گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

خصوصی انواع موسیقی با 6 سبک محبوب آشنا شوید


در طول تاریخ، موسیقی دستخوش تغییرات زیادی شده است و ظهور سبک های مختلف موسیقی یکی از تغییراتی است که دامنه موسیقی را برای علاقه مندان به این حوزه گسترده کرده است.

سبک های مختلف موسیقی بسته به نوع اجرا، سازها، نوازندگان، تاریخ منطقه و جغرافیا توسعه یافته یا تکامل یافته اند.

همه ما البته بیشتر به سریال های موسیقی علاقه مندیم و بدون هیچ شناختی از سبک موسیقی، هر روز برای گوش دادن به آن وقت می گذاریم. در زیر نمونه هایی از ژانرهای رایج موسیقی را بررسی کرده ایم.

سبک های مختلف موسیقی

اگر بخواهیم نگاه کلی به سنت های موسیقی داشته باشیم، می توان آنها را به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم کرد. همه ما کم و بیش با آداب و رسومی که در ایران استفاده می شود آشنا هستیم که به گمرک معروف است.

سبک سنتی در شهرهای مختلف به اشکال مختلف و با ابزارهای مختلف یافت می شود. البته در سرتاسر دنیا سبک های مختلفی وجود دارد که کمتر طرفدار دارند و اکثر مردم آن را نمی شناسند و به عنوان موسیقی ملت ها ثبت می کنند.

اگر بخواهیم مهم‌ترین سبک‌هایی را که در سرتاسر جهان محبوب هستند فهرست کنیم، می‌توانیم این سبک‌ها را معرفی کنیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی پاپ

راک (موسیقی راک)

بلوز (موسیقی بلوز)

هیپ هاپ (موسیقی هیپ هاپ)

غذاهای سنتی ایرانی

1) سبک کلاسیک

سبک کلاسیک که می توان گفت در حدود سال 500 بعد از میلاد آغاز شده است، نمونه ای از سبک هنری و هنری غرب و اصول سختگیرانه و مدرنی است که جایگاه بالایی در موسیقی دارد. دانلود بهترین آهنگ ها

در سبک کلاسیک، قطعاتی با اجرای گروهی و استفاده از سازها و افراد اغلب به عنوان موسیقی شناخته می شود.

سازهایی مانند پیانو، ترومبون، ترومپت، ویولن، چنگ، فلوت، کلارینت، گیتار، ساکسیفون و ملودیکا اغلب برای اجراهای گروهی کلاسیک استفاده می شوند.

بسیاری از خوانندگان و نوازندگان مشهور در این سبک کار کرده اند و در جهان به شهرت رسیده اند. از جمله این نوازندگان بزرگ می توان به یوهان سباستین باخ، فردریک شوپن، لودویگ ون بتهوون اشاره کرد.

در سبک موسیقی کلاسیک معمولا قطعاتی با تعداد زیادی از افراد تحت عنوان ارکستر سمفونیک نواخته، ضبط و اجرا می شوند. همچنین پارتیتور نویسی در موسیقی از این سبک کلاسیک شروع شد و به سبک ها و فرم های موسیقی دیگر رسید. با نت نوشته شده توسط ویراستار قطعه، نوازندگان در برگه روبروی خود متوجه می شوند که در هر قسمت چه وظایفی دارند.

2) سبک پاپ

یکی دیگر از محبوب ترین و محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان سبک پاپ است. این سبک در دهه 1950 در آمریکا و بریتانیا ظاهر شد و در واقع نام این سبک برگرفته از محبوبیت و مقبولیت زیاد آن توسط بسیاری از افراد است. برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

نام سبک پاپ برگرفته از کلمه Popular music به معنای موسیقی محبوب یا محبوب است. این سبک از موسیقی انعطاف زیادی دارد و در ایران با نام موسیقی پاپ ایرانی رایج شد.

سازهای مورد استفاده در ژانر پاپ عبارتند از: گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک، پیانو، درام، ویولن، ساکسیفون و ....

3) سبک راک

خاستگاه بحث برانگیز سبک پاپ، دوران دهه 50 در آمریکا است که نام خود را از موسیقی راک اند رول گرفته است. سازهای مورد استفاده در این سبک عبارتند از: گیتار الکتریک، سازدهنی، درام، پیانو، گیتار آکوستیک و ...

سبک های مرتبط با سبک راک شامل بلوز، کانتری، هیپ هاپ و جاز است. سبک راک یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است که در دهه 60 از راک اند رول به راک تغییر نام داد.

با ظهور این سبک در دهه 60، در بریتانیا و ایالات متحده بسیار محبوب شد. تشخیص سبک موسیقی راک بسیار دشوار است.

از نشانه های آن می توان به ملودی ریتمیک با ریتم 4/4 اشاره کرد که بر ریتم های قوی تاکید دارد. یکی دیگر از مزایای این سبک بلند بودن آهنگ های راک است.

4) تنبیه آبی

بلوز یکی دیگر از ژانرهای مهم در دنیای موسیقی است که ریشه در تاریخ آفریقایی آمریکایی، آهنگ های کارگری آمریکایی، آفریقایی و اروپایی و موسیقی محلی آمریکایی دارد.

سازهای مورد استفاده در این سبک عبارتند از: گیتار، پیانو، سازدهنی، درام، ساکسیفون.

یکی از مشخصه های اصلی این سبک عملکرد فراخوانی و پاسخگویی است که یکی از خاص ترین روش های اجرایی می باشد. از سبک های مربوط به بلوز می توان به سبک های راک، کانتری و آر اند بی اشاره کرد.

5) آهنگ های هیپ هاپ

سبک هیپ هاپ که به نام رپ نیز شناخته می شود، یکی دیگر از سبک های محبوب موسیقی است که در روزهای قبل به عنوان رپ دیسکو نیز شناخته می شد.

این سبک در دهه 70 ظهور کرد و طرفداران زیادی در سراسر جهان به دست آورد. تمرکز اصلی این سبک ریتم و ضربات موسیقی به همراه اشعار خوانده شده در ملودی است. خواننده این سبک ها رپر نام دارد.

ایده اصلی این سبک این است که خواننده یا خواننده رپ باید کلمات نوشته شده را با ریتم و ریتم مطابقت دهد که معمولاً با سرعت بالا انجام می شود.

یکی از ویژگی های سبک رپ این است که بیشتر متن هایی که با صدای بلند خوانده می شود، کلمات، افکار و کلمات آشنا از ذهن یا صدای خواننده است.

از خوانندگانی مانند امینم، اسنوپ داگ و فیفتی سنت می توان از محبوب ترین چهره های سبک هیپ هاپ نام برد.

6) موسیقی سنتی

آخرین سبکی که می خواهیم ارائه کنیم سبک سنتی است که هر ایرانی و طرفدارانش می شناسند. آثار فرهنگ ایرانی را می توان در کشورهای اطراف ایران و کشورهایی که زمانی بخشی از ایران بودند مشاهده کرد.

ایران سنتی بر پایه بداهه نوازی و تصنیف هایی است که در همه شهرها و استان ها با سازهای محلی نواخته می شود. سبک سنتی ایرانی را می توان نسخه ایرانی سبک کلاسیک دانست که می تواند به همان اندازه ساده و پیچیده باشد.

سازهای مورد استفاده در سبک سنتی ایرانی: قنطور، قوون، سه تار، دو تار، تار، کمانچه، دهل، سرنا، خینت، تنبک، ناکارا و تنبور.

چگونه موسیقی مورد علاقه خود را پیدا می کنید؟

بسیاری از علاقه مندان به موسیقی می خواهند نواختن یک ساز را شروع کنند و یاد بگیرند، اما نمی دانند روی چه سبکی کار کنند یا به چه سبک هایی علاقه دارند. در بالا، انواع سبک های موسیقی را مورد بحث قرار دادیم، اما برای انتخاب سبک موسیقی خود، توصیه می کنیم عناصر زیر را نیز بررسی کنید.

ابتدا می توان انواع سبک های موسیقی را از زوایای مختلف بررسی کرد، مانند سازهای به کار رفته در آن سبک، ریتم ها و مراحل آن، انواع تنظیم ها و ژانرها تا درک کامل تری پیدا شود. همچنین گوش دادن به انواع موسیقی می تواند بسیار موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد