گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

آیا پول باعث کاهش وزن می شود؟


امروزه به گونه ای در صفحات مجازی منتشر و منتشر می شود که گویی مورد باور عموم مردم است، اما برخی شایعات تغذیه پایه و اساس علمی ندارند، ما در فرازطب در مورد شایعات تغذیه صحبت می کنیم:

شایعات تغذیه

- این روش برای تمام بیماری های موجود در چاقی مانند کیست، تعریق زیاد، تنبلی، رکود، بی حالی، دیابت، بیماری های قلبی و ... قابل استفاده است. می توانید از هر نوع کش استفاده کنید، اما کش با روکش راحت تر است. رنگ سبز مناسب ترین رنگ است. الاستیک بعد از 24-48 ساعت شل می شود و باید با کش جدید یا سفت تر جایگزین شود.

برای درمان چاقی موضعی اگرچه روش استفاده از قرص لاغری خارجی  کافی است و باعث ایجاد تغییرات کلی در بدن می شود، اما امکان استفاده از الاستیک در نواحی رفلکس پوزیشن نیز برای بیمار وجود دارد. به عنوان مثال در مورد چاقی صورت از بند الاستیک روی مفصل اول انگشت شست استفاده می شود یا در مورد سینه های بزرگ می توان کش را به مفصل دوم یا وسط همه انگشتان کشید و در صورت وجود آنجا چربی روی ران ها، باند روی انگشتان الاستیک وسط و حلقه، سومین مفصل ران قرار می گیرد. همچنین تا زمانی که تغییرات پابرجاست باید تکرار شود. زمان شب معمولا بهترین زمان برای استفاده از کش است. اما تشک نباید آنقدر سفت باشد که خواب بیمار را مختل کند.


پاسخ این سوال یک رژیم غذایی سالم است

افزایش وزن و کاهش وزن و تغییر اندازه معده فرد به میزان انرژی و میزان مصرف آن بستگی دارد و هر چه انرژی بیشتر مصرف شود، انرژی بیشتری مصرف شود، انرژی (سوخته) بیشتری دریافت می کند. انرژی، هر چه انسان غمگین تر می شود. اما باید توجه داشت که مواردی مانند سبک زندگی، آموزش و تفکر افراد و غیره می تواند در درمان چاقی و چاقی تاثیرگذار باشد.

- با ورزش بدنی، رعایت رژیم غذایی صحیح و متعادل و مشاوره می توان افراد را تشویق کرد، اما شواهد علمی کافی برای اثربخشی آنها به تنهایی وجود ندارد. نتایج نشان می دهد که مشاوره تغذیه و پیگیری های مکرر باعث کاهش بیش از ده درصد وزن اولیه و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به اضافه وزن و بیماری های مرتبط با چاقی می شود. در مطالعات، رابطه آماری معنی داری بین رژیم درمانی و ورزش با کاهش وزن و بیومارکرهای توده چربی بدن و افزایش توده عضلانی مشاهده شد.

در مورد روش های مختلف درمان چاقی می توان گفت که برخی از این روش ها می توانند علاوه بر درمان اصلی که تغییر سبک زندگی است، به کاهش سایز بیماران نیز کمک کنند، اما هیچ کدام را نمی توان تنها درمان چاقی دانست.

در نهایت برای حفظ سلامتی و کاهش وزن خود به این ۳ نکته توجه کنید:

1) تغییر در سبک زندگی

۲) رژیم غذایی مناسب و متعادل

3) فعالیت بدنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد