گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

هر آنچه که باید در مورد ادکلن و عطر بدانید


حس بویایی ما قوی ترین حس در بین حواس پنج گانه است. به ما کمک کنید در مورد خطر هشدار دهیم. خاطره بساز و محققان گفتند عشق واقعی ما را کشف کنیم اینها دلایلی هستند که صنعت عطر و ادکلن وقت خود را برای سود بردن از چنین بازار رقابتی تلف نمی کند. و به همین دلیل است که اگر امروز وارد فروشگاه شدیم ما با مجموعه ای عظیم از عطر و ادکلن از برندهای مختلف برای انتخاب روبرو خواهیم بود! پیشنهاد ویژه فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ادکلن اماراتی روژ باکارات می باشد.

بله! همانطور که گفتیم دنیای عطر و ادکلن امروزه نه آغازی دارد و نه پایانی و سرمایه گذاران در این حوزه روز به روز به عنوان یکی از نمادهای جذابیت، زیبایی و تجمل در حال پیشرفت هستند.

تاریخچه و تاریخچه عطر و ادکلن

اولین عطرها با فرمولی ساده و ترکیبی از گیاهان خاکی، معطر و دارویی حدود چهار هزار سال پیش در تمدن بین النهرین کشف شد. محققان و باستان شناسان همچنین در نوشته های مصر باستان اسنادی پیدا کرده اند که نشان می دهد مصری ها مواد شیمیایی معطر ساخته اند. گذشته از این، تاریخ نشان می دهد که در ایران و روم باستان راه هایی برای ساخت عطر، تهیه عطر و استفاده از عطر و خوشبو کننده وجود داشته است.

در آغاز و در زمان شناخته شدن عطر به عنوان یک صنعت، عطرها، روغن های گیاهی و عرقیات معطر در مراسم مذهبی و برای بزرگداشت خدایان باستان مورد استفاده قرار می گرفت و ساختار گیاهی ساده ای داشت. بعدها این صنعت از قرن شانزدهم در سرزمین های فرانسه و آلمان به شکل کنونی نسبتاً مدرن شد و فرهنگ استفاده از آن در قرن هفدهم در بین مردم جهان شناخته شد. امروزه صنعت عطر و ادکلن به عنوان یکی از عوامل جذاب و به عنوان یک کالای لوکس در سراسر جهان گسترش یافته است به گونه ای که طبق تحقیقی که توسط NPD Groupe انجام شده است، تنها در آمریکا فروش عطر زنانه صورت گرفته است. از سال 1997، حدود 400 درصد افزایش یافته است.
عطر و ادکلن الحبرا را از طوفان عطر بگیرید.
عطر و کولین چیست؟

عطر یک رایحه طبیعی و مصنوعی است که در فضا پخش می شود و معمولاً از طبیعت و منابع مختلف گیاهی مانند برگ، گل، ساقه، ریشه، ساقه و دانه گیاهان معطر و منابع حیوانی مانند کندو، کیسه گوزن آسیایی و آمریکای شمالی می آید. عطر در واقع مخلوطی از روغن های معطر، عرقیات معطر، گیاهان معطر، حیوانی، ترکیبات شیمیایی و مصنوعی، حلال هایی مانند الکل و تثبیت کننده ها است که برای خوشبو کردن بدن انسان یا محیط اطراف استفاده می شود و به انسان خوشبو می شود. احساس و روحیه دادن

انواع عطر

اشاره کردیم که عطر حاوی اسانس، آنزیم و تثبیت کننده است و میزان الکل در عطرهای مختلف بسته به نوع عطر متفاوت است. به همین دلیل عطرها بر اساس درصد مواد تشکیل دهنده و غلظت آنها به شرح زیر تقسیم می شوند:

عطر:

عطرهایی با 20 تا 40 درصد اسانس جزو گرانترین عطرها هستند و معمولا ماندگاری بالایی دارند.

ادو پرفیوم:

ادو پرفیوم بین 15 تا 20 درصد اسانس دارد و نسبتاً پایدار است و قیمت آنها به اندازه عطرها گران نیست.

ادو توالت:

ادو توالت یکی از پرطرفدارترین انواع عطر و ادکلن در جهان است که حاوی 5 تا 15 درصد اسانس است و از ادو پرفیوم ارزانتر است. معمولا دو تا سه ساعت طول می کشد.

ادکلن (ادکلن):

از بین انواع عطر، ادکلن ها کمتر از 2 تا 4 درصد اسانس دارند که بیشتر آنها الکل هستند. به همین دلیل نسبت به سایر عطرها ارزانتر است و تنها حدود دو ساعت ماندگاری دارد.

نت یا بازی عطرها در عطر و ادکلن

نت در عطر رایحه ای است که در لحظات مختلف انتشار عطر منتشر می شود. به طور کلی هر عطر دارای سه نت است که با هم بوی هماهنگی ایجاد می کنند:

یادداشت شروع، بالا یا آغازین

نقطه دوم یا وسط

مبارزه روی زمین

نت ها با گذشت زمان و زمانی که شروع به استفاده از عطر می کنید ایجاد می شوند و این به تغییرات ترکیبات عطر بستگی دارد. به این ترتیب متن اولیه ماندگاری بیشتری دارد و متن ماندگاری بیشتری دارد. بنابراین نت بالایی معمولا چند دقیقه پس از استفاده از عطر ایجاد می شود و نقش مهمی در جذابیت اولیه در زمان انتخاب و خرید عطر و ادکلن دارد. نت دوم پس از محو شدن نت پایه ظاهر می شود و به عنوان بدنه اصلی عطر، نقش آن ملایم کردن رایحه فلفلی نت پایه است. نت پایانی اما بوی عمیق تری نسبت به نت پایه و بالای آن دارد که معمولاً یک ساعت پس از استفاده محسوس است و وجود تثبیت کننده ها در این مرحله بعد از مدتی از بین می رود، به همین دلیل است. ماندگاری عطر

اما در عطرهای با کیفیت مختلف، توزیع نت ها با یکدیگر متفاوت است و هر نت در زمان مناسب و با توجه به ترکیب عطر منتشر می شود. نوبت نواختن، رهاسازی یا پخش نت ها همزمان اتفاق نمی افتد و همانطور که گفتیم به کیفیت عطر بستگی دارد. به عنوان مثال در عطرهای بی کیفیت و پایین، بوی عطر به طور یکنواخت در فضا پخش می شود و تفاوت معنی داری بین نت های اصلی، فرعی و پایانی وجود ندارد.

قاب بندی نت ها و زمان نواختن آنها و احساساتی که ایجاد می کنند، هنری واقعی است که فرآیند ساخت و تولید عطرهای زنانه و مردانه را دشوار و حساس می کند و عطرسازان و تولیدکنندگان در این امر تخصص دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد