گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

سوغاتی کیش چیست؟


کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در خلیج فارس ایران است که علاوه بر جاذبه ها سوغاتی های زیادی نیز دارد.

جزیره کیش یکی از جزایر گردشگری خلیج فارس ایران است که سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است. پارک های ساحلی و تفریحی، سواحل شنی و مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، پارک پرندگان، پارک دلفین ها، شهر زیرزمینی کاریس، کلبه هور، کشتی های تفریحی و کشتی های غرق شده یونانی از جاذبه های کیش هستند. این جزیره همچنین دارای امکانات زیادی مانند اسب سواری، پیست دوچرخه سواری 70 کیلومتری، کارتینگ، غواصی، جت اسکی، فلای بردینگ، پاراسلینگ و اسکی روی آب است. مراکز خرید کیش بسیار متنوع هستند که در آن می توانید انواع سوغات و صنایع دستی کیش ، پوشاک و حتی محصولات کشاورزی مانند خرما و مرکبات را خریداری کنید. با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.


انواع ماهی و میگو

شغل سنتی ساکنان این منطقه ماهیگیری است و غذاهای دریایی در کیش طرفداران زیادی دارد. ماهی و جادوی جنوب ایران، به ویژه کیش که در خلیج فارس معروف و پرفروش است، یکی از معروف ترین بناهای ایران در این جزیره است. از محبوب ترین ماهی های این منطقه می توان به ماهی تن، ساردین، هامور، ساردین، بره ماهی و زیره اشاره کرد. با توجه به تهیه مستقیم این غذاهای لذیذ، قیمت آنها پایین و تازه خواهد بود. میگو محصول مهم و ارزشمند خلیج عمان و خلیج فارس است. در حال حاضر 10 گونه میگو در منطقه خلیج فارس یافت شده است که معروف ترین آنها خرچنگ یا شاه میگو است. این گونه منحصر به فرد پرنده در کنار ساحل و در ساحل یافت می شود و سالانه حدود 200000 عدد از آنها صید می شود.

قهوه و انواع شکلات

جزیره کیش به عنوان یک مرکز شکلات و قهوه با طیف گسترده ای از قهوه و شکلات فروشی ها شناخته می شود. قهوه و شکلات از سوغاتی های محلی و سنتی این منطقه نیستند، اما با فضای آزاد و فروشگاه های متعدد می توانید بهترین و خوشمزه ترین ها را در این جزیره تهیه کنید. در کیش می توانید انواع قهوه اعم از قهوه سبز، اسپرسو، قهوه ترک، شرکت ها و محصولات مرتبط با قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، مخلوط قهوه و غیره را خریداری کنید. گلاسنو، لیندت، نوتلا، نستله، نسکویک، الیت، اتی، فراگاتا، پیاستون، کاوندیش، دزیر، هلما، ایگل پریمیوم، جیلیان و دیگر برندهای شکلات محبوب نیز در این منطقه قرار دارند.

خرما و مرکبات

کاش به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه استوایی یکی از مناطق کاشت مرکبات و خرما به شمار می رود و مزارع زیادی برای تولید خرما دارد و این منطقه محل نگهداری نخل خرما است. بهترین رقم کشت می شود. خارک، خرمای تر، خرمای خشک و خرمای معمولی و سایر فرآورده های تهیه شده از آنها مانند چیپس خرما، عسل خرما، شیره خرما و غیره به وفور در منطقه یافت می شود.

ادویه و عسل

یکی از محبوب ترین محصولات جنوب ایران و کیش ادویه جات است. یکی از این ادویه ها ترکیبی از نارگیل سبز، زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، انیسون، میخک، جوز هندی، ریشه جوز هندی، زردچوبه، گشنیز، زیره، پودر لیمو، رزماری، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری و دانه های گشنیز است. . ، زیره، زنجبیل و آویشن که برای طعم دادن به انواع غذاها مانند مرغ، ماهی، کتلت و خورش عالی هستند. یکی دیگر از سوغاتی های خاص کیش عسل است زیرا طعم عسل جنوب با عسل کوهی کاملا متفاوت است.

صنایع دستی

کیش مانند سایر جزایر دارای انواع صنایع دستی است که از مهره، مرجان، صدف، صدف و بقایای آبزیان به صورت آینه و جعبه تزئین شده، آویز، زیور آلات و مجسمه های ترکیبی ساخته شده است. از دیگر صنایع دستی این منطقه که هنر و فرهنگ این جزیره را نشان می دهد می توان به قالی دوزی، سبد و حصیر دوزی، جام سفالی و پارچه گلابتون دوزی اشاره کرد.

هانا

گروه های حنا در کیش و به طور کلی شهرهای جنوبی رایج است. نقاشی حنا یکی از هنرهای محبوب جزایر کیش است که در آن زیورآلات مختلفی بر روی دستان خود برای گردشگران درست می کنند. از آنجایی که حنا در این منطقه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، حنای آماده و نیمه کاره با کیفیت را اغلب می توان برای خرید شخصی و حتی برای سوغاتی یافت.

تن پوش

از آنجایی که کیش یکی از مناطق آزاد ایران است، پوشاک و لوازم بسیار مرغوب صادر می شود. همچنین تعداد مراکز خرید و فروشگاه ها و تنوع محصولات و قیمت ها باعث می شود افراد زیادی لباس را به عنوان سوغات سفر انتخاب کنند. حتی اگر به دنبال لباس های دیزاینر هستید، می توانید مغازه های مختلفی را در جزیره بیابید که لباس های دیزاینر ارائه می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد