گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

آشنایی با انواع زانو درد طبی


زانوبند یک وسیله پزشکی است که مفصل زانو را در کنار هم نگه می دارد. زانوبندها در اشکال، اندازه‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که از زانوی شما حمایت می‌کنند و استرس روی مفصل را کاهش می‌دهند. پزشک علت زانو درد را مشخص می کند و در صورت نیاز نوع مناسب بریس را تجویز می کند. بریس برای محافظت و حمایت از زانو پس از آسیب یا جراحی استفاده می شود. به طور کلی زانوی طبی وسیله ای است که برای حمایت، تثبیت و تسکین درد زانو در شرایط مختلف از جمله آرتروز، آسیب های ورزشی، بی ثباتی و جراحی استفاده می شود.

با ما در این مقاله کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در مورد زانوبند طبی را به دست آورید تا بتوانید بدون دردسر زانوبند طبی خریداری کنید.


انواع زانو طبی

ارتز زانو: برای گرم کردن زانو، افزایش جریان خون و تسکین درد خفیف ایده آل است.

ساپورت زانو با آستین: برای فشرده کردن زانو، تسکین درد و تورم و حمایت از عضلات و رباط ها استفاده می شود.

ارتز مفصلی زانو: مناسب برای تثبیت و محدود کردن حرکت زانو در هنگام آسیب یا جراحی.

زانوبند ارتوپدی: برای اصلاح ناهنجاری های زانو مانند زانوی براکت یا زانو ضربدری استفاده می شود.

زانوبند ورزشی: برای حمایت از زانو و جلوگیری از آسیب در حین فعالیت های ورزشی طراحی شده است.

زانوبندهای آرتروز: این زانوبندها مقداری از وزن شما را جذب می‌کنند و فشار روی سایر قسمت‌های ساق پا را که به اندازه کافی قوی برای حمایت از زانو هستند، کاهش می‌دهند. این زانوبندها رایج ترین نوع بریس هایی هستند که توسط ارائه دهندگان بریس برای درد زانو توصیه می شود.

بریس کشکک ران: بریس های کشکک ران از زانوها و جلوی زانو محافظت و حمایت می کنند.

زانوبندهای بی حرکت: زانوبندهایی هستند که در دوران نقاهت پس از جراحی استفاده می شوند. این بریس‌ها معمولاً سفت هستند و حرکات را محدود می‌کنند.

زانوبندهای کاربردی: زانوبندهای کاربردی به شما کمک می کنند تا با خیال راحت از آنها برای زانوی خود استفاده کنید. آنها به شما اجازه می دهند تا زانوی خود را حرکت دهید، اما از حرکت بیش از حد یا چرخش آن در یک جهت جلوگیری می کند. زانوبندهای کاربردی رایج ترین نوع بریس هستند که افراد پس از آسیب دیدگی زانو از آن استفاده می کنند.

بریس های پیشگیرانه: ورزشکاران از این بریس ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو استفاده می کنند. این نوع زانوبندها به ویژه در میان افرادی که ورزش های تماسی مانند فوتبال یا راگبی را انجام می دهند، محبوب هستند.

Zapiamax Therapy: این زانوبند با استفاده از 3 فناوری فیزیوتراپی خود تمامی درد و ناراحتی های زانو را از بین می برد.

انتخاب زانوبند طبی مناسب

در ادامه به نحوه انتخاب زانوبند طبی مناسب می پردازیم.

نوع: نوع زانوبند طبی به شرایط و نیاز شما بستگی دارد. برای انتخاب درست، مشاوره با پزشک یا ارتوپد ضروری است.

اندازه: زانوبند باید به درستی اندازه گیری شده و متناسب با اندازه زانوی شما باشد. یک زانوبند که خیلی باریک یا خیلی پهن باشد ممکن است موثر نباشد.

جنس: جنس زانوبند باید از مواد با کیفیت و ضد حساسیت باشد تا از تعریق و ناراحتی پوست جلوگیری شود.

تنظیم: برخی از پدهای زانو قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید سطح فشرده سازی و پایداری را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

فعالیت های ورزشی: اگر برای فعالیت های ورزشی به زانوبند نیاز دارید، باید زانوبند را انتخاب کنید که از زانو در برابر حرکات و پیچش های ناگهانی محافظت کند.

استفاده از پروتزهای طبی زانو

پزشک برای درمان آسیب های شایع زانو از یک بریس طبی استفاده می کند که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

رگ به رگ شدن زانو

آسیب دیدگی زانو

سندرم درد پاتلوفمورال

بی ثباتی کشکک

تاندونیت کشکک یا سایر مشکلات تاندون

کشکک زانو

البته، از زانوبند می‌توان برای درمان برخی از بیماری‌ها که بر عضلات یا مفاصل تأثیر می‌گذارند، استفاده کرد که در زیر توضیح داده شده است:

نوروپاتی محیطی

آرتریت زانو

شرایطی که می تواند مفصل زانو شما را ضعیف کند، مانند سندرم بیش حرکتی یا سندرم اهلرز-دانلوس.

از آسیب های ورزشی جلوگیری کنید یا درد زانو را مدیریت کنید

پزشک زانو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

یک زانوبند طبی از زانوی شما حمایت می کند و آن را در جای خود نگه می دارد. آنها معمولاً از پلاستیک سخت یا فلز با پدها و تسمه هایی که دور زانوها و پاها می پیچند ساخته می شوند. زانوبند به جلوگیری از استرس روی زانو و جلوگیری از حرکت زیاد یا ناگهانی کمک می کند. توجه داشته باشید که مقاومت و پشتیبانی زانوبندها به نوع مورد نیاز شما بستگی دارد.

نحوه استفاده از زانوبند طبی

قبل از استفاده از زانو، دستورالعمل نحوه صحیح پوشیدن آن را به دقت بخوانید. همچنین مدت زمان استفاده از زانو به شرایط پزشکی بستگی دارد و استفاده بیش از حد از زانو می تواند باعث ضعیف شدن عضلات زانو شود. توجه داشته باشید که در صورت وجود بیماری های پوستی، زخم یا عفونت در ناحیه زانو، قبل از استفاده از زانو با پزشک مشورت کنید. لازم به ذکر است که نباید زانوی خود را خیلی محکم بگیرید، زیرا ممکن است باعث درد و ناراحتی شود.

اگر استفاده از زانوبند طبی باعث درد یا ناراحتی می شود، نباید از آن استفاده کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید. اکثر زانوبندها دارای بندهای الاستیک در اطراف زانو هستند. بریس باید محکم باشد، اما نه خیلی سفت. به خاطر داشته باشید که زانوبندها هرگز نباید باعث درد بیشتر یا بدتر شدن زانو درد شوند.

مزایای استفاده از زانو طبی

استفاده از زانوبند طبی فوایدی را به همراه دارد که در زیر می توان به آن اشاره کرد:

کاهش درد و التهاب

افزایش ثبات و حمایت زانو

زانو را گرم نگه می دارد

روند بهبودی را تسریع می کند

از آسیب بیشتر جلوگیری کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد