گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

مکمل های بدنسازی چیست و چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟


در این مقاله مکمل بدنسازی چیست و چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟ ما پرداخت خواهیم کرد

صرفه جویی در پول برای یک بدنساز بسیار مهم است زیرا انجام حرفه ای این ورزش می تواند یک ورزش گران قیمت باشد. بنابراین، پاسخ به این سوال که معیارهای مناسب برای انتخاب مکمل های بدنسازی چیست، می تواند از اتلاف وقت و هزینه اضافی شما جلوگیری کند.

در این مقاله از سری مطالب ترندان به تمامی شبهات و سوالات شما در زمینه مکمل های بدنسازی پاسخ می دهیم، توضیح می دهیم که چه هستند، چه انواعی وجود دارد و چگونه می توان اثرات آنها را کنترل کرد.

لطفا در خرید دقت کنید

راستش را بخواهید این روزها هیچ چیز آنقدر ارزان نیست که بخواهیم بدون تحقیق و اطلاعات بخریم. قیمت خانه در حال افزایش است، غذا گران تر است و به طور کلی هزینه زندگی همچنان در حال افزایش است.

خوب، این در مورد مکمل ها نیز صدق می کند. با انتخاب بسیار زیاد در بازار، یافتن مکمل غذایی مناسب برای شما و حمایت از شما در فعالیت های ورزشی دشوار است.

فروشندگان و فروشندگان اینترنتی از فروش برای شما پورسانت دریافت می کنند. بنابراین تنها دغدغه آنها متقاعد کردن شماست.

از طرف دیگر، دوستان و همکلاسی های شما در گوش شما زمزمه می کنند که کدام مکمل را مصرف کنید. مجلات ورزشی پر از تصاویر پودرها و قرص ها با بسته بندی های جذاب و شگفت انگیز است.

اما کدام مکمل واقعا برای شما مناسب است؟ ابتدا به این سوال که مکمل های غذایی چیست پاسخ دهیم سپس انواع مکمل های غذایی و ویژگی های آنها را معرفی کنیم.

مکمل ها چیست؟

برای اینکه آنچه خواندید برای همه علاقه مندان به ورزش پرطرفدار بدنسازی از ورزشکاران آماتور گرفته تا حرفه ای مناسب باشد، مقاله را با پاسخ به این سوال آغاز کردیم که مکمل چیست و چه انواعی دارد؟

مکمل های غذایی برای بدنسازی در بین ورزشکاران و مربیان بدنسازی بسیار محبوب هستند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، ترکیبات موجود در مکمل های خاص به عضله سازی، افزایش قدرت و سرعت ریکاوری کمک می کنند.

استفاده از مکمل های مناسب و استاندارد در کنار ورزش منظم و اصولی می تواند به شما کمک کند تا در فعالیت های ورزشی خود به نتایج شگفت انگیز و عالی برسید. اهمیت استفاده از مواد اضافی باعث تولید و در دسترس بودن آنها در سال های اخیر شده است. این امر اهمیت دقت در انتخاب را افزایش می دهد.

اکنون که می دانید مکمل های بدنسازی چیست، باید انواع آنها را نیز بشناسید. دریابید که کدام مکمل برای حجم شما بهتر است.

رایج ترین انواع مکمل ها کدامند؟

برخی از رایج ترین انواع مکمل های بدنسازی عبارتند از:

پروتئین

پروتئین ماده سازنده بافت عضلانی است. بدون پروتئین کافی، ساختن یا ترمیم عضلات سالم بسیار دشوار است. اگرچه افراد می توانند پروتئین کافی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند، اما استفاده از مکمل های پروتئینی، به ویژه برای ورزشکاران، می تواند راه خوبی برای جبران کمبود پروتئین مورد نیاز آنها باشد.

استفاده از اسیدهای آمینه و پروتئین های گیاهی با کیفیت بالا بسیار موثر است.

کراتین

کراتین یک اسید آلی نیتروژنی است که از سه اسید آمینه ال آرژنین، گلیسین و ال متیونین تشکیل شده است. استفاده از کراتین در بین ورزشکاران بسیار رایج است. مکمل های کراتین به تامین انرژی سلول های بدن به ویژه سلول های ماهیچه ای کمک می کند. برای اطلاع از قیمت پودر کراتین یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.


نتایج یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که کراتین به افزایش تعداد ورزش ها و سرعت ریکاوری کمک می کند.

کافئین

مصرف کافئین فواید زیادی برای بدن دارد. این مزایا عبارتند از:

بدنسازی انرژی بدنی را تقویت می کند

تقویت ثبات روحی ورزشکار

علائم خستگی و درد ناشی از ورزش را از بین می برد

قدرت عضلانی را افزایش می دهد و به انجام ورزش های سنگین بدون درد یا خستگی کمک می کند

افزایش توده عضلانی در ورزشکاران.

سایر مواد احتمالی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که از چه مواد احتمالی دیگری در تولید مکمل های بدنسازی استفاده می شود؟ در پاسخ باید گفت که علاوه بر مهم ترین اجزای مکمل های بدنسازی، تولیدکنندگان این نوع مکمل ها ممکن است از برخی مواد دیگر نیز برای افزایش اثربخشی پودرها و قرص ها استفاده کنند.

با این حال، به عنوان یک ورزشکار، باید توجه داشته باشید که بسیاری از این مواد به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته اند و هنوز ثابت نشده اند که به طور موثر از رشد عضلات حمایت می کنند. رایج ترین این مواد عبارتند از:

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA)؛

20 اسید آمینه برای بدن بسیار مهم هستند. از این 20 اسید آمینه، 3 اسید متعلق به گروه BCAA است. اگر می خواهید بدانید نقش مکمل ها در روند بدنسازی چیست، مشکل ما این است که بدن نمی تواند این اسیدهای آمینه را به تنهایی تولید کند.

بنابراین موادی برای ورود این اسیدهای آمینه به بدن مورد نیاز است. بدن ورزشکاران می تواند بافت عضلانی را با مکمل های BCCA بسازد و ترمیم کند. فراموش نکنید که علاوه بر BCAA از سایر آمینو اسیدها برای نتایج بهتر استفاده کنید.

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB)

تولید HMB در نتیجه تجزیه اسیدهای آمینه در بدن است. HMB همچنین می تواند به بهبودی ورزشکاران و بدنسازان کمک کند. علاوه بر این، در صورت آسیب به بافت عضلانی، این مواد می توانند آسیب را کاهش داده و روند بهبود را تسریع کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از مکمل های HMB افزایش ظرفیت هوازی است.

استفاده از تجهیزات بدنسازی چه تاثیراتی دارد؟

درست است که استفاده از مکمل‌های ورزشی فواید بی‌شماری دارد و می‌تواند انرژی لازم برای تکمیل تمرینات را به شما بدهد، اما این درست است که عوارض جانبی بالقوه‌ای هم دارد.

متأسفانه بسیاری از شرکت های فروش مکمل های ورزشی از ذکر این عوارض خودداری می کنند، اما این عوارض شایع هستند و در صورت انتخاب مکمل ورزشی می توانید عوارض این عوارض را کاهش داده یا از بین ببرید. در این قسمت به این عوارض جانبی و راه های کنترل آنها می پردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد