گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

ریاضی چیست؟


ریاضیات به طور کلی به عنوان مطالعه ساختار، تغییر و قوانین فضا تعریف می شود. به طور غیر رسمی، مطالعه اعداد و اشکال است.تعریف ریاضیات با گسترش دامنه ریاضیات و تفکر ریاضی تغییر کرده است.

ریاضیات زبان مخصوص به خود را دارد که به جای کلمات و علائم نگارشی از اعداد و نمادها استفاده می کند. از دیدگاه یک متفکر، این مطالعه بدیهیات ساختارهای تعریف شده فردی با استفاده از منطق و نمادسازی ریاضی است.

اولین اعداد ثبت شده خطوطی بودند که روی چوب کشیده می شدند، به اصطلاح خطوط چوبی، این خطوط در گروه های کوچک دو یا پنج نفره کشیده می شدند. در نهایت به این گروه ها نمادهای ویژه (5، 2 و ...) اختصاص یافت. ) و یک ماشین حساب ایجاد کرد.

ریاضیدانان نمادهای خاص را جایگزین کلماتی مانند جمع و برابری کردند و برای بیان مفاهیم جدید کلمات خاصی اختراع کردند.

گاهی علم اعداد نامیده می شود; گاهی علم فضایی، گاهی علم کمی; گاهی اوقات ارزش های مرتبط و منفصل را علم می نامند. ما ریاضی هستیم، حسابی هندسه، جبر و اقدامات متقابل مورد بحث قرار می گیرد. هرکدام. .

ساختارهای خاصی که در ریاضیات مورد بررسی قرار می‌گیرند، اغلب منشأ خود را در علوم طبیعی و فیزیک به طور کلی دارند، اما از آنجا که ریاضیات می‌تواند کلیات یکپارچه‌کننده برای زیرشاخه‌های متعدد ارائه دهد، ریاضیات ساختارهای علی را که کاملاً ریاضی هستند بررسی می‌کند. - زمینه ها یا ابزارهای مفید برای محاسبات عمومی. در نهایت، بسیاری از ریاضیدانان، ریاضیات را به عنوان هنری برای پیشرفت علم، صرف نظر از تجربی یا کاربردی بودن، به دلایل کاملاً علمی بسته به مطالبی که مطالعه می کنند، می بینند.

حساب علم اعداد است. کلمه انگلیسی count از کلمه یونانی به معنی عدد گرفته شده است.

در آغاز شهرنشینی، انسان گوسفندان، گاوها و سایر حیوانات خود را با انگشتانش می شمرد. در واقع عددی که برای شمارش اعداد 0 تا 9 استفاده می شود از کلمه لاتین انگشت گرفته شده است.

بعدها، انسان با ایجاد علامت روی چوب یا درخت، اشیاء را می شمرد. اما این روش خیلی زود جای خود را به استفاده از نمادها برای هر عدد داد.

هندسه مطالعه انواع اشکال و خواص آنهاست. همچنین مطالعه روابط بین اشکال، زوایا و فواصل است. |

آیا این علم در چند جمله قابل ارائه است؟ بدون شک ورود به علوم پایه به ویژه ریاضیات که یکی از همه علوم است، کار بسیار دشواری است. زیرا این علم از یک سو ذهنی و انتزاعی و از سوی دیگر عملی است و بنابراین تعریف باید کلی باشد تا همه ابعاد دانش ریاضی را در برگیرد.

"علم ریاضی ثبت رسمی پدیده های طبیعی است که در گیاهان و سایر موجودات می بینیم. علم ریاضی این پدیده ها را سازماندهی و سازماندهی می کند و همچنین آنها را بهبود می بخشد."

ریاضیات علم نظم است و موضوع آن جستجو، توصیف و درک نظم در موقعیت های به ظاهر پیچیده است و ابزار اصلی این علم مفاهیمی است که به ما اجازه می دهد تا این توالی را توصیف کنیم.

دکتر دیبایی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت معلم تهران نیز در مقدمه این علم می گوید:

«علم ریاضی مشروعیت بخشیدن به اعمال طبیعی است که در گیاهان و سایر حیوانات می بینیم. علم ریاضی این اعمال و توسعه را طبقه بندی و مشروعیت می بخشد.

استاد ریاضیات دکتر ریاضیدان نیز در مقدمه این علم می گوید: ریاضیات علمی است که علوم دیگر را الگوبرداری می کند». یعنی زبان رایج سایر نظریه های علمی، علم ریاضی است و علم امروز اگر نتوان آن را با زبان ریاضی بیان کرد، علم نیست.

برخلاف تصور برخی افراد، ریاضیات مجموعه‌ای از فرمول‌ها و قواعد نیست که بتوان آن را در همه جا و همیشه به کار برد، بلکه ریاضیات به معنای درک یک مسئله و تفکر صحیح برای رسیدن به پاسخ است. صبور و پیگیر باشید. ساعت ها به مسائل ریاضی فکر کنید و در نهایت آنچه را که برای حل آنها با ابتکار و خلاقیت نیاز دارید پیدا کنید.

مقدمه ای بر گرایش های ریاضی:

ریاضیات یک علم کهن است و یکی از هوشمندانه ترین و در عین حال علمی ترین تلاش های بشر از بدو پیدایش بوده است. یعنی از سال 1800 قبل از میلاد، زمانی که بابلی ها در مورد سیستم اعداد تحقیق کردند، ریاضیات به عنوان ابزاری روزانه برای نقشه برداری، سفر و ساختن ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار گرفت.

امروز هم همین‌طور است و شاید به همین دلیل است که در رشته ریاضی با دو گزینه مواجه هستیم: ریاضی محض و ریاضی، اما آیا می‌توان این دو مقدار را کاملاً از یکدیگر جدا کرد؟ فقط یک فعالیت ذهنی است و هیچ و استفاده نمی کند و علاوه بر استفاده از ریاضیات به بررسی نحوه استفاده از ریاضیات در زمینه های مختلف علم و فناوری و به نظر یک دانشمند برجسته می پردازد. هارولد هاردی، ریاضیدان انگلیسی، فقط برای زیبایی باید خوانده شود. از ریاضیات (ریاضی محض) و این علم ارزش علمی ندارد؟

باید گفت که امروزه چنین دیدگاهی پذیرفته نیست، اما ملموس ترین شاخه های ریاضیات مانند هندسه، نظریه اعداد و منطق نیز از ارزش علمی بالایی برخوردارند، به طوری که ریاضیات را نمی توان به دو قسمت تقسیم کرد. دو گرایش ناب و کاربردی.

ویژگی ها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در ریاضیات:

ریاضیدانان کاشفانی هستند که جرات نمی دانند. او عاشقی است که با عشق فراوان پا به وادی ناشناخته می گذارد و با تلاشی تحسین برانگیز و به کمک ابزار رهایی خود تاریکی راه را روشن می کند و راه را برای دیگران هموار می کند. به همین دلیل، ریاضیدانان ابتدا باید شهامت قدم گذاشتن در وادی ناشناخته ها را داشته باشند. همین طور مشکل دانش ریاضی را با حوصله، ابتکار و خلاقیت حل کند.

ریاضیات و زندگی

علم لقمه ای از سفره طبیعت می گیرد. و ریاضیات بر اساس ضرورت و تجربه. ریاضیات بازتاب دنیای واقعی در ذهن ماست. به عقیده برخی، ریاضیات زیباترین زبانی است که طبیعت و روابط بین رویدادهای طبیعی را توصیف می کند.

سیلوسترو می گوید: ریاضیات مطالعه شباهت ها در تفاوت ها و تفاوت ها در شباهت ها است.

دلیل اصلی موفقیت ریاضیدانان در علم آفرینی، سخت گیری، نابخشودن اشتباهات کوچک است که دانشی بسیار زیبا و عمیق بشری به شمار می رود. منطق و هنجارهای آنها؛ جدیت خلاقیت، قوی با تفکر انتها به انتها. برای شکستن همه جاه طلبی ها و شجاعت ها. ما می توانیم تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم ریاضیات را در هر بخشی از زندگی که با کنجکاوی و توجه نگاه کنیم، ببینیم. به عنوان مثال، دانشمندان اخیراً این مشکل را کشف کردند: "یکی از حشراتی که در برگ درختان لانه می کند، نحوه عملکرد آن بر اساس یک فرمول پیچیده ریاضی است."

در سطح عمومی ریاضی راه های زیادی برای باز کردن ذهن خود داریم که یکی از مهم ترین آنها مطالعه ریاضیات از جمله ریاضیات است.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد خانواده‌هایی که حداقل یکی از شرکای آن‌ها ریاضیات خوانده است، نسبت به سایر خانواده‌ها احتمال طلاق بسیار کمتری دارند.

زیبایی ریاضیات کجاست؟

در واقع کل رشته ریاضی پر از زیبایی و هنر است. زیبایی ریاضیات را می توان در نحوه بیان موضوع، نحوه نگارش و ارائه آن در استدلال های منطقی، در رابطه با زندگی و واقعیت، در داستان پیدایش و توسعه آن و در موضوع مشاهده کرد. خود . فقط ریاضی یکی از راه های شناخت زیبایی ریاضیات (مخصوصاً هندسه) این است که بدانیم چگونه پیشرفت و توسعه می یابد. یکی دیگر از جنبه های زیبایی ریاضیات این است که با تجرید کامل خود، بر همه دانش ها حاکم است و علاوه بر قوانین خود، به عنوان ابزار قدرتمندی برای دانش طبیعی و اجتماعی عمل می کند که انسان آن را تیز، پیشبرد، تفسیر و خدمت می کند. آنها

هسته اصلی ریاضی در همه دروس علمی، چه اقتصاد و چه نجوم، شناخت ساختار ریاضی است، بد نیست سخنرانی استاد فضل الله رضا در مورد ریاضیات جدید را بخوانید.

در ریاضیات مدرن، برخلاف ریاضیات قرون گذشته، زیبایی کم و بیش با اندازه تخیل و بسط پرش هنگام ارائه قضیه فیثاغورث به محقق اسلامی، مربع طول سنجیده می شود. وتر یک مثلث قائم الزاویه برابر است با مجموع مجذورات طول آن دو ضلع دیگر وجود دارد.

معلوم است که او چنان مسحور زیبایی این واقعیت جهانی شده بود که دستور داد شکل مثلثی را روی بازویش حک کنند.

AA + Ba = چیزی

این نظریه در قرن بیستم از گوشه باریک مثلث، مانند شعر نابی که سخنوران بزرگ ایران در قرن‌ها پیش خلق کرده‌اند، پدیدار شد و به حوزه‌ای بسیار وسیع‌تر و مشترک علم و صنعت تعمیم یافت. تعمیم این قضیه، قضیه فضاهای هیلبرت است که به نام ریاضیدان بزرگ آلمانی نامگذاری شده است. در قرن نوزدهم معرفی شد تا بتوان برای هر X در فضای هیلبرت نوشت و تصاویر را در امتداد محور اصلی نوشت.

X=x k e k =( x,e)e k

=

اگرچه تعیین معیارها از منظر زیبایی شناختی دشوار است، اما از نظر بحث در خلاصه ها، می توان گفت که زیبایی این موقعیت گسترده از زیبایی موقعیت محدود فیثاغورث بیشتر است. . به فضایی با ابعاد بی نهایت فرمی داده می شود که دیگر تصویر ساده ای در ذهن ما نیست و روی پیراهن هیچکس چاپ نمی شود.

در دنیای انتزاعی مبنایی برای دانش واقعی و هنر ناب وجود دارد، لمس و برخورد با احساسات گاهی ممکن و ممکن است، اما همیشه لازم نیست. نقشه برداران مثلث و خط کش و دوربین را برای توصیف باغ و خانه تعریف می کنند اما در مناطق 1000 بعدی دیگر از این خطوط و دوربین ها استفاده نمی شود.

مرجع مقاله: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-riazi/hesaban-11/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد