گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو بهترین غذاها برای جلوگیری از ریزش مو
مو یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری افراد است که هر فردی را زیبا می کند، بنابراین بسیار مهم است، بنابراین همه به دنبال راه های دیگری برای حفظ سلامت و آراستگی آنها هستند.
گاهی اوقات موها آسیب می بینند و شروع به ریزش می کنند. علل ریزش مو بسیار زیاد است از جمله فشار روحی و جسمی، استرس، بارداری و زایمان، تغییرات هورمونی، مصرف داروها و قرص های شیمیایی، وراثت، کیست تخمدان، کم کاری تیروئید و رژیم غذایی نامناسب.
رژیم غذایی:
از بین تمام مواردی که در ریزش مو ذکر شد، رژیم غذایی بسیار مهم است زیرا رژیم غذایی نامناسب باعث می شود بدن شما تمام مواد معدنی و مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند و بدن دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی و قطعا این کمبود شود. باعث ریزش مو می شود
اما کدام رژیم غذایی مناسب است؟
اگر به دنبال یک رژیم غذایی مناسب و بدون عوارضی مانند ریزش مو هستید، بهتر است به این نکات توجه کنید.
سیلیکون:
غذاهای مخصوص باید حاوی سیلیس باشد. شما می توانید سیلیکون را در لایه های بیرونی سیب زمینی، فلفل سبز، فلفل قرمز و خیار پیدا کنید.
سایر غذاهای حاوی سیلیس:
غلات، جوانه لوبیا، دانه های کامل و همچنین غلاتی که با پوست خورده می شوند حاوی دی اکسید سیلیکون هستند و برای جلوگیری از ریزش مو مناسب هستند.
ویتامین سی
ویتامین C نیز یکی از موادی است که باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. این ویتامین معمولا جذب آهن را در بدن افزایش می دهد و همچنین در تسهیل خون رسانی به بافت مو و ترشح پیاز مو نقش دارد که از ریزش مو جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید : چگونه از خشکی لب جلوگیری کنیم؟
ویتامین E
یکی دیگر از ویتامین های مهم برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو در رژیم غذایی ویتامین E است. مغزها، دانه ها و روغن زیتون سرشار از این نوع ویتامین هستند.
ویتامین A
اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین A است، بهتر است از غذاهای حاوی این نوع ویتامین استفاده کنید.
ویتامین B
سعی کنید ویتامین های گروه B را در رژیم غذایی خود بگنجانید. علت اصلی ریزش مو کمبود این ویتامین ها است که ویتامین B6 و بیوتین، اینوزینول و اسید فولیک از مهمترین آنها هستند.
غذاهایی مانند لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، سویا، مخمر، آجیل، دانه ها و تخم مرغ سرشار از ویتامین B هستند.
معدنی:
مواد معدنی را در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا، ماست کم چرب، قارچ، تخمه آفتابگردان و بادام پیدا کنید.
بهترین غذایی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید!!
اگر به دنبال رژیم غذایی مناسبی هستید که باعث ریزش مو نشود، بهتر است این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود فراموش نکنید.
اسفناج:
اسفناج سرشار از آهن است و به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. اسفناج همچنین حاوی امگا 3، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که به درخشندگی مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.
دانه آفتابگردان
سرشار از ویتامین B است که گردش خون را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
چغندر:
چغندر حاوی نیترات است و پس از جذب در بدن، مواد شیمیایی تولید می کند و گردش خون را بهبود می بخشد که خون رسانی بهتر به فولیکول های مو را تضمین می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید : پاکسازی پوست با گیاهان دارویی
پولو:
امگا 6 یا اسیدهای چرب غیر اشباع که به تحریک رشد مو کمک می کند و موها را پرپشت و سالم می کند. پس مرغ را در برنامه غذایی خود فراموش نکنید.
I-فلفل قرمز:
فلفل قرمز حاوی ویتامین C است و از ریزش مو جلوگیری می کند. ما همیشه به اشتباه فکر می کنیم که پرتقال بهترین منبع ویتامین C است، اما اگر فقط نیمی از فلفل قرمز حاوی 158٪ ویتامین C باشد، برای موهای شما عالی است.
ovo:
در تخم‌مرغ نوعی ویتامین به نام بیوتین وجود دارد که باعث رشد بهتر موها می‌شود و می‌توانید از تخم‌مرغ برای علامت‌گذاری دو نقطه با فلش، یعنی جلوگیری از ریزش مو و ناخن‌ها استفاده کنید.
عدس ماسور:
عدس سرشار از پروتئین، آهن، روی، بیوتین و اسید فولیک است که باعث بهبود گردش خون و تشکیل سلول در بدن شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
گوشت گاو:
آهن یک ماده معدنی ضروری است که برای رشد مو بسیار مهم و ضروری است. شما می توانید آهن را از عدس، اسفناج و ماکارونی دریافت کنید، اما بدن شما می تواند سه برابر بیشتر آهن را از منابع حیوانی جذب کند، بنابراین گوشت گاو را از رژیم غذایی خود حذف نکنید.
گوشت سفید:
اگر با رژیم غذایی خود نگران ریزش مو هستید، مصرف ماهی و مرغ سرشار از پروتئین را هر هفته فراموش نکنید.
شروع
شما می توانید ویتامین E را در جو دوسر پیدا کنید که یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب نور خورشید به سلول های پوست سر جلوگیری می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.
همچنین بخوانید: بازار کار پاکسازی پوست (درآمد پاکسازی پوست و شغل مراقبت از پوست)
مغز:
گردو، بادام، پسته و ... آجیل حاوی روغن است و میزان الاستین مو را افزایش می دهد.
هویج:
هویج حاوی ویتامین A است، اما اشتباه نکنید، هویج نه تنها برای چشم مفید است، بلکه موهای شما را براق و مرطوب می کند.
سیب زمینیها:
اگر موهای شما نازک و خشک است، بهتر است آلوهای غنی از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد