گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

ماشین آلات کشاورزی چیست؟


ماشین آلات کشاورزی که به عنوان فناوری کشاورزی نیز شناخته می شود، ابزار مهمی برای بهبود تولیدات کشاورزی است. این به کشاورزان کمک می کند تا محصولات بیشتری را در زمان کمتر و کارآمدتر رشد دهند. ماشین‌ها می‌توانند شامل همه چیز از تراکتور و دروگر گرفته تا میکسر خوراک یا علف‌کش سطح زمین باشند. اگر برخی از کشاورزان صد سال پیش را به یک مزرعه مدرن بیاورید، از میزان تجهیزات و فناوری موجود شگفت زده می شوند. از تراکتورهای صدها هزار دلاری گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین و کمباین، تجهیزات مدرن در اکثر عملیات کشاورزی در سراسر جهان وجود دارد. ابزار و گاوآهن در کشاورزی چیز جدیدی نیست، اما با شروع انقلاب سبز، رونق فروش تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی چهره کشاورزی را برای همیشه تغییر داد. قبل از دوران مدرن، کشاورزی یک فرآیند بسیار کار فشرده بود. ده ها نفر مجبور به کار در مزارع شدند که ممکن است اکنون فقط به یک کشاورز برای مدیریت نیاز داشته باشد. یک نوآوری عمده که منجر به این افزایش بهره وری می شود، کشاورزی مکانیزه است. ماشین‌ آلات کشاورزی  پیشرفته و وسایل نقلیه موتوری مانند تراکتور جایگزین ابزار دستی شدند و حیوانات شروع به استفاده برای کشیدن تجهیزات کشاورزی کردند.


مزایای استفاده از ماشین آلات کشاورزی چیست؟ با الکتنو همراه باشید.

مهمترین مزایای سرمایه گذاری در ماشین آلات کشاورزی به شرح زیر است:

فن آوری های موجود را بهبود می بخشد

شیوه‌های مکانیزاسیون کشاورزی، احیای خاک را بهبود بخشید، فرسایش خاک را کاهش داد و سیستم‌های آبیاری را کارآمدتر کرد. به عنوان مثال، کولتیواتورهای تراکتوری به تسطیح خاک، پر کردن گودال ها و حذف علف های هرز کمک می کنند که به افزایش کاربری زمین و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند. مکانیزاسیون به تغییر وضعیت کلی کشاورزان در مناطق روستایی کمک می کند و همچنین زمان و تلاش آنها را کاهش می دهد. استفاده از تجهیزات کشاورزی همه کاره مانند روتاتور، کولتیواتور، دیسک، کمباین و غیره. وابستگی به نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از سوی دیگر کیفیت زندگی کشاورزان را بهبود می بخشد. تجهیزات کشاورزی مدرن مانند کمباین به کشاورزان کمک می کند تا غلات تمیزتر و با کیفیت تری را در زمان کمتری دریافت کنند که می تواند به سرعت در بازار به فروش برسد.

بهره وری مزرعه را برای تجاری سازی افزایش می دهد

در گذشته مکانیزاسیون کشاورزی عمدتاً جایگزین کشاورزی معیشتی شده است که باعث افزایش بهره وری و درآمد می شود. در کشاورزی معیشتی، کشاورزان فقط برای تغذیه خود یا خانواده‌شان غذا تولید می‌کنند. در همین حال، مکانیزاسیون به کشاورزان تجاری اجازه می دهد تا مواد غذایی بسیار بیشتری برای سود تولید کنند. استفاده از مواد شیمیایی، انواع بهتر و دانه های غنی تر و ماشین آلات کشاورزی بهبود یافته نیز به افزایش تولید کمک می کند. تولید با کمک مکانیزاسیون، بهره وری نیروی کار را بسیار افزایش داد. وقتی نوبت به رشد غذا برای جمعیت رو به رشد جهانی می رسد، تنها مکانیزاسیون می تواند به صاحبان مزارع کمک کند تا محصولات و غلات را برای تامین نیازهای غذایی جمعیت بزرگی پرورش دهند.

▪️ مشکلات یا کمبودهای کاری را برطرف کنید

در سال های اخیر بسیاری از مردم در مناطق روستایی برای کار بیشتر به شهرها نقل مکان کرده اند. اما به همین دلیل است که کارگران به اندازه کافی در مزارع وجود ندارند. کارگران مزرعه برای برخی از کارهای کشاورزی نیازی به کار به اندازه ماشین آلات ندارند. با استفاده از ماشین آلات کشاورزی در کارهای کشاورزی نیاز به نیروی کار کاهش می یابد.

زمین های بیشتری برای تولیدات کشاورزی ایجاد می کند

با استفاده از فرآیند مکانیزاسیون می توان از زمین به نحو احسن استفاده کرد. ماشین‌ها می‌توانند زمین‌هایی را که ممکن است قبلاً استفاده نشده است، کشت کنند. این به ما امکان می دهد تا انواع بیشتری از محصولات را پرورش دهیم.

مکانیزاسیون باعث افزایش راندمان و سرعت عملیات کشاورزی می شود. کشاورزانی که می توانستند روزی نیم هکتار زمین را با دو اسب شخم بزنند، اکنون می توانند چهار هکتار زمین را با تراکتور شخم بزنند. با کمک ابزار کشاورزی می توان زمین هایی را که برای کشاورزی استفاده نمی شود به راحتی به مزرعه مولد تبدیل کرد و در نتیجه استفاده مناسب از زمین را به همراه داشت.

در زیر مجموعه ای از مزایای استفاده از ماشین آلات کشاورزی به صورت عنوان ارائه شده است. 1688


- کاهش هزینه های نیروی کار

- افزایش درآمد کشاورزان.

- کاهش هزینه های تولید

- بهبود کیفیت و کمیت محصولات

- تکمیل سریع و کارآمد عملیات مزرعه را تضمین می کند.

- این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود که می تواند در جاهای دیگر استفاده شود.

- خطر سلامتی و حوادثی را که در حین استفاده از ابزار رخ می دهد کاهش می دهد.

- کار را خسته کننده می کند.

- کشاورزی در مقیاس بزرگ را تشویق می کند که تولید را افزایش می دهد.

کارمندان را توانمند کنید تا در کاری که انجام می دهند متخصص شوند. همانطور که اپراتورهای ماشین در تجهیزاتی که با آن کار می کنند متخصص می شوند.

- کشاورزان را تشویق کنید تا با هم کار کنند و به آنها اجازه دهید پول خود را برای خرید ابزار و استفاده از آنها جمع کنند. این آنها را نزدیک تر می کند.

- این باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی کار، ضایعات، اشتباهات و فساد مواد غذایی می شود، به این معنی که پول بیشتری در جیب شما قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد