطالبی که در کانال فروشگاهی منتشر می شود با مطالب و محتوایی که در یک کانال سرگرمی منتشر می شود متفاوت می باشد.
کانال‌های عمومی مثل اخبار و آموزشی و سرگرمی معمولا نسبت به کانال های فروشگاهی جذاب ترند به همین خاطر و جذب ممبر و ریزش کمتری دارند.
در صورتی که کانالی برای کسب و کار خود ساخته اید؛ بهتر است بدانید که برای رشد کانالتان نسبت به کانالهای عمومی باید تبلیغات بیشتری انجام دهید. بهتر است محتواهای جذابی منتشر کنید تا بازدید کنندگان کمتری کانال شما را ترک کنند. همچنین با توجه به افزایش فروش ممبر ایتا پیشنهاد می کنیم با سفارش یکی از انواع ممبر، اعضای کانال خود را بالا ببرید.
پیشنها ما این است که پیش از هر کاری، اهداف و انگیزه خود از انجام  تبلیغات را مشخص کنید تا بتوانید بازدهی تبلیغات را بهتر بسنجید.
یکی از اهداف شما می تواند جذب ممبر برای کانال شما باشد. اهداف دیگری همچون معرفی معرفی محصولات و خدمات، افزایش فروش، و ... نیز ممکن است جزو اهداف شما از تبلیغات و بازاریابی باشد. می توان گفت که یک یا چند مورد از این اهداف می تواند برای شما قابل تحقق پیدا کند.
زمانیکه انگیزه و هدف از انجام تبلیغ مشخص باشد، طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی به راحتی امکان پذیر است. برای اینکه طراحی و اجرای یک کمپین جذب ممبر کانال با کمپین بازاریابی و فروش مثل هم نیست.

کانال ایتا خود را چطور تبلیغ کنیم؟

انواع راه برای تبلیغات در ایتا وجود دارد. تبلیغات پاپ آپ ایتا را می توان یکی از بهترین و پرطرفدارترین روشهای افزایش ممبر و افزایش بازدید دانست.
ناگفته پیداست که ممبرهای جذب شده از این نوع تبلیغ با میل و به اختیار خود و پس از دیدن کانال شما عضو می شوند و به همین دلیل با علاقه از پست ها بازدید می کنند و حتی در صورتی که از پستی خوششان بیاید آن را برای دیگران هم ارسال می کنند. برای همین این امکان وجود دارد که آنها شما را برای خرید انتخاب کنند.
هر چه بیشتر سعی کنید محتوای کانال را چه پیش و چه پس از تبلیغات طوری طراحی و آماده کنید که بازدیدکنندگان را بیشتر متمایل به خرید کند، فروش شما هم بیشتر می شود. برگزاری مسابقه و چالش و تخفیف این امکان را ایجاد می کند که به بیشتر شدن فروش شما کمک کند.
تبلیغات علاوه بر اینکه باعث افزایش ممبر کانال شما می شود بلکه در افزایش فروش شما نیز تاثیرگذار است به همین خاطر تلاش کنید که به صورت پیوسته برای کانال تبلیغات کنید. تعداد اعضای کانال یکی از مولفه های سنجش اعتبار کانال در ایتا و سایر شبکه های اجتماعی می باشد چون که هر چه تعداد ممبرها بیشتر باشد به این معنی است که افراد بیشتری به کانال اعتماد کرده و به آن پیوسته اند. به همین دلیل، افراد دیگر می توانند راحت تر به شما اعتماد کنند و عضو کانال شما شوند یا از شما خرید کنند.

لزوم بازاریابی سوشیال مدیا

هدف از بازاریابی سوشیال مدیا را می توان جذب کاربر حقیقی و ارتباط گرفتن با آن برای افزایش فروش می باشد.
در این حالت با خلق محتوا در سوشیال مدیا فعالیت ها، محصولات و خدمات خود را به بازدید کنندگان تان ارائه می کنید. ویژگی این حالت در این است که بازدیدکنندگان شما هم قادر هستند این پستها را با سایر افراد به اشتراک گذاشته و شما را به آنها معرفی کنند.
با دسترسی میلیون ها نفر به ایتا، این شبکه اجتماعی به یک پلت فرم بسیار عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما تبدیل شده است.
تاسیس کانال و بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای فعالان اقتصادی و کسب‌و‌کارها این قابلیت را دارد که به ارتباط دو طرفه با مشتریان و وفادارای آنها به برند و شناخت بیشتر آنها از کالاها و خدمات شما کمک می کند.

سیاستگذاری تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

جذب و حفظ افراد درون کانال بدون ایجاد محتوای جذاب و اثرگذار ناممکن است. به همین خاطر بهتر است سیاستگذاری برای ارائه محتوای خود تهیه کنید.
پس بهترین کار این است که تعداد مطالب قابل انتشار و زمان انتشار آنها را پیش از شروع تنظیم کنید.
هنگامیکه نرخ ریزش ممبر کانال زیاد می شود خوب است که تغییراتی در محتوا بوجود آورید زیرا اعضا محتوای شما مورد پسندشان نبوده که حاضر نیستند در کانال بمانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد