گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

معرفی بهترین فیلم های سلمان خان


در این مقاله پنج قسمتی قصد داریم تعدادی از فیلم های سلمان خان را بررسی کنیم و در هر قسمت به شرح مختصری از یکی از فیلم های مورد علاقه او می پردازیم....

رویداد 24 سلمان خان با نام کامل عبدالرشید سلیم سلمان خان متولد 27 دسامبر 1965 بازیگر، تهیه کننده فیلم و شخصیت تلویزیونی هندی است. سلمان خان در طول بیش از 30 سال فعالیت خود در صنعت سینما جوایز بسیاری را به دست آورده است. او برنده دو جایزه ملی فیلم به عنوان تهیه کننده فیلم و دو جایزه فیلم فیر به عنوان بازیگر شد.

در این مقاله به بررسی چند فیلم هندی سلمان خان در پنج قسمت می پردازیم و در هر قسمت به توضیح مختصری از یکی از معروف ترین این فیلم ها می پردازیم.

شماره یک در رده فیلم های سلمان خان

به نام تو (2003)

من برای تو کی هستم (1994)

سلطان (2016)

من قلبم را به عشقم می دهم (1999)

فیلم سلطان 2016

در دسته اول فیلم های سلمان خان در مورد فیلم معروفی به نام "سلطان" صحبت خواهیم کرد. "سلطان" یک فیلم درام ورزشی هندی به زبان هندی به کارگردانی علی عباس ظفر است که در سال 1395 منتشر شد.

سلمان خان در این فیلم نقش اصلی را در مقابل آنوشکا شارما بازی می کند. تمرکز این فیلم روی سلطانعلی خان است. کشتی گیر خیالی و قهرمان سابق جهان از هاریانا. این حرفه موفق باعث ایجاد شکاف در زندگی شخصی او شد.

سلطان علی خان (با بازی سلمان خان) یک کشتی گیر میانسال محلی و قهرمان سابق کشتی است که در شهر کوچک Rewari در هاریانا زندگی می کند عارفه کشتی گیر سطح ایالتی که پدرش مربی کشتی محلی است، شرایطی را با سلطانعلی تعیین می کند. و بعد چیزها برای این دو نفر اتفاق افتاده است ...

سلطان در جولای 2016 در سراسر جهان آزاد شد. این فیلم 623.33 میلیون یورو (93 میلیون دلار) در سرتاسر جهان فروخت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی تاریخ تبدیل شد.

دسته بندی فیلم شماره دو سلمان خان

I-Associate (2007)

من عاشق هستم (1989)

شجاعت (2010)

هند (2019)

فیلم 2019 "بهارات".

در دسته دوم فیلم های سلمان خان، صحبت از فیلم های «بهارات» یا اساساً «هندی» است. اما در اینجا تا حد امکان آن را «بهارات» می نامیم. بهارات یک فیلم درام هندی به کارگردانی علی عباس ظفر است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

سلمان خان، کاترینا کیف، سونیل گروور و جکی شراف در این فیلم بازی می کنند. این فیلم تاریخ هند پس از استقلال را از منظر یک انسان عادی دنبال می کند و زندگی او را از 8 تا 70 سالگی به تصویر می کشد.

«بهارات» در ژوئن 2019 به مناسبت عید سعید فطر در هند اکران شد. این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. منتقدان از بازی، داستان و فیلمنامه تمجید کردند. این فیلم در روز افتتاحیه 42.30 کرور جمع آوری کرد و آن را به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2019 در هند تبدیل کرد.

فیلم دسته سوم سلمان خان

پایان: حقیقت نهایی (2021)

آماده (2011)

ما با هم هستیم (1999)

چیزی در حال وقوع است (1998)

"پایان: آخرین واقعیت" 2021

سومین فیلم از این ژانر اثر سلمان خان که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، فیلم «پایان: حقیقت نهایی» است. این فیلم یک فیلم اکشن هندی اکران شده در سال 2021 می باشد.کارگردان این فیلم ماهش منجرکار و تهیه کننده آن سلمان خان فیلمز می باشد.

سلمان خان فیلمز (به اختصار SKF) یک شرکت تولید و پخش فیلم هندی است که در سال 2011 توسط سلمان خان بازیگر بالیوود تاسیس شد. این شرکت در بمبئی مستقر است و عمدتاً فیلم‌های هندی را تولید و توزیع می‌کند.

در این فیلم سلمان خان، آیوشان شارما، ماهیما ماکوانا و جیشو سنگوپتا به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم دربرگیرنده مذهب سیک (با بازی سلمان خان) و یک گانگستر (آیوشان شارما) و مانند واقعیت دردناک زندگی، وضعیت اسفبار کشاورزانی است که برخی از آنها درگیر جنایات هستند.

این فیلم در تاریخ 26 نوامبر 2021 در سراسر جهان اکران شد.

بازی سلمان خان و شارما در این فیلم با تحسین و نقدهای مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد. این فیلم همچنین نقدهای مثبتی را برای داستان، پس زمینه، بازیگری و کارگردانی منجرکار دریافت کرد.

قسمت چهارم فیلم سلمان خان

Beacon 3 (2019)

ببر زندگی می کند (2017)

رادا (2021)

مسابقه 3 (2018)

فیلم ببر زنده است محصول 2017

در دسته چهارم فیلم های سلمان خان فیلم جالب «تایگر زنده است» را تماشا می کنیم. این یک فیلم هندی مهیج است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی علی عباس ظفر است و گفته می شود داستان آن بر اساس داستان ظفر و نیلش میشرا ساخته شده است. نیلش میشرا روزنامه نگار، نویسنده، راوی رادیو، فیلمنامه نویس و ترانه سرای هندی متولد سال 1973 است.

این فیلم دنباله ای بر «روزی ببر» (2012) و قسمت دوم مجموعه «ببر» و قسمت دوم دنیای جاسوسی YRF است.

سلمان خان، کاترینا کیف، آنگاد بیدی، سجاد دلافروز، کومود میشا، نواب شاه، ایوان رودریگز، گیریش کارناد و پرش راوال در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در «تایگر لایو»، آویناش «تایگر» سینگ راتور (با بازی سلمان خان) و زویا هومینی راتور (با بازی کاترینا کیف) باید از مخفیگاه بیرون بیایند تا گروگان‌هایی را که توسط یک سازمان تروریستی شبه‌نظامی در عراق نگهداری می‌شوند، نجات دهند.

رتبه پنجم فیلم سلمان خان

به نیویورک خوش آمدید (2018)

لامپ در مهتاب (2017)

گاردین (2011)

جی هو (2014.)

"بادیگارد" 2011

در دسته پنجم فیلم های سلمان خان به جدیدترین آثار این بازیگر در این مطلب می پردازیم. فیلم سینمایی "بادیگارد" یک فیلم اکشن عاشقانه هندی است که در سال 2011 منتشر شد.

این فیلم به کارگردانی صدیقی و بر اساس صدیقی، جی.پی. فیلمنامه توسط Choksi، Kotrial و Aloke Upadhyay. بادیگارد بازسازی فیلمی به همین نام در سال ۲۰۱۰ به کارگردانی صدیق با بازی سلمان خان و کارینا کاپور است.

داستان فیلم حول محور دیویا رانا (با بازی کارینا کاپور) است که دختر مردی با نفوذ به نام سرتاج رانا است. سرتاج تصمیم می گیرد برای محافظت از دخترش محافظی به نام لاوی سینگ (سلمان خان) استخدام کند. لاوی همه جا از دیویا مراقبت می کند و به همین دلیل دیویا حوصله اش سر می رود و کارهایی می کند تا او را آزار دهد.

این فیلم پس از اکران رکوردهای زیادی را شکست. این فیلم در اولین روز اکران خود به بزرگترین روز افتتاحیه یک فیلم هندی تبدیل شد. این فیلم به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد و 234 میلیون روپیه (معادل 2.9 میلیون دلار آمریکا) در سراسر جهان فروخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد