گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

درب اتوماتیک بیمارستان


درب های اتوماتیک بیمارستانی درب هایی هستند که برای جلوگیری از نفوذ ذرات معلق و عفونت های درمان نشده به قسمت های حساس بیمارستان طراحی شده اند. درب های اتوماتیک بیمارستانی معمولاً سیستم های تصفیه هوا هستند و توانایی حفظ مداوم هوای تمیز در بیمارستان را دارند.

هایپر صنعت فامکو انواع درب اتوماتیک طبی را در مدل های زیر ارائه می دهد:

پانتو اتوماتیک بیمارستانی (درب ICU چیروفان سارنگ)

درب اتوماتیک بیمارستان سیل (لوفتت)

درب اتوماتیک طبی در برابر تشعشع

مشخصات فنی درب اتوماتیک بیمارستانی

درب های اتوماتیک بیمارستانی معمولا از فلز و فولاد ساخته می شوند و در ساخت آن ها از ورق های سربی استفاده می شود. برای محیط هایی که تشعشع وجود دارد، از درب های سربی استفاده می شود زیرا سرب تشعشعات را منتقل نمی کند. همچنین در درب های بیمارستان از شیشه سربی با ضخامت حداقل دو میلی متر استفاده شده که از عبور اشعه های مضر جلوگیری می کند. طبق استاندارد تعیین شده، مهم است که اندازه درب اتوماتیک بیمارستان حداقل 130 سانتی متر عرض داشته باشد تا تخت بیمار به راحتی از آن عبور کند. ضمناً درب اتوماتیک بیمارستانی باید بدون درز و بدون تغییر شکل بوده و از قطعات یک تکه محکم و محافظ با لبه های گرد و بدون استفاده از پیچ ساخته شود که از تجمع گرد و غبار و رشد باکتری ها و ویروس ها جلوگیری کند. . درب های اتوماتیک بیمارستانی مستحکم و مقاوم در برابر ضربه هستند و استانداردهای تعیین شده در طول تولید در نظر گرفته می شود.

درب اتوماتیک بیمارستان هرمتیک

درب های اتوماتیک هرمتیک ایپاکو در بخش های مراقبت های ویژه برای دسترسی سریع، آسان و ایمن استفاده می شوند. درب اتوماتیک بیمارستانی هرمتیک نوعی درب اتوماتیک است که دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر درب های اتوماتیک متمایز می کند، ویژگی اصلی آن قابلیت ایجاد عایق هوا و دما می باشد. این نوع درب بیمارستان فضا را ایزوله و آب بندی کرده و از ورود میکروب ها و هوای عفونی جلوگیری می کند. درب‌های هرمتیک قابلیت باز و بسته شدن خودکار با سرعت بالا را دارند تا کادر پزشکی به سرعت وارد اتاق بیمار شوند و در صورت لزوم اقدامات اضطراری را انجام دهند. همچنین سرعت بسته شدن این نوع درب بسیار مهم است زیرا باید از ورود هوا و ذرات خارجی به اتاق بیمار جلوگیری شود. درب اتوماتیک هرمتیک ساخته شده از فلز یا شیشه مقاوم. طراحی این درب به گونه ای است که قسمت شیشه ای آن کاملا شفاف است تا کارکنان دید کاملی به اتاق داشته باشند. درب اتوماتیک هرمتیک برای درب اتاق عمل، درب ICU، درب اتاق عمل و محیط های ایزوله مناسب می باشد.

درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک بیمارستان سیل بخشی بسیار ضروری و حساس از زیرساخت های بیمارستان است که نقش مهمی در ایمنی و سلامت بیماران و پرسنل در طول دوره درمان ایفا می کند. ساخت درب های اتوماتیک سیلابی یا هوابند با تکنولوژی پیشرفته و رعایت استانداردهای بهداشتی انجام می شود و باید دارای ویژگی هایی مانند سرعت مناسب، سنسور ایمنی، صدا و لرزش کم و قابلیت ضدعفونی باشند. مکانیزم حرکتی درب اتوماتیک بیمارستان سیلاب به گونه ای است که پس از بسته شدن کمی به سمت پایین و جلو رانده می شود و با آب بندی کامل محیط را کاملا ایزوله می کند. درب اتوماتیک بیمارستانی سیل در اتاق های تمیز و به اصطلاح اتاق تمیز، داروخانه ها، آزمایشگاه های پاتولوژی و اتاق هایی که نیاز به ایزوله بالا دارند استفاده می شود.

درب اتوماتیک بیمارستان ضد تشعشع

درب اتوماتیک ضد تشعشع (سپر) که به نام درب سربی نیز شناخته می شود، درب اتوماتیک ضد تشعشع به دلیل وجود پوشش سربی در برابر تشعشعات مضر محافظت می کند. برای ایجاد درب اتوماتیک ضد تشعشع از مواد و فناوری خاصی استفاده می کنند که می تواند تشعشعات را جذب و جدا کند. درب اتوماتیک ضد تشعشع یا درب سربی با لایه سربی و ساختار مقاوم خاص، در ورودی مراکز رادیولوژی، پزشکی هسته ای و اصولاً در جاهایی که به دلیل نوع فعالیت احتمال تشعشعات خطرناک وجود دارد، طراحی شده است.

نکاتی برای خرید درب اتوماتیک بیمارستان

ورودی های بیمارستان خصوصی دارای مشخصات و استانداردهای مشخصی است که برای تضمین ایمنی و سلامت امکانات پزشکی ایجاد شده است. یکی از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد این است که درب های بیمارستان باید دارای مواد نسوز باشند تا در صورت آتش سوزی پخش نشوند. ضمناً درب های بیمارستان باید دارای مواد عایق صدا باشد تا از نفوذ صداهای بیرونی و داخلی جلوگیری شود تا بیماران و پرسنل در مکانی آرام استراحت کنند. همچنین این درب ها باید دارای مواد ضد میکروبی و قابل شستشو باشند تا از شیوع عفونت و بیماری جلوگیری شود. نکته دیگری که در هنگام خرید درب اتوماتیک بیمارستان باید به آن توجه کرد این است که از نظر ایمنی، امنیت و حریم خصوصی باید استانداردهای لازم را داشته باشد و در صورت نیاز می توان قطعات آسیب دیده را تعمیر و یا فضا را تعویض کرد. برای تعمیر درب اتوماتیک با ما تماس بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد