گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

مزایای استفاده از تایمر آبیاری


آبیاری قطره ای نوعی سیستم آبیاری است که بر روی برخی کانال ها نصب می شود تا علاوه بر آبیاری بهتر، در مصرف آب و نیروی کار صرفه جویی شود. از آنجایی که این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های آبیاری است، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب دارد. به عبارت ساده، آبیاری یک دستگاه زمان بندی است

تایمر آبیاری قطره ای نوعی روش آبیاری است که برای صرفه جویی در مصرف آب و عملکرد با آبیاری بهتر بر روی برخی از شیرها نصب می شود. زیرا این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های آبیاری می باشد و تاثیر مهمی در کاهش مصرف آب دارد. به زبان ساده تر، تایمر آبیاری وسیله ای است که به یک شیر آب متصل می شود و با کمک آن می توانید برنامه آبیاری مورد نظر را روی شیر آب تنظیم کنید.

با این روش سطح سبز به صورت خودکار و اقتصادی آبیاری می شود. این دستگاه به اندازه کف دست شما کوچک است و تمام توان خود را از دو باتری قلمی یا یک باتری کتابی تامین می کند. نصب این دستگاه بسیار ساده و راحت است. بنابراین هر کسی می تواند آن را به یک تخت در حیاط یا باغ وصل کند. در ادامه، مزایای استفاده از زمان آبیاری را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کنیم؟

گیاهان مانند سایر موجودات زنده به آب نیاز دارند. بنابراین اگر میزان آب آنها کمتر یا بیشتر از حد معین باشد، قطعاً متضرر خواهند شد. اگر می خواهید درختان جدید و گیاهان سالم به دست آورید، آبیاری اصولی و منظم را فراموش نکنید. البته این روش آبیاری باید با تایمر آبیاری با دقت بالا همراه باشد. با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش اشتغال، انجام این فرآیند به صورت روزانه برای افراد امری دشوار و طاقت فرسا است. بنابراین بهترین روش برای آبیاری باکیفیت استفاده از تایمر آبیاری است. در این صورت گیاهان با مدیریت مصرف آب، آب لازم را به ترتیب مشخص دریافت می کنند.

انواع تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری که فرآیند آبیاری را تسهیل می‌کنند، به دلیل عملکرد و طراحی حرفه‌ای، در انواع و مدل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند و با توجه به نیاز کاربر و نیاز کاربر به صورت انتخابی قابل خریداری هستند. تایمر خانگی باتری دار، تایمر دیجیتالی آبیاری و تایمر آبیاری شارژی از انواع تایمرهای آبیاری قطره ای هستند که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم.

تایمر آبیاری خانگی با باتری

تایمر آبیاری خانگی از یک کنترلر و یک شیر برقی تشکیل شده است که به دو نوع تایمر مکانیکی و دیجیتال تقسیم می شود. این نوع تایمر که نوعی تایمر آبیاری بدون نیاز به برق است، باطری کار می کند، عمر واقعی باتری معمولا یک سال است و پس از این مدت باید باتری ها را تعویض کرد. https://mgwd.ir/?p=209191

ترس را التیام می بخشد

یک تایمر دیجیتالی آبیاری معمولاً دارای یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ و کاربردی است که کاربر می تواند پس از 30 ثانیه آن را قفل یا به یک سیستم خاموش کننده خودکار تبدیل کند تا متناسب با نیاز خود باشد. همچنین افرادی که دارای تایمر دیجیتال هستند می توانند شارژ باقی مانده باتری را در بالای صفحه نمایش دیجیتال مشاهده کنند. یک نمایشگر شیر آب در بالای صفحه نمایش شروع آبیاری را به شما نشان می دهد. با این نوع تایمر می توانید ساعت ها و دوره های آبیاری را با توجه به فاصله زمانی که مشاهده می کنید تنظیم کنید.

نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری تایمر آبیاری

در صورت تمایل به خرید تایمر آبیاری قطره ای می توانید بهترین و با کیفیت ترین تایمرها را در دسته بندی های مختلف از فروشگاه های اینترنتی معتبر بررسی کرده و پس از بررسی با اطمینان اقدام به خرید نمایید:

استفاده بیش از حد از این دستگاه ممکن است باعث شکستگی آن شود. برای جلوگیری از این امر، بهتر است تایمر را به صورت عمودی ببندید.

برای جلوگیری از فرسودگی این دستگاه در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و شرایط جوی مختلف، بهتر است از سایبان استفاده کنید. همچنین حوله یا پارچه ضخیم نقش مهمی در افزایش عمر مفید تایمر آبیاری دارد.

یکی از دلایل اصلی استفاده از تایمر آبیاری زمانی است که در خانه نیستید تا در غیاب شما فرآیند آبیاری به صورت خودکار انجام شود.

بهتر است فیلتر تایمر را به صورت دوره ای تمیز کنید تا به درستی کار کند. اگر کیفیت آب در منطقه شما کاهش یافته است، قبل از بستن شیر آب، فیلتر را تعویض کنید تا گیاهان در معرض کیفیت پایین آب قرار نگیرند.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری اتوماتیک

از اتلاف وقت خودداری کنید

جلوگیری از هدر رفتن آب

جلوگیری از فشار آب

کیفیت با سرعت با تایمر آبیاری

پیشرفت علم و فناوری منجر به پیشرفت ها و اختراعات جدیدی در زمینه های مختلف شده است. تایمر آبیاری هوشمند و به طور کلی فناوری آبیاری هوشمند یکی از ابزارهایی است که یکی از نیازهای زندگی بشر امروزی تامین آب در زمان دقیق و برنامه ریزی شده را برطرف کرده است. برنامه هایی در بازار تجاری وجود دارد که از این روش استفاده می کنند. آبیاری با توجه به نوع گیاه و خاک انجام می شود و جریان آب در زمان دقیق قطع می شود تا فرآیند آبیاری با حداکثر دقت و کیفیت انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد