گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

انواع دیزل ژنراتورها و عملکرد صنعتی آنها


تصمیم گیری اینکه کدام نوع دیزل ژنراتور صنعتی برای کسب و کار شما بهترین است می تواند پیچیده باشد. به همین دلیل است که ما یک راهنمای سریع و آسان برای کمک به شما در تصمیم گیری هنگام خرید دیزل ژنراتور گردآوری کرده ایم. برای آشنایی با انواع دیزل ژنراتور و کاربرد آنها و اطلاعات بیشتر در مورد دیزل ژنراتورهای صنعتی در زیر اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع موتورهای موتور چیست؟

سه نوع موتور دیزلی وجود دارد: دیزلی، گازی، بنزینی، همه موتورها نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق دارند تا بتوان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. همچنین باید تدابیری اتخاذ شود تا تأثیر اقدامات آنها به حداقل برسد.

البته در انتخاب انواع موتورهای ژنراتور صنعتی به طور کلی از نظر مصرف سوخت سه گزینه وجود دارد: ژنراتورهای دیزلی، بنزینی یا گازی. اما چگونه یکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد؟

بیایید به جزئیات انواع مختلف ژنراتورها نگاه کنیم.

1- ژنراتور گاز:

هر موتور ژنراتور گازی از 4 قسمت تشکیل شده است: 1- موتور احتراق داخلی سوخت گازی 2- ژنراتور الکتریکی 3- قاب پشتیبانی سیستم 4- برد کنترل و قدرت که مهمترین قسمت آن موتور احتراق سوخت گاز طبیعی یا CNG می باشد.

موتورهای گازسوز به دلیل دسترسی آسان به سوخت گاز در مناطق مختلف کشور و همچنین آلودگی محیط زیست کمتر و هزینه سوخت کمتر، محبوبیت بیشتری نسبت به دیزل ژنراتورها دارند. استفاده از گاز در ژنراتورهای گازسوز متفاوت است و همانطور که می دانیم به توان ژنراتور، بار وارده بر ژنراتور و کارایی آن بستگی دارد. سوخت دیزل انتخاب سنتی برای انرژی صنعتی و تجاری است. اما مطمئنا این تنها انتخاب نیست.

ژنراتورهای موتور گازی ابزارهای مفیدی برای تولید برق هستند و تقریباً مانند سایر ژنراتورها عمل می کنند و تنها تفاوت آنها در نوع سوخت مصرفی است.

برخی از مزایای استفاده از ژنراتورهای گازسوز شامل موارد زیر است.

سوخت تمیزتر و ارزان تر از سایر سوخت های فسیلی

از آنجایی که گاز طبیعی در بسیاری از نقاط موجود است، بهتر است از ژنراتور گاز استفاده کنید.

ژنراتورهای گازی علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی نیز هستند:

یکی از مزایای ژنراتورهای گازسوز استفاده از خطوط لوله و استفاده در محل است. اما این مزیت نیز یک نقطه ضعف است زیرا در صورت بروز بلایا و حوادث می توان جریان گاز را قطع کرد که در این صورت موتور دیزل منبع قابل اعتمادی است.

هزینه های خدمات نگهداری این دستگاه ها بالا بوده و در مقایسه با دیزل ژنراتورها، خدمات تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات بیشتر مورد نیاز است.

همچنین راه اندازی آن هزینه بیشتری دارد.

2- دیزل ژنراتور (دیزل ژنراتور):

دیزل ژنراتورها مانند ژنراتورهای گازی دارای چهار قسمت هستند: 1-موتور دیزل، 2- ژنراتور، 3- سیستم نگهدارنده شاسی، 4- پنل کنترل و سوخت آنها گازوئیل است.

یکی از مزایای استفاده از دیزل ژنراتورها اطمینان از در دسترس بودن برق در همه شرایط است، در مؤسسات مهم و بزرگ که قطع برق فاجعه بار است، از دیزل ژنراتورها برای تامین برق استفاده می شود.

از جمله مزایای دیزل ژنراتور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیزل ژنراتورها ارزان تر از ژنراتورهای گازسوز هستند

دیزل ژنراتور با قابلیت اطمینان بالا و راندمان بالا

اشتعال پذیری کمتر دیزل ژنراتورها در مقایسه با ژنراتورهای گازسوز

3- موتور تولید سوخت:

موتور گازی یک چرخه موتور احتراق داخلی است که برای تولید برق استفاده می شود. تفاوت اصلی با موتورهای دیگر استفاده از شمع برای احتراق است.

به طور کلی موتورهای احتراق داخلی بر اساس فرکانس قدرت در هر دور موتور به دو دسته کلی موتورهای دو زمانه و موتورهای چهار زمانه تقسیم می شوند. موتورهای دو زمانه از نظر ساختاری ساده تر هستند، اما موتورهای چهار زمانه کارآمدتر هستند. از معایب این دستگاه می توان به بالا بودن خطر اشتعال پذیری دستگاه به دلیل نوع سوخت (بنزین) اشاره کرد.

مشخصات دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل و صنایع کوچک طراحی شده اند.

دیزل ژنراتورهای صنعتی محصولاتی پرکاربرد هستند که برق مقرون به صرفه و راحت را برای میلیون ها شرکت، کارخانه و کسب و کار کوچک و همچنین برای مصارف خانگی فراهم می کنند. کاهش هزینه ذخیره سازی برق و نصب آسان ژنراتورها امروزه به امری عادی تبدیل شده است.

کسب و کارها با قطع برق ضرر می کنند. با توجه به تاثیر قابل توجه از دست دادن درآمد، سرمایه گذاری در دیزل ژنراتور آماده به کار ضروری است.

موتورهای دیزلی از گرمای تراکم به جای احتراق برای سوزاندن سوخت استفاده می کنند و از نظر حرارتی کارآمدتر از انواع دیگر موتورهای احتراق داخلی هستند.

این امر باعث می شود موتورهای دیزلی بسیار کارآمد باشند، به خصوص برای کارهای طولانی و سنگین.

به عنوان یک قانون کلی، یک دیزل ژنراتور صنعتی 0.4 لیتر سوخت در هر کیلووات ساعت خروجی مصرف می کند که برابر با 25 درصد بازده است. اما راندمان هر دیزل ژنراتور صنعتی به محل و نحوه استفاده از آن و ظرفیت واحد بستگی دارد.

ژنراتورهای دیزلی معمولاً عمر طولانی تری دارند، زیرا نسبت به مدل های بنزینی فرسوده نمی شوند.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور صنعتی

خرید دیزل ژنراتور بسیار آسان است زیرا سوخت کمتری نسبت به موتور بنزینی مصرف می کند که می تواند به معنای هزینه کمتر در طول زمان باشد.

گازوئیل نیز نسبت به بنزین ارزان تر است و استفاده از آن را راحت تر می کند. و از آنجایی که موتورهای دیزلی بی صداتر از موتورهای بنزینی هستند، نگهداری از آنها راحت تر است.

دیزل ژنراتورها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. این دستگاه ها از 6 کیلو ولت تا 2000 کیلو ولت یا بیشتر طراحی شده اند.

به چند دیزل ژنراتور نیاز دارم؟

برای تعیین اندازه صحیح، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

توان مورد نیاز دستگاه ها یا ماشین هایی که می خواهید کار کنید، بر حسب وات، هم برای راه اندازی و هم برای استفاده مداوم.

یا قصد دارید چندین قسمت از تجهیزات را همزمان با برق ژنراتور راه اندازی کنید. اگر چنین است، باید موارد مورد نیاز را اضافه کنید تا هر کدام به مجموع برسد.

تبدیل وات مورد نیاز به kVA با تقسیم کیلووات مورد نیاز بر ضریب توان خروجی ژنراتور (معمولاً 0.8) انجام می شود.

تعمیر و نگهداری انواع دیزل ژنراتورهای صنعتی

تعمیر و نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتورها معمولاً شامل بازرسی های معمولی است. بازرسی ها شامل بررسی نشتی، بررسی سطح روغن و مایع خنک کننده، بررسی تسمه ها و شیلنگ ها، بررسی پایانه ها و کابل های باتری، بررسی فیلترها و موارد دیگر است.

این مقاله را نیز بخوانید: خرید دیزل ژنراتور و نکاتی که در استفاده از دیزل ژنراتور باید در نظر داشت

علاوه بر بهترین روش های فوق، خاموش کردن ژنراتور 30 ​​دقیقه در هفته نیز مهم است. باتری را شارژ می کند، رطوبت اضافی را حذف می کند، موتور را روغن کاری می کند و سوخت و فیلم را فیلتر می کند. تمام قطعات شل که در هر نقطه از دیزل ژنراتور قرار دارند باید ایمن نگهداری شوند.

همچنین باید یک سوابق بازرسی و آزمایش را برای بازرسی و آزمایش های بعدی حفظ کنید. این گزارش‌ها وضعیت ژنراتور خود را به شما اطلاع می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد