گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گوگل پلی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟


گوگل پلی که ابتدا با نام Android Market شناخته می شود، فروشگاه رسمی گوگل برای خرید و فروش بازی ها، برنامه ها و سایر محتوای مرتبط با دستگاه های اندرویدی است. این فروشگاه نیز مانند اپل استور بسیار بزرگ است و محتوای متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این مقاله از اپ ناب سعی کرده ایم به تمام سوالات شما در مورد گوگل پلی یا پلی استور پاسخ دهیم و شما را راهنمایی کنیم که چگونه محتوای خوب در گوگل پلی پیدا کنید.


آیا پلی استر تمیز است؟

گوگل پلی فروشگاه و پورتال رسمی اندروید است و محتوای بی شماری را برای کاربران گوشی های اندرویدی ارائه می کند. در 6 مارس 2012 منتشر شد و فروشگاه Google Play، Android Market و سایر خدمات دیجیتالی مانند Google Music و Google eBookstore را ادغام کرد و اکنون در 190 کشور مختلف در دسترس است.

درست است که برنامه‌ها و بازی‌های Google Play برای اندروید هستند، اما محتوایی مانند فیلم، موسیقی، کتاب و موارد دیگر. از هر دستگاهی قابل دسترسی است.

گوگل پلی بر روی تمامی گوشی هایی که از خدمات گوگل موبایل استفاده می کنند نصب شده است. همچنین می‌توانید در دستگاه‌هایی که از سیستم عامل Chrome استفاده می‌کنند، مانند Chromebook و Chromebook نصب کنید. اگر نرم‌افزار یا بازی‌ها را از طریق رابط وب Google Play خریداری می‌کنید، می‌توانید مشخص کنید که نرم‌افزار روی کدام دستگاه‌ها نصب شود.

تمام اطلاعات دانلود در فضای ابری ذخیره می شود و بنابراین محتوای دانلود شده در همه دستگاه ها در دسترس خواهد بود.

خدمات گوگل پلی؟

Google Play شامل تعدادی برنامه یا خدمات است. به عنوان مثال: Play Store، Play Music، Play Films and TV، Play Books، Play Games و Play Newsstand.

Google Play Music دیگر در دسترس نیست و کاربران خود را به برنامه YouTube Music هدایت می کند.

برخی از این خدمات ممکن است در کشور ما موجود نباشد و شما نتوانید از همه آنها استفاده کنید.

تقریباً 96٪ از برنامه های Google Play رایگان هستند.

مزایای گوگل پلی چیست؟ دانلود گوگل پلی برای اندروید



مزایای گوگل پلی

از مزایای این فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مناسب برای کاربران موبایل

فروشگاه Google Play به کاربران برنامه هایی را که نیاز دارند و ممکن است دوست داشته باشند ارائه می دهد. برنامه ها توسط کاربران رتبه بندی و درخواست می شوند. بنابراین کاربر از آن برای نصب استفاده می‌کند و گوگل می‌تواند اپلیکیشن‌های محبوب را شناسایی و نمایش دهد.

2- اتصال ایمن

هر چیزی که در Google Play به اشتراک گذاشته می شود توسط Google Play Protect بررسی می شود تا از دستگاه Android شما در برابر محتوای مخرب محافظت کند. این سرویس ضد تهدید روزانه بیش از 50 میلیارد برنامه مختلف را بررسی می کند و می تواند برنامه هایی را که قوانین گوگل را نقض می کنند مسدود کند. گوگل از طریق تست ویروس و تحقیقات رایگان برنامه هایی را ارائه می کند. به همین دلیل، برنامه های موجود خطری برای داده ها و اطلاعات شخصی شما در تلفن های همراه ایجاد نمی کند.

3- اکثر برنامه ها رایگان هستند

اکثر برنامه های موجود رایگان هستند و دانلود آنها هیچ هزینه ای ندارد.

4- برای برنامه های توسعه دهنده فضا ایجاد کنید

این سرویس بستری را برای کسب و کارها و سازندگان ایجاد می کند تا کار خود را در یک پلتفرم قابل دسترسی کاربر به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، برای افرادی که می خواهند نرم افزار خود را به اشتراک بگذارند، یک ویژگی ثبت نام و ورود جداگانه دارد.

آیا استفاده از فروشگاه Google Play نیاز به یک حساب کاربری دارد؟

وارد فروشگاه Play شوید

برای استفاده از خدمات و دانلود اپلیکیشن ها، پس از باز کردن اپلیکیشن، ابتدا باید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. اگر ندارید، چگونه یک حساب Google ایجاد کنید؟ آموزش ساخت اکانت گوگل را بخوانید و برای خود یک حساب گوگل بسازید تا بتوانید از دستگاه اندرویدی خود بهره بیشتری ببرید.

گوشی های هواوی را ممنوع کنید

شرکت چینی هوآوی که برندی پیشرو در زمینه تولید تلفن همراه به حساب می آید، به دلیل محدودیت ها تنها می تواند از نسخه متن باز اندروید استفاده کند اما نمی تواند خدمات گوگل مانند گوگل پلی را روی محصولات خود ارائه دهد.

نحوه استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل پلی فقط یک فروشگاه اپلیکیشن نیست، بلکه سرویسی برای خرید موسیقی، فیلم و کتاب نیز دارد. بنابراین گیفت کارت گوگل پلی می تواند هدیه ای مناسب برای دوستان و اقوام شما باشد. البته این تنها مزیت گیفت کارت های پلی استور نیست. از آنجایی که این کار در کشور ما ممنوع است، کارت هدیه تنها گزینه خرید محتوا از Google Play است.

برای استفاده از کارت هدیه خود مراحل زیر را دنبال کنید.

نرم افزار گوگل پلی را باز کنید و مطابق تصویر زیر:

1- روی نماد حساب گوگل خود در بالا سمت راست کلیک کنید.

2- گزینه های پرداخت و اشتراک را انتخاب کنید.

3- در صفحه بعد گزینه Redeem a Gift Card را انتخاب کنید.

4- کد 16 رقمی گیفت کارت فیزیکی یا دیجیتال را وارد کنید.

5- دکمه Redeem را فشار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد