گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

آزمون تافل چیست؟


تافل چیست؟ یکی از شرایط اجباری پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان، داشتن مدرک زبان معتبر می باشد. آزمون تافل در کنار سایر آزمون های زبان مانند آیلتس، دولینگو، پی تی ای و ... یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی افراد در سراسر جهان است.

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان داشتن مدرک زبان معتبر می باشد. آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون ها برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در سراسر جهان است. تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است.

این آزمون توسط موسسه Ets برگزار می شود و از سال 1964 شروع به کار کرده است

مدرک تافل در بیش از 137 کشور و 9000 دانشگاه در سراسر جهان معتبر است. آزمون تافل به دو صورت TOEFL iBT و TOEFL Essentials برگزار می شود.

آزمون تافل iBT به دو صورت Sentry و Home Edition برگزار می شود (توضیحات کامل آزمون تافل نسخه خانگی را می توانید در اینجا بخوانید). هر دو آزمون از نظر سطح سختی و نوع سوالات و همچنین ساختار آزمون و حتی هزینه آزمون یکسان هستند. تنها تفاوت این است که نگهبانی تافل در مراکز آزمونی مانند مرکز حافظ، مرکز امیر بهادر انجام می شود، در حالی که تافل نسخه خانگی در خانه یا دفتر ممتحن انجام می شود.

در آزمون های کانون، نظارت بر امتحان یکی از وظایف مرکز آزمون است و چندین ناظر و ناظر از رشته های مختلف در مرکز مستقر هستند و بر برگزاری صحیح امتحانات نظارت می کنند. اما در آزمون Home Edition این مدیریت بصورت آنلاین بوده و آزمون از طریق دوربین وب سیستم رصد می شود.
برای ثبتنام در آزمون جی آر ای با ما تماس بگیرید. 

ساختار آزمون تافل


تافل iBT از چهار بخش ریدینگ، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن تشکیل شده است. هر مهارت 30 امتیاز و در مجموع 120 امتیاز دارد.

خواندن: تافل iBT با ریدینگ شروع می شود. بخش ریدینگ آزمون شامل دو متن و 20 سوال می باشد. مدت زمان این قسمت 35 دقیقه است.

Listening: بخش شنیداری آزمون تافل 36 دقیقه است. بخش اول شامل سخنرانی و سخنرانی است. بخش دوم بحث و تدریس خواهد بود. آزمون لیسنینگ در مجموع 28 سوال دارد. 5 سوال بحث و 6 سوال آموزشی وجود دارد.

Speaking: یکی از تفاوت های مهم بین تافل و سایر آزمون های زبان از جمله آزمون آیلتس، صحبت کردن است. تافل Speaking از آزمون اصلی جدا نیست و هر چهار مهارت به طور همزمان مورد آزمایش قرار می گیرند، در حالی که اسپیکینگ در آزمون آیلتس یا OET در روز و ساعت جداگانه ای از آزمون اصلی گرفته می شود.

TOEFL Speaking دارای چهار بخش است، بنابراین شما باید بعد از هر سوال فکر کنید. بعد باید جواب بدی بر اساس سوال اول، شما 15 ثانیه فرصت دارید تا فکر کنید و سپس پاسخ دهید. سوالات دو و سه 30 ثانیه برای فکر کردن و خلاصه کردن و یک دقیقه برای پاسخ دادن دارند. سوال چهارم 20 ثانیه زمان برای فکر کردن و 1 دقیقه برای پاسخ دادن دارد.

رایتینگ: آزمون تافل رایتینگ مهارت های نوشتاری شما را ارزیابی می کند و دو وظیفه دارد. 20 دقیقه برای نوشتن قسمت اول و 10 دقیقه برای نوشتن قسمت دوم فرصت دارید. بخش رایتینگ تافل باید چاپ شود، چه به صورت نسخه مرکزی یا خانگی سازماندهی شده باشد، و قابل نوشتن نیست. شرکت کنندگان تافل باید در این بخش از آزمون مهارت های تایپ دقیق و سریع را آموزش ببینند.

ثبت نام آزمون تافل

برای ثبت نام در آزمون تافل به سایت ets.org مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در آزمون کارت شناسایی معتبر انگلیسی الزامی است. . می توانید پاسپورت، کارت ملی یا گواهی ثبت نام را انجام دهید. لطفا توجه داشته باشید که اگر شناسنامه شما کارت ملی یا گواهینامه است، لطفا در روز امتحان ترجمه رسمی انگلیسی را به همراه داشته باشید.

مدارک هویتی نباید منقضی شده باشد. در ادامه می توانید کلیپ ثبت نام آزمون تافل را مشاهده کنید. هزینه ثبت نام از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در ایران 265 دلار است.

برای ثبت نام در آزمون تافل باید به ets.org مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این آزمون باید کارت شناسایی معتبر انگلیسی داشته باشید. . می توانید پاسپورت، کارت کشوری یا گواهی ثبت نام داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر کارت شناسایی شما کارت ملی یا گواهی است، باید ترجمه رسمی انگلیسی را در روز آزمون به همراه داشته باشید.

تاریخ انقضای سند نباید منقضی شده باشد. در ادامه می توانید فیلم ثبت نام آزمون تافل را مشاهده کنید. هزینه ثبت نام در کشور متفاوت است، در ایران 265 دلار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد