گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

ورق فولادی تزئینی چیست؟ در مورد انواع و کاربردهای آن بیشتر بدانید


ورق استیل تزئینی نوعی ورق استیل است که علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد ورق های فولادی، رنگ و شکل زیبایی نیز دارد. این نوع ورق به دلیل کاربرد تزئینی آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

فولاد یا فولاد زنگ نزن از آن دسته محصولاتی است که به دلیل وجود عناصر آلیاژی مختلف مانند نیکل و کروم خواص متفاوت و مهمی از خود نشان می دهد. این محصول به دلیل داشتن آلیاژهای مرغوب و مرغوب یکی از پرمصرف ترین محصولات فلزی می باشد.

همانطور که گفته شد ورق های استیل دکوراتیو در دسته ورق های استیل قرار می گیرند و در دو نوع رول و ورق در بازار موجود می باشند. سطح براق و صیقلی، زیبایی بالا، انعطاف پذیری خوب و مقاومت در برابر سایش و خوردگی از جمله خواص و ویژگی های این محصول است. ورق های فولادی سری 304 و 200 پرکاربردترین گریدهای آلیاژی برای ساخت این محصول هستند. ورق های فولادی تزئینی انواع مختلفی دارند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

انواع ورق های فلزی تزئینی

ورق استیل طلایی طرح دار  در انواع مختلفی تولید می شوند که در زیر به معرفی و توضیح مختصری در مورد هر یک می پردازیم. انواع صفحات فولادی تزئینی:


نمونه ورق فلزی

همانطور که از نام این محصول مشخص است به آن ورق با طرح های متنوع می گویند. این نوع ورق به دلیل ظاهر زیبای خود در آسانسور، دهلیز ساختمان، ظروف تزئینی، سقف تزئینی، مجسمه و ... استفاده می شود. در موقعیت های مختلف استفاده می شود. طرح های ابر و باد، گندم، درخت، حباب، چرم و لجن از طرح های این محصول است.

ورق فلزی مونتاژ

ورق فلزی طلا یکی از پرطرفدارترین و با ارزش ترین ورق های تزئینی در بازار است که به دلیل رنگ و ظاهرش طرفداران زیادی دارد. این محصول دارای روکش طلا بوده و در 4 نوع مات، طرح دار، براق و خش تولید و به فروش می رسد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول، از جمله قیمت و نحوه خرید، روی لینک کلیک کنید.

ورق فولادی نقره ای

بعد از ورق استیل طلا، ورق استیل نقره یکی دیگر از صفحات پرطرفدار بازار است که در نوع خراش، آینه ای و طرح دار تولید می شود.

توری ورق فولادی

این ورق نوع دیگری از ورق فولادی است که گاهی به عنوان ورق تزئینی استفاده می شود. ورق های فولادی مشبک دارای سوراخ هایی به اشکال مختلف هستند که اندازه و فاصله این سوراخ ها را می توان با توجه به سلیقه مشتری تعیین کرد. این نوع ورق ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از این ورق به عنوان یک محصول تزئینی تنها بخش کوچکی از کاربردهای فولاد مشبک یا فولاد سوراخ دار است.

ورق فلزی شیشه ای

این ورق که در بازار به ورق استیل شیشه ای و ورق استیل آینه ای معروف است یکی از ورق های مقاوم در برابر خراش و لک بوده و دارای بازتاب و براقیت بالایی می باشد و علاوه بر ویژگی آینه ای باعث ایجاد نور در فضا نیز می شود. امکان پذیر است. این نوع کاغذ کاملا براق بوده و هیچ طرحی ندارد. در مقابل ورق های فولادی طرح دار قرار می گیرند.

شیشه چدن

این نوع ورق نسبت به ورق های مات خط و خش بیشتری دارد و در مواردی که انعکاس نور به عنوان نقطه ضعف تلقی می شود استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های این ورق مقاومت در برابر رطوبت است.

ورق فولادی مات

این نوع ورق عموما آلودگی و گرد و غبار کمتری را دفع می کند و در مواقعی که به این ویژگی نیاز است استفاده می شود. نقطه مقابل ورق فولادی مات، ورق فولادی براق است که شبیه ورق فولادی آینه ای است.

صفحه فلزی رنگی

جدا از بشقاب های طلایی و نقره ای رایج در بازار، رنگ های دیگری مانند مشکی، مسی، آبی، قرمز، رزگلد، دودی و ... نیز در بازار موجود است که در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. .

کاربردهای ورق فلزی تزئینی

این دسته از برگ‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع همانطور که از نامشان پیداست بیشتر برای مصارف تزئینی استفاده می‌شوند. در زیر به استفاده از صفحات فولادی تزئینی می پردازیم.

دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

اسکلت فلزی

پله برقی را آسانسور کنید

بانک ها

ایستگاه های مترو

مراکز خرید و پاساژها

لوازم خانگی

سقف اماکن مذهبی

کارخانه مواد غذایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد