گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

پوشش فولادی؛ مزایا و معایب


سقف عرشه فولادی سقفی است که از ورق فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای شکل در پایین استفاده می کند. (که به صورت پرس و بیرون زده موجود هستند) و با استفاده از کاتر. (که وظیفه اصلی آن کنترل و تنظیم نیروهای برشی در سقف می باشد) در این نوع سقف ها استفاده می شود. درست مثل هر سقف دیگری. این نوع سقف با استفاده از آرماتور و بتن بر روی این صفحه فولادی نصب می شود. در قسمت اصلی سقف کامپوزیت عرشه فولادی باید در مورد تیرهای ثانویه مورد نیاز بین تیرهای اصلی سازه صحبت کنیم. ارتفاع کف فولادی باید بین 5 تا 7.5 سانتی متر باشد.

فرآیند طراحی سقف عرشه فولادی

به طور خلاصه طراحی سقف ورق فولادی شامل 3 قسمت کلی زیر می باشد.

1- طراحی عملکرد بین ورق فولادی و بتن سقف، مهمترین عامل تضمین کننده چسبندگی بین بتن و صفحه سقف ممکن است ظاهر مقطع باشد. این شامل شیب دال، برجستگی ها و فرورفتگی ها، آرماتورها، ارتفاع و ضخامت دال می باشد که همگی می توانند مطابق با CSSBI، SDI، BS 5950 و مبحث 10 مقررات ملی ساختمان طراحی شوند.

2- طراحی عملکرد کامپوزیت بین تیرهای زیرین و دال های عرشه: در این مرحله تعداد و ابعاد تیرهای پایین و ناودانی در دو مرحله طبق مقررات تعیین شده ساختمان های ملی و مبحث 10 طراحی و بررسی می شود. قوانین.

مرحله ساخت: قبل از قرار دادن بتن و تحت بارهای ساخت و ساز

فاز عملیاتی: پس از قرار دادن بتن و اجرای سقف تحت تمامی بارهای زنده و مرده مورد انتظار.

3- توزیع بار و کنترل نهایی: زمانی که ساختار منطقه با توجه به بارهای وارده و نیازهای مهم و توزیع بارهای ورودی به عناصر اصلی ساختمان، موارد زیر به دقت کنترل می شود. در قانون ذکر شده تا خانه ای خوب و امن پیدا شود

کنترل لرزش و ضربه زدن در سگ ها

تغییر شکل و حرکت در سقف را کنترل کنید

کل فرآیند طراحی ورق فولادی سقف و تیر فرعی آن با توجه به مشخصات مقطع و بارهای وارده برای هر پروژه توسط نرم افزار ایجاد شده توسط این شرکت کنترل می شود.

مشکلات اجرایی

مشکل در قرار دادن میخ ها در نقطه همپوشانی در دامان تیر آهن.

متأسفانه امکان اجرا و میخکوبی آن وجود نداشت زیرا حداقل دو ورق و گاهی چهار لایه ورق روی هم قرار می گرفت و در صورت اجرا به بال های تیر وصل نمی شد. . در این حالت برای تیر اصلی سقف به ازای هر تعداد دو ناودانی شکاف ایجاد می شود و برای تیر فرعی با داشتن ورق پوشش کامل گل میخ ساخته نمی شود.

از دیگر چالش های اجرای این سیستم سقفی می توان در زیر نام برد.

آب بندی انتهای ورق های پوششی برای جلوگیری از نشت بتن.

اتصال آرماتور سقف با آرماتور موجود در بازار بسیار زمان بر است.

بی دقتی در جهت صحیح ورق عرشه

معایب سقف عرشه فولادی را می توان در زیر ذکر کرد.

استفاده از سقف های کاذب

ایجاد بستر مناسب برای انتقال صدا به لطف سطح فولادی سقف.

هزینه ایجاد تیرهای داخلی یا میانی زیر سقف و همچنین عایق ضد حریق که تقریباً 30-20 درصد هزینه کل اسکلت را پوشش می دهد نسبتاً زیاد است.

لرزش بیش از حد سقف

انتقال صدا و نداشتن سقف آکوستیک.

مزایای عرشه سقف:

سرعت کار بالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد