گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

بافت تاریخی یزد خیلی وحشتناک است


در مطلب امروز سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به معرفی مقاصد گردشگری یزد و جاهای دیدنی و گردشگری یزد پرداختهایم. از آنجایی که اصفهان به خاطر داشتن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری متعدد یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران است و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول سال به این شهر سفر می کنند، هتل های متعدد و متنوعی دارد. اصفهان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری دارای جاذبههای متعددی است که زیارتگاه و آرامگاه های اصفهان جزو دیدنیترین اماکن این شهر به شمار میروند. چادگان اصفهان شهری دیدنی و مقصدی عالی برای روزهای گرم تابستان است. اگر در روزهای عید نوروز قصد عوضکردن سفارشتان را داشته باشید، احتمالا با قوانین سختگیرانهتری مواجه میشوید. اینطور به نظر میرسد که احتمالا این مکان برای استقرار بالاترین مقامهای دولتی در مرکز تکیه بوده است تا مراسم تعزیه را در محوطه میانی میدان تماشا کنند. شاه عباس اول، کوشکی درمیان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفههای چهار گوشه آن را در بر میگرفت. این بنا، آجرکاری و گچبری و آیینهکاری و منبتکاری چشمگیری داشته است (دبیرسیاقی، ص 484ـ 485؛ آصفزاده، همانجا).با شناخت این بنا و آنچه عبدیبیگ شیرازی (نویدی) در دوحةالازهار (ص 69ـ96) از نقاشیها (شامل تصاویر شیرین و فرهاد، شیرین و خسرو، مجالس بزم، چوگانبازی، یوسف و زلیخا) به شعر درآورده (نیز رجوع کنید به امیرغیاثوند، ص 39)، روشن میشود که این نقاشیها در چهلستونِ اول بوده است، نه در چهلستون دوم (عمارت کلاه فرنگی شاه طهماسب). بسیاری از کارشناسان نهادهای متولی همچون میراث فرهنگی دلیل تخریب خانهها و بافتهای ارزشمند تاریخی را ثبت ملی نشدن آنان عنوان میکنند دلیلی که باعث میشود مالکان این خانهها بهراحتی اقدام به تخریب آنان کرده و نهادهای متولی آنطور که باید نتوانند ازلحاظ قانونی مانع این اقدام شوند.

Pinterest Mecca kaaba, Sacred places, Masjid al haram این حمام تاریخی که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده نمونه تمام عیار احترام به فرهنگ هم نوع دوستی ایرانیان است. بناها و حمام های تاریخی مثل حمام قاضی اصفهان جزو ده ها حمام دیدنی در اصفهان هستند. موقعیت مکانی این بوتیک هتل موجب دسترسی راحت مهمانان به جاذبه ها و اماکن مهم شهر اصفهان مانند خانه تاریخی کیانپور، حمام علیقلی آقا، ایستگاه مترو شهدا، کاخ چهلستون و … اگر بهدنبال بریان (یکی از غذاهای معروف اصفهان) هستید، از چهارباغ که به خیابان طالقانی بپیچید همان ابتدای خیابان یک بنبست هست که بریانی «شاد» آنجاست. همچنین میتوانید انواع قهوههای گرم و سرد، نوشیدنیهای سرد، بستنی، شیک، کیک، هات چیپس پپرونی، پاستا، پنینی، سالاد و دیگر غذاهای خوشمزه این کافه را سفارش دهید. خلاصه هر چیزی که بخواهید را میتوانید در چهارباغ و مراکز خرید آن پیدا کنید. راحت خرید بروید. با خیال راحت زیباییهای شهر را تماشا کنید. خانه تاریخی مشروطیت اصفهان که یکی از باشکوهترین خانههای این شهر به شمار میرود، دارای دو شاهنشین در ضلع شمالی و جنوبی، دو حیاط اندرونی و بیرونی و ۱۲ اتاق بزرگ، اتاق هفت دری با تزییناتی همچون گچبریهای سنتی، منبت کاری، شیشههای رنگی و … برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال تجربه اقامت در خانه های تاریخی اصفهان هستند، اقامتگاه سنتی قصر منشی را پیشنهاد می کنیم. اگر میخواهید سفر اصفهان را به خاطرهای فراموش نشدنی تبدیل کنید، پیشنهاد میکنیم برای انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود، مقاله ” بهترین هتل اصفهان ” در وبلاگ اقامت ۲۴ را مطالعه نمایید. معماری سرخرنگ خانهها همراه پوشش سنتی مردم محلی، باعث شده است تا سالیانه ۴۰ هزار توریست، به اینجا سفر کنند؛ روستایی در قلب ایران و در دامنه کوه کرکس یعنی روستای «ابیانه».

این ماده به خاطر ویژگی های عایقی و استقامت بالا، عبور نکردن گرما و سرما از آن، نشت نکردن باران در پوشش های گنبدی و سقف های طاقی کاهگلی، ارزان بودن، آسان اندودن آن و … تاریخ ساخت آن، به سال ۱۶۳۰ میلادی و دوره صفوی باز می گردد. در هنگام بازدید از کلیسای گریگور می توانید نمازخانه ای تاریخی که از سال ۱۷۱۴ میلادی در کنار این کلیسا بنا شده است را نیز ببینید. عمارت هشت بهشت در عصر سلطان سلیمان صفوی بنا شد. تا به حال چیزی راجع به بهشت گمشده کاشان شنیده اید؟ در این مطلب می خواهیم شما را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان اصفهان یا همان بهشت گمشده اصفهان، آبشار پونه زار ببریم و با یکدیگر به برسی این جاذبه زیبا و خارق العاده که از دل کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد بیشتر آشنا شویم. The post بهشت گمشده کاشان کجاست؟ The post عصارخانه شاهی اصفهان، یکی از قدیمی ترین صنایع ایرانی فراموش شده! The post باغ بهادران اصفهان کجاست؟ شیخ بهایی حقآبههای اصفهان که از زمان ساسانی وجود داشته را به روز میکند. از دیگر خانه های تاریخی اصفهان که قدمت آن به زمان صفویه باز میگردد خانه شیخ الاسلام است. به گزارش همشهری آنلاین، ابیانه روستایی در بخش مرکزی شهرستان نطنز، از توابع استان اصفهان است. به گزارش همشهری آنلاین، فیلم «روزی روزگاری» با آن همه راهزن ریز و درشت را یادتان هست؟ آسیاب آبی اشکذر، یکی از بزرگترین آسیاب های ایران و متعلق به دوران صفویه است که سنگ های آن، با فشار آب قنات همت آباد قدرت می گرفتند. برای بررسی هرچه بهتر و کامل تر آن، خود به دیدن دو دخمه انتهای صفاییه واقع در جنوبی ترین نقطه شهر رفتم. در طرفین ایوان شمالى و شمال آن، چهل ستونهایى از قرن ششم هجرى موجود است که مخصوصاً چهل ستون شرقى آن تاقهاى متعدد با نقوش مختلف آجرى دارد و از قسمتهاى جالب این بناى عظیم تاریخى به شمار مىرود.

مسجد جامع قدیم در قرن ششم هجری قمری و به دستور گرشاسب از نوادگان علاء الدوله کالنجار ساخته شده بود و بنای اصلی مسجد کنونی از آثار سید رکن الدین محمد قاضی و مربوط به دوران حکومت آل مظفر در قرن هشتم و نهم هجری قمری است. یونسکو. بایگانیشده از اصلی در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲. ↑ «شهرداری اصفهان». بایگانیشده از اصلی در ۳۰ مارس ۲۰۱۶. این عمارت چشمنواز که در منطقه سنبلان شهر اصفهان واقع شده است، قدمتی مربوط به دوران صفویه دارد و از معماری مرسوم آن زمان با تالار اصلی و ایوان برخوردار است. شرفنامهٔ نظامی گنجوی از نیروی اندیشهٔ زنی در آتشگاه اصفهان حکایتها دارد. یکی از زیبا ترین قسمت های این ایوان حوض وسط آن می باشد که فواره ای زیبا در میان آن وجود دارد و منظره زیبایی خلق نموده است. در طبقه اول خانه تاریخی امینالتجار یک حوض زیبا با نمایی کاملا سنتی با سه فواره وجود دارد و در طبقه دوم تالارهای بسیار باشکوه برای مراسمات و میهمانیهای بزرگ ساخته شدهاند. جدای از سمت آفتاب بودن ساختمان، شیوه انتخاب محل قرارگیری پنجرهها و هواکشها بسیار فکر شده و طبق اصول ریاضیات هستند. باغ دولت آباد ۷۰/۰۰۰ متر مربع مساحت میباشد که در آن ساختمان، عمارت و انواع درختان موجود میباشد که تمامی اینها باعث جذابیت و زیبایی این باغ شده است. همین مسئله باعث شده است که مسجد جامع در طی سالیان عمر خود بارها مورد مرمت و بازسازی قرار بگیرد.

ساخت این مسجد در سال 841 به پایان رسید و از نظر زیبایی، اهمیت و اعتبار بعد از مسجد اجاره ماشین جهت سفر جامع قرار دارد. مسجد میر چخماق با کاشی های معرق و طاق های مقرنس اثری است که از نظر مرتبه زیبایی بعد از مسجد جامع قراردارد و به مسجد جامع نو نیز معروف است. در سال 724 قمری سید رکن الدین نظام الحسینی ساخت مسجد جامع فعلی را شروع کرد اما قبل از اتمام گنبد و ایوان آن فوت کرد و طبق وصیتش شرف الدین علی یزدی ساخت ایوان و گنبد نیمه کاره را به اتمام رساند. تاثیر معماری اسلامی اصفهان را روی وانک در گنبد آن می توان مشاهده کرد. در معماری این آرامگاه ظرافت و زیباییهای مختلفی را شاهد هستیم و از این میان میتوان به گنبد خیارهای آن اشاره کرد که در ایران نظیر ندارد. از تزئینات این بنای تاریخی، میتوان به قاب بندی های زیبای نمای خارجی بنا و همچنین نقاشی های تاریخی آن اشاره کرد. این پل با هزینه و بازبینی سردار معروف شاه عباس، الله وردى خان بنا شده است به همین دلیل به نام سازنده آن نیز خوانده مى شود. این خانه تاریخی متعلق به یکی از معروفترین تاجرین اصفهان به نام سید حبیب الله امین التجار اصفهانی بوده است. در سال ۱۶۲۱ میلادی، کلیسایی با نام هوانس مگردیچ مقدس در محله چهارسو اصفهان ساخته شد. در سده ۱۷ میلادی، در دوران حکومت صفویان در اصفهان، شخصی به نام آوتیک دیلانیان، کلیسایی با نام خودش در محله سنگ تراش های جلفا ساخت که در آن اثری از نقاشی های تاریخی و تزئینات مرسوم کلیساها نمی بینید. بعد از سربینه، با گذشتن از فضایی به نام میاندر به گرمخانه خواهید رسید. کاخ چهلستون در دوران صفویان و به دستور شاه عباس اول احداث شده است.

این مدرسه که در دوران اسکندر، بنای زندان بوده است؛ در طول تاریخ تغییر کاربری داده و اکنون نیز در آن غرفههایی برای فروش صنایعدستی در نظر گرفته شدهاند. امروزه این کلیسا، با نمای کاهگلی و تاریخی اش، نظر هر رهگذری را به خود جذب می کند. در گفتوگو با آنها از گویش شیرین و خوشآهنگشان لذت بردم. اگر شما قصد دارید در دیار نصف جهان با داشتن اقامتی رویایی لذت سفر و بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را دوچندان نمایید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید. مکانی که سوژه های ناب عکاسی می تواند تا سال های سال مروری بر خاطره لذت بخش بازدید از این مکان باشد. فصل مناسب برای بازدید از باغ گلهای کرمانشاه چه زمانی است؟ زمانی که نام کاشان به میان می آید خانه های تاریخی، آثار باستانی و باغ های گل محمدی و گلابگیری به ذهن افراد خطور می کند. آدرس: اصفهان، محور دولت خانه صفوی، ضلع شرقی میدان امام (نقش جهان)، محله قصر منشی، کوچه چهاردهم. زمین فرودگاه شهید صدوقی مختص به شرکت فرودگاه های کشور است که از غرب و جنوب غربی به جاده کنارگذر یزد، از شمال به ایستگاه راه آهن و شهر شاهدیه، از جنوب شرقی به جاده خضرآباد و از شرق به بلوار آزادگان منتهی می گردد. در سر در شرقی مسجد نیز کتیبههایی از کاشی معرق وجود دارد که عباراتی با خط ثلث محمد الحکیم بر آن دیده می شود. ایوان غربی/ صفه ی استاد : این ایوان به طول و عرض 50/10 متر با طاق گهوارهای، در جبهه ی غربی صحن واقع گردیده و از ساختههای دوره ی سلجوقی است که در دوره ی شاه سلطان حسین صفوی، داخل و خارج آن با کاشی کاری و مقرنسکاری تزیین شده است. شده است. اینترنت، صندوق امانات داخل اتاق، روم سرویس، سیستم تهویه مطبوع، جکوزی، باربری، لاندری و …

رستوران سنتی، پارکینگ، اینترنت رایگان، سیستم تهویه مطبوع، روم سرویس، کتابخانه، صندوق امانات، کافی شاپ، چایخانه سنتی و … است. حال و هوای سنتی این اقامتگاه و اتاق های دوست داشتنی آن در کنار بهترین و مدرن ترین امکانات و خدمات رفاهی مانند صندوق امانات داخل اتاق، سیستم تهویه مطبوع، رستوران سنتی، کافی شاپ، رستوران بام و … هتل بوتیک کاخ سرهنگ اصفهان دارای ۱۷ اتاق با طراحی سنتی جذاب است که از بهترین امکانات و خدمات رفاهی برخوردارند. از شما دعوت می کنیم تا با قسمت دوم معرفی کلیساهای تاریخی اصفهان در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید. پیش تر ها تمام فضای دیوارهای داخلی اش با نقاشی هایی خیره کننده پر شده بود که امروز تنها بخش هایی از آن را خواهید دید که از فرسایش روزگار، جان سالم به در برده است. کلیسای نرسس در مقایسه با دیگر کلیساهای این منطقه، بسیار ساده تر و محقر به نظر می رسد. این کلیسای بسیار کوچک بوده و بخشی از بنای کنونی وانک روی این کلیسا ساخته شده است. یکی دیگر از کلیساهای تاریخی منطقه جلفا، کلیسای نیکوغایوس است. تپه سیلک کاشان منطقه ای باستانی است که قدمت آن به هشت هزار سال قبل باز می گردد و به عنوان یکی از تمدن های کهن شناخته شده در جهان به شمار می رود. خبرآنلاین اصفهان- فاطمه کازرونی: بافت قدیمی اصفهان گرچه این روزها برای بازسازی و مقاوم سازی مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته است اما باید اذعان کنیم که این کهن کوچه بامها خود دنیایی زیبا از نادیدنیهای معماری و طراحی شهری است که حیف است در مسیر تمدن شهری و یا خیابان سازی خراب شود. سپنجا افتخار میکند که در کشوری با تمدن کهن، فرهنگی غنی و با مردمانی میهمان نواز، مکان های متفاوت بسیاری را برای اقامت به شما عزیزان معرفی می نماید.

در این زمان فضای شهر با بوی گل محمدی عطر آگین می شود. معماری یک مسجد به شدت از سنت های منطقه ای آن زمان و مکان که در آن ساخته شده است تاثیر می پذیرد. به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شایق، عصر امروز در جریان بازدید فرماندار، اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر و سرپرست و مسئولان شهرداری منطقه بافت تاریخی یدز اظهار داشت: بافت تاریخی یزد دارای ریشه سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر دارای برخی مشکلات جدی است. فضای داخلی کلیسا معماری ساده با گچ کاری های هندسی دارد. این خانه با اتاقهای منقش، شاه نشین و فضاهای داخلی دلنشین در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بوتیک هتل قصر منشی پس از ثبت در فهرست آثار ملی ایران مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در سال ۱۳۹۴ به عنوان یک بوتیک هتل شروع به کار کرد. این آب انبار تا حدود ۴۰ سال پیش مورد استفاده عموم قرار داشته است. هر طبقه از عمارت تزیینات مخصوصی داشته و ردپای هنر ایرانی از گچ کاریها و نقاشیها در آن مشهود است. این عمارت تاریخی که در محله قدیمی پاقلعه اصفهان قرار دارد متعلق به دوران زندیه میباشد و در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار شخصی به نام میرزا احمد ملاباشی که منجم شاه بود این خانه را خریداری نمود و در این خانه به انجام امور علمی، مذهبی و فرهنگی میپرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد