گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

در هنگام خرید انواع ماشین لباسشویی باید صفر تا صد نکته مهم را در نظر گرفت


البته سرمایه گذاری روی یک ماشین لباسشویی خوب کار ساده ای نیست، به خصوص با توجه به طیف گسترده تولید کنندگان در بازار. در میان ابعادی که از آن فراتر می رود، مانند محدوده قیمت، باید از عوامل مهمتر و متعدد دیگری برای انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب برای منزل، محل کار یا آپارتمان خود آگاه باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

بالا با واشر درب جلو

در این نوع ماشین لباسشویی درب ورود و خروج لباس در قسمت بالایی ماشین قرار می گیرد و معمولا کلید کنترل در قسمت بالایی آن قرار می گیرد.

ماشین لباسشویی های تاپ درب نوع HE بسیار کارآمد هستند و واشر ندارند و برای چرخاندن لباس ها از همزن استفاده می کنند. مزیت این ماشین لباسشویی ها این است که برای داخل و خارج کردن لباس ها نیازی به خم شدن ندارید که برای افراد مسن بهتر است.

خرید مدل های تاپ نسبت به مدل های درام آب و انرژی کمتری مصرف می کند، اما این مدل ها به پودرهای لباسشویی مخصوص نیاز دارند و درب جلو لباس های بیشتری را نسبت به مدل های بالا شستشو می دهد. کنترل های این مدل ها در قسمت جلوی دستگاه قرار دارند و این نوع ماشین لباسشویی ها همزن ندارند.

با یا بدون بند

برخی از ماشین های لباسشویی با قیمت بالاتر تسمه ندارند. در این ماشین لباسشویی ها موتور در پشت قرار می گیرد و کاسه را بدون تسمه می چرخاند. لرزش کمتر و صدای کمتر یکی از مزیت های ماشین لباسشویی بدون تسمه است.

مدل های بدون تسمه در این نوع ماشین لباسشویی از نظر مصرف انرژی کارایی بیشتری دارند. این نوع ماشین ها نسبت به ضربه و تغییرات ولتاژ بسیار حساس هستند.

در ماشین لباسشویی های تسمه ای صدا و لرزش زیادی وجود دارد. اگر ماشین لباسشویی بدون تسمه بیش از حد پر شود، ماشین آن را تشخیص می دهد و شروع به شستشو نمی کند، اما ماشین تسمه نمی تواند چنین تشخیصی بدهد.

نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی

اولین؛ گزینه های اندازه و بارگذاری

این ممکن است بدیهی باشد، اما خرید ماشین لباسشویی با اندازه بزرگ برای اشغال فضای زیادی ایده خوبی نیست. فضای مورد نظر را با دقت اندازه گیری کنید و به طول و عرض توجه ویژه ای داشته باشید.

بیشتر ماشین های لباسشویی حداقل 59 سانتی متر عرض و 85 سانتی متر طول دارند. به هر طول و عرض حدود یک سانتی متر اضافه کنید یا ماشین لباسشویی را در مکانی قرار دهید که ربطی به سایر وسایل آشپزخانه نداشته باشد.

عمق دستگاه (چقدر بستگی دارد) نیز مهم است. اما ارزش آن از دو معیاری که ذکر کردیم کمتر است. به عنوان مثال، افرادی که آشپزخانه های باریک یا فضاهای گوشه ای دارند ممکن است متوجه شوند که نمی توانند درب ماشین لباسشویی را به طور کامل باز کنند، زمانی که ماشین لباسشویی در جای خود قرار دارد.

دومین؛ ظرفیت

وقتی صحبت از فضای ماشین می شود، ظرفیت عامل مهم بعدی است که در بریتانیا در نظر گرفته می شود: مردم معمولا بین 5 تا 12 کیلوگرم ظرفیت دارند که به میزان لباس خشک اشاره دارد. برای ماشین خوب است و می توان آن را به خوبی حمل کرد.

توجه داشته باشید که در این مقاله از پردازش های مرتبط با نخ بسته به اندازه آنها به عنوان ژنراتورهای مختلف یاد می شود.

اکثر ماشین‌های لباسشویی در بریتانیا دارای ظرفیت 7 کیلوگرم هستند و برای استفاده متوسط ​​خانگی طراحی شده‌اند. یعنی مثلا شستن لباس های نخی در بهترین حالت حداکثر 3.5 کیلوگرم طول می کشد.

سوم؛ برنامه نویس

برنامه های استاندارد برای پنبه، پشم و سایر تنظیمات حساس، مانند نخ مخلوط یا شستشوی سریع، دکمه های پیش شستشو یا شستشوی اضافی، حالت های چرخش جداگانه از ویژگی های مشترک اکثر ماشین های لباسشویی هستند.

سایر ماشین های لباسشویی دارای ویژگی های دیگری مانند تنظیمات لباس کودک و برنامه های رنگی خاص هستند.

اکثر ماشین های مدرن به کاربر اجازه می دهند دمای شستشوی مورد نظر خود را که حدود 15 درجه سانتیگراد تا 90 درجه سانتیگراد است انتخاب کند.

چهارم؛ سرعت دوران

در مورد یک موضوع مرتبط، نظرات بسیار متفاوتی در مورد سرعت چرخش وجود دارد. یکی بالاترین سرعت ممکن را دوست دارد زیرا زمان خشک شدن را کوتاه می کند، دیگری سرعت کم و لباس های تمیز بدون چروک و سرعت بالا را ترجیح می دهد.

RPM بالاتر ماشین را به لرزش در می آورد و چه کسی از آن لحظه می ترسد که ماشین آنقدر می لرزد که صدایی مانند لرزش تمام زمین در می آید!؟

سرعت استاندارد خودرو بین 800 تا 1200 دور در دقیقه است. با این حال، سرعت هایی مانند 1800 دور در دقیقه و 1400 دور در دقیقه نیز بسیار رایج هستند. سرعت چرخش بالا آب را از لباس خارج می کند.

در خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پنجمین؛ بهره وری انرژی

این اصطلاح با کمیتی به نام شاخص بهره وری انرژی مرتبط است. این اندازه در واقع با میزان برق مصرفی خودرو در هر سال مطابقت دارد. از جمله هرگونه مصرف برق هنگام خاموش و آماده بودن.

همه خودروها باید دارای رتبه بهره وری انرژی 68 یا کمتر باشند. +++ یک خودرو باید دارای کلاس بهره وری انرژی 46 باشد.

گزینه +++A باید بیشترین مصرف انرژی را داشته باشد و از کمترین میزان آب استفاده کند و همچنین ارزان ترین باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها بهترین ماشین لباسشویی هستند. توجه داشته باشید که هزینه اضافی مواد شوینده، شستشوی مجدد و ماشین لباسشویی کارآمدتر همه این هزینه ها را کاهش می دهد.

اندازه اتاق تأثیر بیشتری بر هزینه دستگاه خواهد داشت و امکان شستشوی بیشتری را در هر چرخه فراهم می کند، بنابراین ابتدا به این موضوع توجه کنید.

برچسبی که روی ماشین گذاشته اند حاوی اطلاعات زیر است:

مقدار آب مصرفی در لیتر در هر چرخه

عملکرد چرخش شستشو

سرعت شستشو و سرعت چرخش ماشین در هر دسی بل

VI; ساخت و ساز

این نوع برای کسانی مناسب است که آشپزخانه ای زیبا و راحت دارند که اکثر ما به آن توجهی نمی کنیم. ماشین‌های لباسشویی توکار و غیر قابل تبدیل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کابینت قرار می‌گیرند، برخی از این ماشین‌ها دارای دهانه بزرگی در درب اصلی هستند و کابینت آن متصل است، در حالی که برخی دیگر تمیزتر و تمیزتر از بقیه هستند.

با این حال، هیچ ماشینی وجود ندارد که با ماشین لباسشویی های استاندارد مقایسه شود، بنابراین آن را جدی بگیرید. در مورد درب دوم خودروهای یکپارچه، آنها نسبت به همتایان استاندارد خود سر و صدای کمتری دارند، اما هزینه نصب ممکن است بالاتر باشد.

هفتم؛ نصب و حذف کنید

نکته ای که باید در نظر داشت این است که اکثر نمایندگی ها خدمات نصب را ارائه می دهند، از جابجایی ماشین گرفته تا لوله کشی تا محل نصب، اگرچه هزینه جابجایی و نصب برای هر خودرو متفاوت است.

راه اندازی مستقل آن هزینه دارد و هزینه آن به مراحلی که طی می کند بستگی دارد. از نصب ساده تا برداشتن ماشین های قدیمی و لوله کشی در جایی که ماشین نیاز به جابجایی دارد را شامل می شود.

هشت؛ ضمانتنامه

اکثر تولید کنندگان از تاریخ فروش گارانتی یک ساله ارائه می دهند، اما برخی از آنها یک تا پنج سال گارانتی ارائه می دهند. هر دو هزینه تعمیر و حمل و نقل را پوشش می دهند. گارانتی ها مطابق انتظار هستند و برای رایگان بودن ارزش بسیار خوبی دارند. با این حال، تضمین ها اغلب مشکل ساز هستند.

به خصوص با مدل های ارزان تر، که در آن گارانتی می تواند به اندازه خود ماشین هزینه داشته باشد.

کسانی که با کارت اعتباری پرداخت می کنند، از حمایت بیشتری برخوردار هستند.

هرکسی که می تواند یکباره لوازم خانگی بخرد باید با یک حساب پس انداز خیالش راحت باشد.

اما افرادی که خرید می کنند باید به خاطر داشته باشند که حقوق مصرف کننده تحت قانون 1979 است.

اگر خودرو در مدت شش ماه پس از خرید معیوب باشد و به دلیل آسیب تصادفی نباشد، تعبیه‌گر رعایت می‌کند و عدم معیوب بودن خودرو را در زمان فروش تایید می‌کند.

علاوه بر این، حقوق مصرف کننده در اسکاتلند 5 سال و در بقیه بریتانیا 6 سال است.

تولید کنندگان و نصاب ها هزینه هر محصول را به عنوان استفاده از آن پرداخت می کنند.

سیر نشدنی؛ زندگی طولانی

انجمن صنفی گفت این تصور اشتباه است که تجهیزات کمتر از یک سال عمر می کنند. در عوض، آنها توضیح می دهند که همه محصولات با حداقل عمر قبل از شکست طراحی شده اند. عمر محصولات ارزان‌تر کمتر از 600 ساعت است، در حالی که محصولات گران‌تر عمری بیش از ده هزار ساعت دارند.

با این حال، اگر به طول عمر طولانی پایبند باشیم، شاخص عمر می پذیرد که در دهه گذشته به طور متوسط ​​به سه سال کاهش یافته است.

دهم؛ تعمیرات

شکی نیست که تورم قیمت ها را بالا می برد، اما حقیقت این است که برخلاف تصور رایج، خرید خودروی دست دوم همچنان ارزان تر است. همچنین همانطور که در نمناک اشاره کردیم از ایرادات جابجایی خودرو آگاه باشید، حدود نیمی از این عیوب ناشی از جابجایی و استفاده نادرست از جمله عدم شست و شوی خودرو، احتمالا پیچ خوردگی لوله ها است.

اگر خودرو همچنان تحت گارانتی باشد، تمام هزینه های قطعات بازپرداخت می شود. به جز تصادفات شامل تماس های خروجی و هزینه های نیروی کار.

علاوه بر گارانتی، اغلب مقرون به صرفه تر است که ابتدا دستگاه را بررسی کنید و سپس شروع به حرکت یا نصب کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-لباسشویی-بوش/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد