گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

قطعات کارتریج‌ لیزری و کارتریج‌ جوهرافشان

قطعات لیزری و کارتریج جوهر

دانستن اجزای تشکیل دهنده یک کارتریج به تجهیزات چاپگر شما کمک می کند بهتر و راحت تر کار کنند. لذا در این مقاله به ارائه و ارائه اطلاعات لازم می پردازیم. با ما بمان.

اجزای اصلی کارتریج لیزری

کارتریج لیزری با تونر



کارتریج لیزری بخشی از چاپگر لیزری است که وظیفه ایجاد تصویر روی کاغذ را بر عهده دارد. این قطعه به جای جوهر مایع حاوی مخلوط خشکی از پودر تونر است که از طریق بار الکتریکی و حرارت به کاغذ می‌چسبد. کارتریج های لیزری در چهار رنگ مختلف موجود هستند: مشکی، فیروزه ای، سرخابی (قرمز/صورتی) و زرد. در ادامه به بررسی اجزای آنها می پردازیم:


طبل

درام یک استوانه آلومینیومی با بار الکتریکی است که توسط یک پوشش حساس به نور احاطه شده است. عملکرد اصلی درام جذب ذرات پودر تونر با انتقال آنها به کاغذ با ایجاد خواص الکترواستاتیکی است. به طوری که وقتی دستور چاپ داده می شود، درام بار الکترواستاتیکی دریافت می کند و تصویر روی سطح آن توسط لیزر اسکن می شود. پس از اسکن تصویر، درام می چرخد ​​تا تونر را جذب کند و تصویر را به کاغذ منتقل کند.

کارتریج تونر لیزری بارابان

کارتریج

کارتریج تونر ظرفی است که حاوی ذرات پودر تونر است. پودر تونر از رزین پلاستیکی متصل به ذرات آهن ساخته شده است. در طی فرآیند چاپ لیزری، این پودرها با بار مثبت خود به درام جذب می شوند. سپس به کمک تیغه دکتر به طور یکنواخت روی کاغذ پخش می شوند و تصویر ایجاد شده روی درام روی کاغذ چاپ می شود. می توان گفت که کل این فرآیند حول محور بارهای الکتریکی و تأثیر تغییرات آنها بر ذرات تونر می چرخد ​​که بسیار مستعد این بارها هستند و در آنها حرکت می کنند.


کارتریج تونر

تیغه دکتر

دکتر بلید مقدار تونر عرضه شده به اجزای دیگر را تعیین می کند و آن را به طور مساوی روی کاغذ توزیع می کند. تونر همچنین نقش بسیار مهمی در اطمینان از خوانا بودن چاپ در هنگام بارگذاری دارد. در کارتریج های رنگی معمولاً این قسمت با همکاری غلتک توسعه تونر را برای چاپ آماده می کند. حتی برای کاست های سیاه و سفید، Dr. با استفاده از رول آشکار تیغه به طور معمول به شارژ دقیق تر.

این قطعه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیرا اگر این تیغه زنگ زده شود، نه تنها از بارگیری مناسب تونر جلوگیری می کند، بلکه به کارتریج نیز آسیب می رساند.


یک اهنربا

آهنربا یک میله استوانه ای با خواص مغناطیسی است. این قطعه بین کارتریج تونر و درام قرار دارد و وظیفه اصلی آن ایجاد و جذب بار الکتریکی در تونر است. پودر تونر تحت تأثیر بارهای الکتریکی بین آهنربا و درام به سمت درام حرکت می کند. آسیب دیدن این قسمت باعث ایجاد لکه های سیاه روی نسخه چاپ شده و محو شدن آن می شود.


گرفتن

واحد فیوزر

واحد فیوزینگ از دو غلتک تشکیل شده است. غلتک بالایی فیوزر توسط یک لامپ با دمای کنترل شده گرم می شود که لایه پلاستیکی نازک تونر را گرم می کند و جوهر را از طریق غلطک ها روی کاغذ منتقل می کند. این رول به راحتی تمیز می شود زیرا با یک لایه سیلیکونی نچسب پوشانده شده است.

غلتک پایینی نیازی به داغ بودن ندارد و دوست دارد از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شود که کاغذ را نگه می دارد و به آن کمک می کند تا با خیال راحت و روان از بین غلتک ها عبور کند.


فوم غلتک

با افزایش تماس بین کاغذ و درام، فوم غلتک تونر را به کاغذ منتقل می کند. همچنین آلودگی و زباله های باقی مانده روی درام را پس از چاپ به طور کامل پاک می کند. فوم غلتک یک قطعه استوانه ای شکل است که در پایین درام قرار می گیرد. آسیب دیدن این قطعه باعث ایجاد اختلال اساسی در فرآیند چاپ می شود. لطفا توجه داشته باشید که فوم غلتک بسته به عملکرد آن باید تعویض شود.


فوم غلتک

تیغه (تمیز کردن تیغه)

تیغه یک تیغه تمیز کننده است و به عنوان یک غلتک فوم عمل می کند. بعد از مراحل چاپ است. این درام را از هر گونه زباله باقی مانده پاک می کند. توجه داشته باشید که باقیمانده تونر روی فوم غلتک با یک تیغه پاک می شود.

اب

درام شاتر

پوشش درام یک قطعه پلاستیکی است که درام را احاطه کرده و در هنگام نصب از آن در برابر نور محافظت می کند.


نوار انتقال

تسمه انتقال وظیفه انتقال کاغذ به داخل چاپگر را بر عهده دارد. به طوری که تونر پس از عبور از روی درام می تواند تصویر یا متن مورد نظر را روی کاغذ حک کند. برخی از چاپگرهای کوچکتر تسمه انتقال ندارند و در عوض دارای غلتک هایی هستند که به عنوان تسمه عمل می کنند. مهمترین نشانه خرابی نوار انتقال، گیر کردن مداوم کاغذ در چاپگر است.

سطل زباله تونر

سطل زباله تونر باقی مانده از چاپ را جمع آوری می کند. این قطعه به مرور زمان پر می شود و بنابراین باید تعویض شود. در غیر این صورت، چاپگر از کار می افتد یا کیفیت چاپ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


تراشه الکترونیکی

یک تراشه الکترونیکی در کارتریج تونر قرار می گیرد و مغز آن را فعال می کند. دستورالعمل های انتقال به کارتریج مانند انتقال پودر تونر به کاغذ و تخمین میزان باقیمانده تونر توسط این تراشه اعلام می شود. تعداد کپی های ساخته شده در این چیپست ثبت می شود، زمانی که به تعداد مشخصی رسید، این تراشه جایگزین می شود. منبع تغذیه معیوب یک پیغام خطا را روی صفحه چاپگر نشان می دهد.


اجزای اصلی کارتریج جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان در بین کاربران چاپگر بسیار محبوب هستند. زیرا چاپ رنگی با کیفیت بالایی را ارائه می دهند. فرآیند چاپ با این چاپگرها بسیار ساده و قابل درک است. در واقع کارتریج های جوهر افشان مخازن جوهر هستند که به یک سری نازل های کوچک به نام هد چاپ متصل می شوند که هدف آنها ایجاد نقاط بسیار کوچک جوهر است.

می توان از نازل برای چاپ متن در یک رنگ خاص مانند سیاه استفاده کرد. رنگ‌های موجود در کارتریج‌های جوهر نیز می‌توانند برای ایجاد یک تصویر رنگی ترکیب شوند. کارتریج های جوهر افشان از دو بخش اصلی تشکیل شده اند:

جنس کارتریج جوهر

بدن به عنوان ظرفی برای جوهر عمل می کند. بسته به مدل چاپگر، کارتریج های رنگی و مشکی را می توان به صورت جداگانه یا با هم در یک بدنه نصب کرد.




سر کارتریج جوهر افشان

قسمت سر به عنوان هسته یک چاپگر جوهر افشان عمل می کند و جوهر را به کاغذ منتقل می کند. هدهای چاپ کارتریج جوهر از چهار قسمت زیر تشکیل شده است:

1- صفحه نازل: قسمتی که در هنگام چاپ جوهر از کارتریج خارج می شود.

2- Cover Plate: نازل ها را در صورت عدم استفاده می پوشاند و محافظت می کند.

3- محفظه مرکب مشترک: جوهر قبل از چاپ رسوب می کند.

4- بستر پیزوالکتریک (در چاپگرهای پیزوالکتریک): حاوی کریستال پیزوالکتریک است. لرزش کریستال در بدنه کارتریج باعث می شود جوهر از نازل ها خارج شود. این فرآیند در فواصل منظم و کاهشی اتفاق می افتد.

5- صفحه مقاومت فلزی (در چاپگر حرارتی): این قسمت توسط جریان ضعیفی گرم می شود که جوهر را گرم کرده و باعث پخش شدن جوهر روی کاغذ می شود.


اخرین حرف

دانستن اجزای کارتریج های لیزر و جوهر برای حفظ بهترین عملکرد چاپگر شما ضروری است. زیرا اگر سند طرح چاپ شده بی کیفیت باشد، صفحه در چاپگر گیر کرده باشد یا با پیغام خطای چاپگر مواجه شوید، وضعیت را بهتر درک خواهید کرد. فراموش نکنید که برای انتخاب با کیفیت ترین کارتریج های موجود در بازار و رفع مشکلاتی که چاپگرهای خود با آن مواجه هستند می توانید از مشاوره همکاران ما استفاده کنید.

مشاهده ادامه:https://avafarhang.com/laser-cartridge-and-inkjet-parts/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد