گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

قیمت خرید و فروش آپارتمان و خانه در قبرس شمالی


قبل از ورود به بحث قیمت مسکن در قبرس شمالی، بهتر است عوامل موثر بر قیمت مسکن را با هم بررسی کنیم.

عوامل متداول موثر بر قیمت آپارتمان در قبرس شمالی euromy.info

عوامل مختلفی بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد که می توان آنها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

عوامل داخلی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

موقعیت مکانی: یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت آپارتمان، موقعیت مکانی است. آپارتمان های واقع در مرکز شهر و در مناطق شلوغ اغلب ارزان تر از آپارتمان های نزدیک ساحل هستند.

متراژ: متراژ آپارتمان یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن است. خانه های بزرگتر گران تر هستند.

تعداد اتاق خواب و حمام: تعداد اتاق خواب و حمام نیز می تواند بر قیمت یک آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی با اتاق خواب و حمام بیشتر معمولاً گران تر هستند.

انواع ساختمان ها: نوع ساختمان ها نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. قیمت خانه های نوساز نسبت به خانه های قدیمی بیشتر است.

امکانات رفاهی ساختمان: امکانات رفاهی ساختمان نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی با امکانات بیشتر مانند آسانسور، استخر و لابی و سایر امکانات گران تر هستند.

نحوه نگهداری: وضعیت ملک نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. ساختمان هایی که در شرایط واقعا خوب هستند بسیار گران هستند.

عوامل خارجی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی نیز می تواند بر قیمت خانه تاثیر بگذارد. در فضای اقتصادی توسعه بازار املاک، قیمت ملک در حال افزایش است. به عنوان مثال، در دوران کرونا، بازار املاک و مستغلات یک رکود بی سابقه را تجربه کرد. این موضوع بر بازار املاک قبرس شمالی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

نرخ تورم: تورم می تواند بر قیمت مسکن نیز تاثیر بگذارد. در شرایط تورمی، قیمت مسکن در حال افزایش است. زیرا بازار املاک یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری است.

سطح عرضه و تقاضا: سطح عرضه و تقاضا نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. در شرایطی که تقاضا برای خرید مسکن بیشتر از عرضه است، قیمت مسکن افزایش می‌یابد. این نکته ای است که در سال های اخیر باعث افزایش قیمت ها در قبرس شمالی شده است. و با تکمیل زمین ساختمانی و افزایش تقاضا، رشد بیشتری خواهیم داشت.

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف قبرس شمالی

به طور کلی، قیمت ملک در قبرس شمالی در شهرهای ساحلی بالاتر از سایر مناطق است. باید به یاد داشته باشیم که تمام شهرهای قبرس شمالی در ساحل قرار دارند و تنها پسر بد این کشور بدون ساحل، شهر لفکادا، پایتخت قبرس شمالی است. البته این مقایسه در مورد مناطق ساحلی و غیرساحلی سایر شهرها نیز صدق می کند. این به این دلیل است که مناطق ساحلی برای گردشگری و پول بسیار محبوب هستند. برخی از شهرهای ساحلی قبرس شمالی با بالاترین قیمت املاک عبارتند از:

گیرنه: گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی است که در سواحل شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است.

فاماگوستا - فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که در سواحل شرقی و جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل وجود دانشگاه های بین المللی و معتبر یکی از محبوب ترین بازارهای اجاره ملک است.

ایسکله: (به درستی تلفظ می شود Iskeleh) یک شهر ساحلی کوچک در شمال شرقی قبرس شمالی است که به دلیل داشتن سواحل شنی زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است.

در میان شهرهای ذکر شده، گیرنه و اسکیلا بالاترین قیمت املاک را دارند. قیمت آپارتمان در کرت و مقیاس در حال حاضر به طور متوسط ​​بین 1500 تا 3000 پوند برای هر متر مربع است. یک آپارتمان در فاماگوستا به طور متوسط ​​1000 تا 2000 پوند برای هر متر مربع هزینه دارد.

آینده بازار املاک و مستغلات در گیرنه و شل

بر اساس پیش بینی کارشناسان، قیمت املاک و مستغلات در گیرنه و سواحل دریا در سال های آینده همچنان افزایش خواهد یافت. این به دلیل عوامل مختلفی است، از جمله:

محبوبیت روزافزون قبرس شمالی به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری: قبرس شمالی در سال های اخیر به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری به طور فزاینده ای محبوب شده است. یکی از مواردی که در سال های اخیر توجه سرمایه گذاران بین المللی را به قبرس شمالی جلب کرد، مقاله ای بود که در مجله آمریکایی فوربس، مجله سرمایه گذاری منتشر شد. در سال 2021، مجله فوربس لانگ بیچ در قبرس شمالی را به دلیل ارزش افزوده آن بهترین مکان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در جهان اعلام کرد. دلیل انتخاب در این مقاله موقعیت عالی، آب و هوای معتدل، خدمات و گردشگری و قانون گذاری مناسب برای سرمایه گذاری بوده است.

کمبود عرضه: زمین در جزیره قبرس محدود است. این امر به زودی منجر به افزایش قابل توجه قیمت ملک در قبرس شمالی خواهد شد.

با در نظر گرفتن این عوامل، پیش بینی می شود قیمت آپارتمان در گیرنه و اسکله بین 10 تا 20 درصد در سال افزایش یابد. قوانین سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب است. سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور اقامت دائم قبرس شمالی را کسب کنند. البته برای 5 سال اول سالیانه باید گزارش سلامت و دارایی به پلیس ارائه شود اما بعد از سال پنجم کارت اقامت دائم صادر می شود که باید هر 5 سال یکبار تمدید شود.

آپارتمان پیش خرید شده یا آپارتمان آماده؟

پیش خرید خانه و خرید خانه پیش ساخته در قبرس شمالی دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به آنها می پردازیم. به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله شرایط مالی اهداف سرمایه گذاری و صبر شما

مزایای پیش خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

هزینه کم: هزینه خرید خانه اغلب کمتر از هزینه یک خانه تمام شده است.

قابلیت تغییر دکوراسیون داخلی: خریداران آپارتمان پیش خرید شده می توانند تغییراتی در دکوراسیون داخلی آپارتمان خود ایجاد کنند. تغییرات توسط شرکت سازنده به صورت رایگان انجام می شود و شامل تغییر رنگ و نوع مصالح ساختمانی می باشد. این تغییرات می تواند ارزش آپارتمان شما را در آینده افزایش یا کاهش دهد.

امکان اخذ اقامت دائم قبرس شمالی : در حال حاضر خریداران آپارتمان های پیش خرید شده می توانند پس از پرداخت پیش پرداخت حق اقامت در قبرس شمالی که معادل 35 درصد ارزش ملک می باشد را اخذ نمایند. این قانون ممکن است در آینده تغییر کند و تنها افرادی که دارای املاک آماده نقل مکان هستند اجازه اقامت خواهند داشت.

سودآوری بیشتر و افزایش ارزش ملک: ارزش گذاری ملک پیش خرید شده با ساخت پروژه شروع می شود و زمانی که آماده تحویل است به اوج خود می رسد.

مزایای خرید و فروش آپارتمان های آماده در قبرس شمالی

امکان تصرف سریع آپارتمان : خریداران آپارتمان های آماده می توانند به سرعت اقدام به تصرف آپارتمان کنند.

گزینه اجاره آپارتمان: خریداران آپارتمان های آماده می توانند آپارتمان های خود را اجاره دهند و درآمد اجاره کسب کنند.

حداقل منابع مالی برای خرید مسکن: افراد دارای املاک پیش خرید برای تهیه مسکن باید 15 هزار دلار سرمایه گذاری مالی کنند، در حالی که افراد دارای املاک پیش خرید باید 20 هزار دلار سرمایه گذاری کنند.

در نهایت انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و بهتر است با توجه به نیاز و اهداف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید: اگر بودجه کمی دارید، خرید آپارتمان از قبل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کنید: اگر قصد خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری بلند مدت دارید، خرید زودهنگام آپارتمان ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. زیرا با ارزش افزوده بسیار بیشتری مواجه خواهید شد.

دانش خود را از پروژه و سازنده افزایش دهید: قبل از تصمیم گیری برای  فروش خانه در قبرس شمالی یورومای  اطلاعات کافی در مورد پروژه و سازنده جمع آوری کنید.


آمار فوق توسط 101evler، سایت مرجع برای جستجوی ملک در قبرس شمالی ارائه شده است. بر اساس این آمار رشد قیمت مسکن در سه ماه حدود 10 درصد، در یک سال حدود 38 درصد و در سه سال حدود 40 درصد بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد