گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

گرین مگ

گرین مگ، مجله ای برای ایرانیان

دزدگیر دوربین خانگی چیست؟


فصل تابستان به سرعت نزدیک می شود و بازار توریستی دوباره داغ می شود. خیلی ها در این فصل به سفر می روند و خانه را خالی می گذارند. در چنین مواقعی احتمال سرقت از منزل بسیار افزایش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این امر نصب دزدگیر دوربین است. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که دزدگیر دوربین خانگی چیست؟ شرکت مرکزی آژیر را تا انتها دنبال کنید.

سیگنال چیست؟

دزدگیرمنزل یا به انگلیسی دزدگیر یک وسیله امنیتی است که از حسگرهای حرکتی استفاده می کند تا در صورت نفوذ فردی غریبه به خانه شما به شما هشدار دهد. قبل از فعال کردن آلارم، اطلاعات مورد نیاز را در دستگاه وارد کنید. پس از فعال شدن این محصول در صورت نفوذ با آژیر، تلفن، دزدگیر و ... به شما اطلاع می دهد.


با نصب دزدگیر دوربین از سرقت جلوگیری کنید

با گذشت زمان، سارقان راه های زیادی برای شناسایی و سرقت از خانه ها اختراع کردند. همچنین صاحبان خانه از راه های زیادی برای جلوگیری از سرقت اموال خود استفاده می کنند. برخی از آنها یک دربان یا نگهبان استخدام می کنند و برخی دیگر به دنبال سگ نگهبان می روند. گروهی دیگر از قفل های چندزبانه و درب های ضد سرقت استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که تمام این روش ها هزینه های زیادی را به صاحبان خانه تحمیل می کند و در بیشتر موارد از خانه شما محافظت نمی کند.

به همین دلیل دزدگیرهای مجهز به دوربین و سنسور وارد بازار شده است. این نوع دزدگیرها به صورت 24 ساعته نظارت دارند و امنیت آن را تضمین می کنند. این سنسور دزدگیر علاوه بر دوربین به هر حرکتی در محیط خانه حساس است و در صورت وجود حرکت به شما اطلاع می دهد. با پیشرفت دانش و تکنولوژی هر روز مدل های جدیدی از دزدگیر وارد بازار می شود و پاسخ به این سوال که کدام دزدگیر برای منزل مناسب است. آن را دشوار کند

دزدگیر دوربین چیست؟

دزدگیر با دوربین می تواند نقش نگهبان و نگهبان را ایفا کند. در این محصول دزدگیر و دوربین در یک بسته بندی هستند و نیازی به خرید جداگانه ندارید. جالب است بدانید دوربین مدار بسته این دستگاه با اینکه کوچک است اما می تواند عکس های خوبی بگیرد. اکثر مدل های این دزدگیر شامل سنسور موتور است که به کمک سیم کارت یا پنل مرکزی کار می کند. اگر دزدان وارد خانه شما شوند، زنگ دوربین از طریق پیامک، تماس تلفنی یا آژیر شما را از حضور آنها مطلع می کند.

دزدگیر و دوربین مداربسته؟

در گذشته ابزارهای کمی برای شناسایی سارقان وجود داشت. اما با گذشت زمان دوربین های مدار بسته برای رفع این مشکل روانه بازار شدند. اگر بین دو روش دوربین امنیتی و دزدگیر با دوربین گیر کرده اید، باید به این نکته توجه کنید که تنها وظیفه دوربین امنیتی ارسال تصاویر است. این دستگاه هیچ کاری نمی تواند برای مقابله با سارقان انجام دهد. درست است که این دوربین ها برای شناسایی سارقان بسیار مفید هستند اما توانایی جلوگیری از سرقت را ندارند.

اکنون که با نقاط ضعف دوربین های مدار بسته آشنا شدید، اهمیت نصب دزدگیر را نیز درک کرده اید. از سوی دیگر، این محصولات برای افزایش دقت و نظارت بر خانه های بیشتر به دوربین مدار بسته نیز نیاز دارند. در نتیجه، به نظر می رسد که خرید دزدگیر دوربین بهترین گزینه برای محافظت از خانه شما باشد. این دستگاه به تنهایی به عنوان دوربین مدار بسته و دزدگیر عمل می کند. با توجه به اندازه کوچک آن، می توان از آن در هر جایی از خانه استفاده کرد و کیفیت عالی تصاویر آن به معنای عدم نیاز به دوربین است.

مزایای آلارم دوربین

حسگرهای حرکتی دوربین سارق می توانند حرکت افراد را تشخیص داده و موقعیت های خطرناک و اولین حرکت ناشناخته را تشخیص دهند. ساعت های زنگ دار دوربین دار مجهز به تجهیزات مانیتورینگ صدا هستند و با نصب این زنگ هشدار در گوشه و کنار خانه صداهای کوچکی با وضوح بسیار بالا شنیده می شود. مهم ترین نکته در نصب دزدگیر دوربین، نصب آن ها در قسمتی از خانه یا اتاق است که در نقطه کور نباشد. اگر آلارم در نقطه کور باشد، دوربین قادر به ضبط و ارسال تصاویر لازم نخواهد بود. دزدگیر دوربین باید ویژگی های قابل اعتمادی داشته باشد. بنابراین باید با بهترین نوع دستگاه ضد سرقت آشنا شوید تا انتخابی درست و مطمئن داشته باشید.

سارقان دوربین دار بسیار محبوب و پرفروش هستند زیرا مجهز به سنسور حرکت هستند. دوربین باکیفیت این محصول تمامی فیلم ها و عکس های ضبط شده را روی کارت حافظه ذخیره می کند تا در هر زمان که نیاز داشتید بتوانید از آن ها استفاده کنید. بد نیست بدانید که فیلم ها و عکس های این دستگاه با فرمت های AVI و JPEG ذخیره می شوند تا بر روی هر دستگاهی قابل پخش باشند.

انواع سیستم های ضد سرقت از نظر عملکرد

در قسمت های قبل به وجود انواع دزدگیر و سیستم های ضد سرقت اشاره کردیم که در ادامه این مطلب قصد داریم آن ها را به شما معرفی کنیم. این سیستم های ضد سرقت از نظر روش کار با یکدیگر تفاوت دارند.

سیستم اطلاع رسانی سرقت از راه دور

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، فعال سازی و غیرفعال سازی این سیستم از راه دور انجام می شود. مردم اغلب از دزدگیر برای منازل و منازل استفاده می کنند. لازم به ذکر است که ریموت کنترل سرقت از طریق تلفن همراه یا خط زمینی قابل فعال یا غیرفعال می باشد.

سیستم دزدگیر با کیبورد

سیستم های دزدگیر دزدگیر صفحه کلیدی با سیستم های دزدگیر کنترل از راه دور تفاوت دارند زیرا عملکرد کنترل از راه دور ندارند. کاربران می توانند با استفاده از صفحه کلید این دستگاه، سیستم ضد سرقت را فعال یا غیرفعال کنند. خوشبختانه، این صفحه کلید می تواند در سراسر ساختمان متصل شود. این دستگاه معمولا در ساختمان های بزرگ و حساس استفاده می شود. سیستم دزدگیر صفحه کلید را می توان از طریق تلفن همراه یا تلفن ثابت فعال یا غیرفعال کرد.

ویژگی های پیشرفته سیستم ضد سرقت

هر سیستم دزدگیر یا ضد سرقت از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر یک از این قسمت ها قابلیت حفاظتی این سیستم ضد سرقت را افزایش می دهد. در ادامه تعدادی از این ویژگی ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین لوازم خانگی را برای خود انتخاب کنید.

سنسور آشکارساز

سنسور یا آشکارساز یکی از بخش های اصلی سیستم ضد سرقت است. وظیفه این سنسورها تشخیص کوچکترین تغییرات در محیط است. این سنسورها در یک مدار به یکدیگر متصل می شوند. از مهارت های کارآگاه می توان به باز و بسته شدن قفل ها اشاره کرد. توجه به این نکته ضروری است که برای امنیت بیشتر، اکثر اوقات سنسورها را قفل می کنیم و در صورت لزوم قفل آن ها را باز می کنیم.

آژیر یا زنگ هشدار

گاهی اوقات دزدها موفق می شوند وارد خانه شوند این در حالی است که سیستم ضد سرقت با کمک زنگ صوتی به افراد در منزل هشدار داده و خطر را به اطلاع افراد می رساند. نکته قابل توجه در مورد این آژیر این است که از دو قسمت الکترومکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است. به طور کلی این سیستم ها را می توان به دو نوع آژیر (یعنی تنظیم در محیط های داخلی) و بلندگو (مناسب برای محیط های بیرونی) تقسیم کرد.

سیستم های آژیر از دو سیم با قطب مثبت و منفی برای اتصال به سرور استفاده می کنند. اسپیکرها نیز بدون توجه به قطبیت آنها با استفاده از دو کابل به سرور متصل می شوند. به منظور جلوگیری از تلاش سارقان برای شکستن آژیر و جلوگیری از باز شدن درب آن، در این دستگاه از دستکاری استفاده شده است. بلندگوهای این سیستم معمولاً هشت اهم و 10 تا 20 وات هستند و در فاصله 12 فوتی از زمین نصب می شوند.

دستگاه تماس گیرنده است

دستگاه تماس یکی دیگر از بخش های مهم سیستم ضد سرقت است. در صورت دسترسی غیرمجاز، سرور تماس گیرنده با شماره های ذخیره شده در حافظه خود تماس می گیرد و یک پیام از پیش ضبط شده را پخش می کند. در واقع این دستگاه وظیفه اطلاع رسانی ورود غیرمجاز به منزل را بر عهده دارد. برای فعال سازی تماس گیرنده باید در کنار سرور قرار داده و نصب شود. پس از اتمام نصب دزدگیر منزل خود باید پیغام مناسبی را روی آن ثبت کرده و شماره تماس های اضطراری را وارد نمایید.

جالب اینجاست که سرور با برق شهری 220 ولت کار خواهد کرد. مهم است که در صورت قطع برق، یک باتری اضطراری در این سرور قرار داده شود تا سیستم همیشه فعال باشد. لطفا توجه داشته باشید که سرور باید در مکانی دور و قابل مشاهده نصب شود تا سارقان نتوانند در مدت زمان کوتاهی آن را پیدا و از بین ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد