گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

مزایا و معایب استفاده از چراغ های پنل ال ای دی


چراغ های پنل ال ای دی به دلایل مختلفی با چراغ های سقفی ال ای دی تفاوت دارند و امروزه به عنوان نورپردازی و حتی به عنوان یک عنصر تزئینی کاربرد فراوانی دارند. برای درک بهتر، در اینجا لیست کاملی از مزایا و معایب این نوع روشنایی آورده شده است. شاید اطلاعات زیادی در مورد منابع نور ال ای دی شنیده باشید، اما منابع نور پنل ال ای دی محصول نسل جدید این منابع نور هستند که تفاوت هایی نیز دارند.

البته امروزه چراغ های ال ای دی به دلیل مزایای فراوان در مصرف کم انرژی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، اما پنل های ال ای دی به دلیل تفاوت های تکنولوژیکی در صنعت، تازه وارد بازار شده اند. با این حال، این نوع لامپ به دلیل قابلیت ها و ویژگی های نوآورانه خود بازار را در دست گرفته است. این لامپ برای جایگزینی لامپ های فلورسنت معمولی طراحی و ساخته شده است. نورپردازی ال ای دی یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضاهای داخلی است که می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله توزیع خوب نور، آزادی طراحی، استفاده بهینه از نور، استفاده از بهترین متریال در ساخت بدنه لامپ، طول باشد. . طول عمر و مقاومت در برابر نور، انواع مختلف رنگ های روشن و کارایی برای استفاده در کاربردهای مختلف.

مزایای استفاده از چراغ های تابلویی

با در نظر گرفتن همه اینها می توان گفت که بدون شک استفاده از این گروه از برق روز به روز بهتر خواهد شد. اما در کنار مزایای فراوان این چراغ ها، مشکلاتی نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند. در اینجا به معایب استفاده از این چراغ ها و مزایای آنها اشاره می کنیم و تصمیم گیری در مورد استفاده از این چراغ ها را به عهده شما گذاشته ایم.

حق عمل بر روی قسمت LED طراحی روشنایی

چراغ های پنل ال ای دی ثامن  برای تامین و دستیابی به شرایط بهتر در روشنایی فضا طراحی شده اند. امروزه با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید نور، پنل های LED با استفاده از بدنه آلومینیومی و پخش کننده نور تولید می شوند. بدنه آلومینیومی چراغ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های لوازم روشنایی است که وظیفه حفظ منبع نور و دفع گرمای تولید شده را بر عهده دارند. این قاب از سه لایه تشکیل شده است که اولی منبع نور و لایه دوم است. مسیر انتشار نور را هدایت می کند و لایه سوم نصب پخش کننده نور است.

دیفیوزر هر لامپ طراحی خارجی آن است که بیشتر از سایر قسمت ها قابل مشاهده است. کارکرد اصلی این قطعه به اشتراک گذاشتن نور مشترک در جامعه است. همچنین می توان قطعه ای به نام رفلکتور را در پشت دیفیوزر قرار داد تا از پراکندگی نور جلوگیری کرده، کارایی لامپ را افزایش داده و آن را به درستی هدایت کند. بهترین مزیت این چراغ ها سهولت استفاده در ساخت و طراحی آنهاست. از آنجایی که این یک منبع نور LED است، تولید کنندگان چراغ های پانل ال ای دی از ترکیب های مختلفی از آنها برای تولید انواع مختلف نور برای رفع نیازهای مشتری استفاده می کنند.

ضخامت بسیار کم و پخش حرارت بالا در پنل LED

چراغ های ال ای دی پانل بسیار نازک ساده اما بسیار مدرن به نظر می رسند. این به دلیل طراحی سبک لامپ و بدنه آلومینیومی آن برای دفع آسان گرما است. همچنین با ترکیب این چراغ ها با سیستم هیت سینک می توان از حذف سریع حرارت اطمینان حاصل کرد.

کیفیت روشنایی بالا پنل LED

وقتی در مورد کیفیت نور و همچنین تعادل نور صحبت می کنیم، چراغ های LED که دارای قسمت هدایت پرتو نور هستند به عنوان منابع نور روشن با توزیع نور یکنواخت در بازار عرضه می شوند. در اینجا از ترکیب بخش هدایت کننده نور و صفحه پخش کننده برای دستیابی به توزیع نور باز، نرم و یکنواخت استفاده می شود.

استفاده از مواد با کیفیت بالا برای دستیابی به روشنایی بالای پنل LED

برای دستیابی به سطح بالایی از سبکی و کارایی، باید از مواد آلومینیومی برای جنس بدنه و پنل پشتی در پراگ استفاده کنیم. همانطور که می دانیم منابع نور LED از آلیاژهای آلومینیوم، آرسنیک و گالیم ساخته شده اند. پنل های LED از هادی های همگن با راندمان نور بالا با آلیاژ آلومینیوم برای دستیابی به راندمان و روشنایی بالا استفاده می کنند. از مواد نیمه هادی با رسانایی بالا نیز برای تولید الکترون آزاد و افزایش بازده استفاده می شود.

رنگ های مختلف چراغ های پنل ال ای دی

بخش جذاب استفاده از مواد خارجی در طراحی منابع نور LED دستیابی به رنگ های مختلف نور است. با این روش می توان به رنگ های مختلف نور بدون استفاده از فیلترهای نوری دست یافت. ماژول های LED نیز می توانند نور سفید تولید کنند.

پنل های LED عمر طولانی دارند

با توجه به تئوری عمر مفید ماژول LED برای استفاده 8 ساعت در روز، حدود 100 هزار ساعت معادل 27 سال است. و از نظر تئوری، طول عمر پنل LED بیش از 10 میلیون ساعت است. به گفته وزارت انرژی آمریکا، با استفاده از این لامپ ها می توان برق مورد نیاز برای روشنایی را تا یک سوم مصرف کاهش داد که به معنای حذف 40 نیروگاه است.

مقاومت بالا در برابر تغییرات ناگهانی

ماژول های LED به کار رفته در پنل ها از رزین های سخت ساخته شده اند که به راحتی لامپ های شیشه ای تنگستن شکسته نمی شوند. بنابراین، آنها تأثیر خوبی بر ارتعاشات قوی و همچنین نشانگرهای دماهای مختلف دارند.

پنل های ال ای دی اکولوژیک توزا

چراغ های پنل ال ای دی نیز دارای استانداردهای زیست محیطی هستند. در تولید این نوع محصولات روشنایی نه تنها از جیوه و تشعشعات مضر استفاده نمی شود، بلکه تقریباً هیچ گونه آلودگی هوا در فرآیند تولید آنها رخ نمی دهد. تمام مواد مورد استفاده قابل بازیافت هستند و این چرخه بازیافت به تنهایی می تواند برای توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم باشد.

قابلیت کنترل پنل LED غیر معمول

روشنایی یا روشنایی چراغ های پنل LED را می توان به راحتی با برنامه های مختلف کنترل پویا کنترل کرد و توسط یک درایور خارجی مانند کنترل از راه دور PWM، ماژول دیمر قابل برنامه ریزی یا پروتکل DMX512 قابل کنترل است.

تنظیم آسان نور در پنل LED

شدت و رنگ چراغ های پنل LED را می توان با توجه به نیازها و موقعیت های مختلف تنظیم کرد. این ویژگی می تواند با توزیع نور ملایم بدون نور مضر و تابش خیره کننده ناخوشایند از دید افراد حاضر محافظت کند. بنابراین، بیشتر افراد می توانند مستقیماً به این نوع چراغ ها بدون مزاحمت نگاه کنند.

تولید پنل LED سفارشی

یکی از مزیت های اصلی پنل های نورپردازی ال ای دی قابلیت سفارشی سازی آن است. با توجه به ضخامت بسیار کم ماژول های ال ای دی و قابلیت نصب آنها در بدنه های مختلف، امکان ایجاد لامپ هایی با ظاهر متفاوت وجود دارد. این ویژگی اجازه می دهد تا از روشنایی LED در کاربردهای مختلفی استفاده شود که در آن از نورهای معمولی نمی توان استفاده کرد، به عنوان مثال، نور مخفی یا نور پس زمینه سقف و پنجره های ساختمان.

عملکرد عالی در سوکت هایی با ولتاژ تغذیه ثابت

شکی نیست که استفاده از چراغ های LED معمولی بسیار رایج است، اما یکی از معایب این چراغ ها این است که اگر یکی از ماژول های LED بسوزد، می تواند عملکرد ماژول های LED دیگر کنار آن را تحت تاثیر قرار دهد. در پنل های LED این مشکل به دلیل طراحی مدارهای الکترونیکی آنها بسیار کمتر است. بنابراین، پنل های روشنایی LED برای مکان هایی که ولتاژ تغذیه چراغ ها بسیار متفاوت است، بهترین انتخاب هستند. همچنین از آنجایی که استفاده از پنل های LED بر خلاف لامپ های سنتی اثر حرارتی در محیط ایجاد نمی کند، خطر گرم شدن بیش از حد وجود ندارد.

چراغ اداری توکار  و پنل‌های ال‌ای‌دی نیز برای مناطقی که تعمیر روشنایی دشوار است، ایده خوبی هستند رنگ اکریلیک به کار رفته در بدنه این چراغ ها در برابر مواد شیمیایی مضر یا شوک الکتریکی مقاومت می کند. آنها همچنین می توانند در محیط هایی با دمای محیط گرم و سرد یا رطوبت بالا عملکرد خوبی داشته باشند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد