گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

پکیج چیست و چه مزایایی دارد؟


تامین گرما برای هر ساختمان یکی از مهمترین کارهایی است که باید قبل از زمستان انجام دهید. در سال های قبل، آبگرمکن ها و موتورخانه ها از این عملکرد پشتیبانی می کردند. آنها آب گرم را برای مصارف خانگی و همچنین گرمایش محیط فراهم می کردند. اما با ورود بسته ها به بازار همه چیز تغییر کرد. موتورخانه ها به فضای زیاد، تعمیر و نگهداری منظم و هزینه های نصب بالا نیاز دارند. باندل ها مزایای زیادی دارند که ارزش خرید شما را افزایش می دهد. اگر نمی دانید پکیج چیست و چه کاربردهایی دارد، با تهران سرویس کاران همراه باشید.

در مورد بسته اطلاعاتی کسب کنید.

پکیج یک سیستم گرمایشی است که هم گرمایش و هم آب لوله کشی ساختمان ها را تامین می کند. برای گرم کردن خانه با پکیج به رادیاتور نیاز دارید. نحوه عملکرد پکیج برای سیستم گرمایشی بدین صورت است که ابتدا آب را با استفاده از مبدل حرارتی یا مشعل به دمای مشخصی رسانده و آن را گرم می کند. سپس آب گرم به لوله های رادیاتور فرستاده می شود. آب گرم از طریق لوله ها به گردش در می آید و محیط را گرم می کند، در حالی که آب سرد برای گرم شدن مجدد به بسته باز می گردد.

البته باید بدانید که گرمایش پکیج به رادیاتور محدود نمی شود. این پک همچنین می تواند توسط بسیاری از وسایل گرمایشی مانند فن ها و سیستم های گرمایش از کف استفاده شود. علاوه بر این عملکرد، پکیج می تواند آب را گرم کرده و آن را به لوله کشی ساختمان هدایت کند. به یاد داشته باشید که پکیج ها دارای مدل های مختلفی با مزایا و معایب خود هستند که به ارائه آنها می پردازیم.

بسته های مختلف

تا اینجا ما می دانیم که این بسته چیست. اکنون که با سیستم آشنا شدید، باید انواع آن را بشناسید تا بتوانید مدل مناسب را خریداری کنید.
 برای تعمیر پکیح با نمایندگی ایران رادیاتور تهران تماس بگیرید.

بر اساس نوع نصب

بسته های دیواری

این پکیج ها همانند آبگرمکن های دیواری طراحی شده اند که به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. پک های دیواری برای محیط های مسکونی یا اداری مناسب بوده و واحدهای مستقلی هستند که به سیستم گرمایش مرکزی ساختمان متصل نیستند. در واقع هر واحد می تواند یک بسته مجزا برای خود داشته باشد. یونیت های دیواری را می توان به راحتی در آشپزخانه یا بالکن قرار داد و گرمای مورد نیاز واحد را تولید کرد. این پکیج ها مخزن ندارند و با کمک مبدل حرارتی تولید و به آب منتقل می کنند.

پک دیواری به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در کابینت قرار می گیرد. این پکیج بدون نویز کار می کند که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

بسته های خاک

این پکیج ها از نظر کارایی شباهت زیادی به خانه های موتور وسط دارند. این پکیج ها ظرفیت حرارتی بالا و مصرف آب بالا را در اختیار ساختمان قرار می دهند. بسته های پایین در مدل های برقی، دوگانه سوز و دیزلی عرضه می شوند. صدای بالای این پکیج ها آنها را برای مناطق مسکونی نامناسب می کند. به همین دلیل، بسته های روی زمین اغلب در پارکینگ ها، زیرزمین ها یا انبارها قرار می گیرند.

این بسته ها بر خلاف جعبه های محافظ برای رویدادها، ساختمان های بزرگ، هتل ها، ویلاها و مکان های مشابه استفاده می شود. جعبه های زمینی بزرگتر از بسته های محافظ هستند و از طرفی گرمای بیشتری تولید می کنند. به همین دلیل برای مشکلات یک بخاری معمولی استفاده می شود. این پکیج ها معمولا از مخزن استفاده می کنند و مقدار زیادی آب در مخزن خود ذخیره می کنند تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

بسته به نوع سوخت.

پکیج های گازی: این پکیج ها از گاز طبیعی شهری برای تولید گرما استفاده می کنند. این مدل اغلب در میان گروه های منفی یافت می شود.

پیچ های الکتریکی: این روکش ها کار خود را با استفاده از انرژی الکتریکی انجام می دهند. در این مدل پک های دیواری و زمینی زیادی وجود دارد.

پکیج های دوگانه سوز: این مدل ها بیشتر در ساختمان های مسکونی از گاز طبیعی و برق استفاده می کنند. اگرچه این پکیج ها گاز و برق مصرف می کنند، اما بازده انرژی آنها در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی بسیار خوب است. این بسته ها سندبلاست شده و باید در خارج از محل سکونت قرار گیرند.

پک دیزل: این نوع پک سوخت از گازوئیل استفاده می کند. بنابراین باید در خارج از محدوده مسکونی نصب شود. گازهای حاصل از احتراق را به سمت بالا به داخل دودکش هدایت کنید. این کیف ها از نوع خاکی هستند.

کیت سه مشعل: این کیت ها به صورت کفی موجود هستند و از برق، گاز و گازوئیل استفاده می کنند.

بر اساس نوع مبدل

پکیج های تک مبدل حرارتی: در این پکیج ها از مبدل حرارتی برای گرم کردن آب لوله ها و گرم کردن رادیاتورها استفاده می شود.

دو پکیج مبدل: این پکیج ها از دو مبدل مجزا برای گرم کردن آب لوله کشی و تامین آب گرم رادیاتورها استفاده می کنند. باعث افزایش کارایی دستگاه می شود. این مدل از پکیج همچنین دارای افت دما کمتر و کاهش امکان سنباده زدن است.

بر اساس نوع آلاینده آزاد شده

تهویه شده: بسته های تهویه شده برای نصب در داخل خانه بهترین هستند. این نوع ظروف با کمک هوا به راحتی گازهای حاصل از احتراق را از دودکش خارج کرده و باعث تمیزی و ایمن شدن خانه می شود.

بدون فن : اگر می خواهید پکیج را در بالکن یا فضای باز نصب کنید می توانید از محصول بدون فن استفاده کنید. البته استفاده از این پکیج در مناطق با فضای محدود توصیه نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد