گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

طرز تهیه مرغ ترشی با و بدون پوره انار و گردو


مرغ ترش، غذای محبوب ایرانیان، ترکیبی وسوسه انگیز از مرغ، رب انار غنی و گیاهان معطر است. این دستور پخت سنتی در طول نسل‌ها منتقل شده است و ترکیب بی‌نظیر طعم‌ها هنوز هم دوستداران غذاهای محلی را خوشحال می‌کند. در این دستور طرز تهیه مرغ آسان با انار و گردو را بررسی می کنیم. اگر می خواهید از روش های پخت اصیل این غذا در شهرهای شمالی، طرز تهیه مرغ ترش مازندرانی و طرز تهیه مرغ ترش گیلانی بدانید، می توانید در کتاب کله بخوانید.

مواد لازم برای مرغ ترش ساده با رب انار و گردو

5-6 قطعه مرغ

1 پایه

سیر (ریز شده) 2 دانه

خدا نیمه پر لیوان را می درخشد

روغن 2 قاشق غذاخوری

پودر زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه آسان پشت مرغ با رب انار و بادام

1. مرغ را مرینیت کنید

اولین مرحله در دستور تهیه مرغ ترش آسان این است که تکه های مرغ را در یک کاسه بزرگ با سیر خرد شده، زردچوبه، دارچین، زیره، هل، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مرغ کاملا با ادویه ها آغشته شود. مرغ را حداقل یک ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا طعم آن مشخص شود.

2. پیاز را سرخ کرده و مرغ را بپزید

حالا روغن نباتی را در یک ماهیتابه یا قابلمه بزرگ و عمیق روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز ریز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف و طلایی شود. هر از گاهی هم بزنید تا نسوزد. وقتی پیازها کاراملی شد، تکه های مرغ مرینیت شده را به تابه اضافه کنید و مرغ را تفت دهید تا از همه طرف قهوه ای شود.

3. رب انار را اضافه کنید

در این مرحله رب انار را داخل تابه بریزید سپس سیر خرد شده و باقی مانده آب مرغ را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا مواد ترکیب شوند. این مخلوط را به مرغ اضافه کنید، حرارت تابه را کم کنید، در تابه را بپوشانید و مرغ ترشی شده را به آرامی حدود یک ساعت و نیم بپزید. این روش پخت آهسته به مرغ اجازه می دهد تا نرم شود و تمام طعم های سس را جذب کند. هر از گاهی هم بزنید و در صورت لزوم کمی آب اضافه کنید تا قوام مورد نظر حفظ شود.

4. آجیل و سبزیجات را در مرحله آخر پخت اضافه کنید

در تابه ای جداگانه گردوهای ریز خرد شده را روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی طلایی و معطر شوند. گردوی تفت داده شده را به ماهیتابه مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس گشنیز و جعفری خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه دهید مرغ تمر هندی شما نیم ساعت دیگر بپزد. مرغ ترش ساده شما آماده است، می توانید آن را با پلو ساده میل کنید. نوش جان!

نکته: می توانید گردو را به صورت آسیاب شده یا بادام به خورش اضافه کنید.

نکات تکمیلی برای درست کردن مرغ ترش

هنگام پختن مرغ ترشی ساده، مانند هر غذای دیگری، خوب است که همیشه به توصیه ها و دستورالعمل های تهیه آن توجه کنید.

دستور العمل ساده مرغ ترشی بدون رب انار و گردو

برای تهیه مرغ تند ساده بدون افزودن انار و گردو ابتدا مرغ تازه را با ادویه دلخواه خود مزه دار کنید سپس پیاز را در روغن تفت دهید سپس مرغ را به پیاز اضافه کنید سپس همه مواد را اضافه کرده و تفت دهید تا طعم آن آزاد شود. . سپس آب را اضافه کرده و حرارت را کم کرده و مرغ را با شعله ملایم بپزید تا پخته شود. سپس مرغ و سبزیجات را به تمر هندی که در کمی روغن پخته شده اضافه کنید و حداقل نیم ساعت تفت دهید. مرغ تند ساده آماده و آماده سرو است. از آب یا آب لیمو برای افزایش طعم تند این غذا استفاده کنید.

یا حتی برای ترش و نرم شدن آبگوشت بهتر است کمی مهر هندی یا آلو اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید دستور تهیه مرغ ترشی غیر گیاهی تهرانی را در کتاب کلم پیچ سه سوت کمی متفاوت بخوانید.

مرغ را قبل از پخت مزه دار کنید

برای افزایش طعم مرغ، آن را حداقل یک ساعت قبل از پخت، ترجیحاً یک شبه، در یخچال قرار دهید یا مزه دار کنید. می توانید از ترکیب آبلیمو، زعفران، نمک، فلفل و ادویه های مورد علاقه خود برای چاشنی استفاده کنید.

از رب انار خانگی استفاده کنید

در صورت امکان، به جای رب انار خریداری شده از فروشگاه، رب انار خود را برای این دستور مرغ ترش آسان درست کنید. تفاله انار خانگی طعم قوی تر و اصیل تری دارد. برای تهیه آن آب انار تازه را بجوشانید تا غلیظ و نیمه شیرین شود. هر از گاهی هم بزنید تا نسوزد. طرز تهیه رب انار خانگی را در کتاب کلم به طور کامل بخوانید.

سبزی مناسب برای مرغ سرخ شده

سبزیجات مرغ ترش ساده معمولاً شامل برگ گشنیز، تره فرنگی، نعناع، ​​جعفری و سیر است، البته در شمال ایران که خاستگاه این غذاست، سبزیجات معطر در جاهایی مانند اناریه، کلاوش، اوجی و زلنگ نیز استفاده می شود. البته می توانید از سبزیجات مورد علاقه خود نیز در این غذا استفاده کنید.

توصیه می شود سبزی مرغ ترش را مانند سبزی قورمه خیلی ریز خرد کنید و بهتر است بعد از کمی تفت دادن به خورش اضافه کنید تا رنگ آن حفظ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد